Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Die Thunderdome IV is echt lijp!!! :{

Alle tracks komen van thunderdome 4.
Dit is de eerste cd die ik ooit kocht, was 8 jaar oud (19-94). Weet niet wat het was, geloof dat de hoes mij erg aantrok. Kocht de cd 2ehands met mijn moeder samen, op een rommelmarkt in Nieuwegein. It changed my life :D, de aandacht voor micheal jackson was ook meteen verdwenen lol.

Alle tracks komen van thunderdome 4.
Dit is de eerste cd die ik ooit kocht, was 8 jaar oud (19-94). Weet niet wat het was, geloof dat de hoes mij erg aantrok. Kocht de cd 2ehands met mijn moeder samen, op een rommelmarkt in Nieuwegein. It changed my life :D, de aandacht voor micheal jackson was ook meteen verdwenen lol.

Michael had nog vier jaar aandacht voor jou daarentegen :luv:

Begrijp ik nou goed dat daar een megamix (zoals ze ook wel op het einde van de cd's stonden) op vinyl staat?
Heb ik nog niet eerder gezien, je zou ze natuurlijk als een mash up kunnen draaien natuurlijk..

Yep, ik weet niet tot welke thunderdome de remixes op vinyl zijn gereleased. En deze megamix is nooit op 1 van de verzamel cd's verschenen, alleen op een maxi en pic disc vinyl.

http://www.discogs.com/buy/Vinyl/Various-Thunderdome-VI-The-Megamixes/78947297?ev=bp_titl

Volgens mij zijn er een aantal op cd, vinyl en zelfs op tape uitgebracht, geloof dat de tapes heel erg zeldzaam zijn (zelf nog niet tegengekomen)

Volgens mij zijn er een aantal op cd, vinyl en zelfs op tape uitgebracht, geloof dat de tapes heel erg zeldzaam zijn (zelf nog niet tegengekomen)

Klopt, ze zijn allemaal op cd uitgekomen. soort singles. Er was ook een thunderdome the megamixes 1-5 uitgekomen. Ik weet niet of de megamixes apart op tape werden gereleased.
Tapes, idd, is best grappig ik kocht bijna alle thunderdome releases op tape, omdat dit goedkoper was.. Zo kon je dus ook cd 1 (MC1) los kopen, of alleen cd 2 (MC2) zeg maar.

Laatst gewijzigd:
Zou ik ook leuk vinden om te kunnen lezen!

De meeste Thunders heb ik nog wel... alleen geen scanner;{

Heb ff een foto gemaakt van DJ Dione's Studio Check :D

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    87,6 KB · Bekeken: 95
VPRO zoekt gabbers van het eerste uur voor documentaire!!

Regisseur Wim van der Aar maakt voor de VPRO een documentaire over de beginjaren van gabber/hardcore (’89 - ‘94). Hiervoor is hij op zoek naar gabbers met mooie verhalen, herinneringen en eventueel ook beeldmateriaal van wat voor velen de mooiste tijd van hun leven is geweest. De film zal voor het grootste gedeelte uit archiefmateriaal bestaan. Was jij een hardcore pionier en heb je een goed verhaal? Mail naar gabber@vpro.nl. Het gaat om de verhalen, dus mocht je anoniem willen blijven, dan kan dat.

http://weblogs.vpro.nl/nieuws/2013/01/24/vpro-zoekt-gabbers-van-het-eerste-uur-voor-documentaire/

iets voor de oud gedienden onder ons? :dj:

Laatst gewijzigd:
VPRO zoekt gabbers van het eerste uur voor documentaire!!

Regisseur Wim van der Aar maakt voor de VPRO een documentaire over de beginjaren van gabber/hardcore (’89 - ‘94). Hiervoor is hij op zoek naar gabbers met mooie verhalen, herinneringen en eventueel ook beeldmateriaal van wat voor velen de mooiste tijd van hun leven is geweest. De film zal voor het grootste gedeelte uit archiefmateriaal bestaan. Was jij een hardcore pionier en heb je een goed verhaal? Mail naar gabber@vpro.nl. Het gaat om de verhalen, dus mocht je anoniem willen blijven, dan kan dat.

http://weblogs.vpro.nl/nieuws/2013/01/24/vpro-zoekt-gabbers-van-het-eerste-uur-voor-documentaire/

iets voor de oud gedienden onder ons? :dj:

Wel grappig dat ze precies die jaartallen er uit pikken, inderdaad was het tot ´94 een beetje nieuw spannend en underground en werd het vanaf '95 happy eenheidsworst op wat kleinere feesten, een deel van het buitenland en Hellraiser na. Je had in '94 en '93 ook wel wat meer happy ravey plaatjes maar die kwamen nog niet uit de kaastemplate van de jaren er na.

Eigenlijk was vanaf 1995 Rotterdam wel zo'n beetje dood wat betreft goede hardcore, op wat dingen van Reanimator en Neophyte na.

Verhalen genoeg, echter niet geschikt voor TV en/of de VPRO :D.

Een kleine anekdote schiet me dan gelijk te binnen; ergens begin/halverwege jaren 90: Seven Gates to Hell in Steenwijk.

http://partyflock.nl/party/27289/visitors.html (EarthQuake Party dus)

Kan me nog goed herinneren dat we al 's-middags de lange reis uit Brabant naar Steenwijk hadden ingezet.

Bij aankomst troffen we daar een gezellig Hollands zwarte-kousen dorp. Wat een rare mensen lopen hier rond, dachten we toen nog.

Geweldige party geweest, die me altijd bij zal blijven. Mede door een legendarisch optreden van Rob Gee. En een enorme kolere bende bij de garderobe.

Echter, de volgende morgen in het net opkomende daglicht kwamen we met dolle hoofdjes weer vrolijk stuiterend naar buiten.

Stond daar een "ontvangstcomite" van de inwoners van Steenwijk, in vol "Zwarte-Kousen-Ornaat". Denk wel een stuk of 50 mensen. Die bleken dus onderweg naar de kerk, die vlakbij de partyhal stond. Een paar van die mensen begonnen een verhaal zoals ook in de Jezus-Redt-Bus zou zijn verteld. En ze deelden, heel vriendelijk, appeltjes uit!

We lieten ons natuurlijk niet kennen, en zijn braaf met een man of tien mee naar de Heilige Mis geweest. :D

Daar kon geen Jezus-Redt-Bus tegen op!

Laatst gewijzigd:
Vet hoor die thunder-mag studio check, dat was de enige reden waarom ik het blad kocht.
Je had ook hakkuh! Op TMF met een studio check, Dano, chosen few, Patrick van kerckhoven al die gasten laten hun spullekes zien maar mooier nog "de trucjes" die ze gebruiken komen ook voorbij.
Kan helaas geen link vinden :( staat wel online ergens..

God wat stom! Denk gewoon niet goed gekeken, dacht zoek em ff snel.
Haha thanks

Back