Acceptance (melo techno)

jeroendek

Ingeburgerd
Beste SF'ers,

hier van mij de eerste opzet van een nieuwe melodieuze techno plaat. Ik heb er expres een lange opbouw in gedaan.

Ik hoor graag kritiek van jullie allen betreft de mix, compositie en muzikaal.

http://soundcloud.com/hubert-kirchner/acceptance/s-vszYF

Ik vind de opbouw wat aan de lange kant... :p

De spanning wordt lekker opgebouwd, de break vind ik spannend genoeg, het belletje aan het eind is verrassend. Het stuk na de break vind ik ook okee, maar daar mag wat meer gebeuren wat mij betreft.

Dat zit hem voornamelijk in de drums.
De drums vind ik lekker klinken, maar veel te eentonig, af en toe mag er best een stuk zonder hihats of clap. Die gaan maar door en daardoor mis je de afwisseling van energie die een track naar mijn mening nodig heeft om interessant genoeg te blijven.

Top, hier kan ik veel mee. Bedankt voor het kritiek. Ik ga sowieso wat sleutelen aan de percussie, die is inderdaad vrij saai en bovendien is de percussie al vanaf het begin bijna volledig en valt er inderdaad niks weg om vervolgens weer terug te komen.

Ik zal qua melodie niet meer veel gaan doen, misschien kleine subtiele veranderingen in de synths. Flink sleutelen aan de percussie.

Als iemand anders nog kritiek wil leveren, ik hoor het graag!

Lekker, waande mij weer terug op Ibiza aan t strand, lekker relaxen... muziekje erbij.....voor de dansvloer mag t misschien wat steviger, energieker.:okdan:

Elke synth die je hoort komt bij mij uit een sylenth1 (soms voor evoluerende pads gebruik ik alchemy). Ik vind het erg fijn om mijn eigen synths volledig samen te stellen en daarom begin ik altijd met een init preset.

Ik heb helaas niet het geld om hardwarematig aan de slag te gaan. Gelukkig heeft mijn broer een 707, 808, 909, juno-60 en een tb 303. Dus daar ga ik binnenkort maar even mee aan de slag :D

Back