Drumstel "op maat" met EMAX samples in Ableton

PabloDeMode

Spank!
Zoals in de titel dus: met drumshots een soort drumstel in Ableton met de bovengenoemde library.

Maar ik heb dringend hulp nodig.

Hieronder zullen jullie een loop beluisteren (de drumstel plus een bassline) en in mijn ableton programma klinkt het best acceptabel, maar niet via itunes player (het klinkt gewoon NIET goed) en eerlijk gezegd... weet ik niet of dit echt goed klinkt.

Het probleem is dat ik deze drums geprogrammeerd heb en gecheckt en ik zie niet wat ik fout doe als het zo is.

Bedankt alvast voor de hulp. :okdan:

Attachments

• Drumstel-AB.mp3
    903,2 KB · Bekeken: 110
wat is je vraag precies?

Bedoel je dat de drums niet gespeeld klinken of is je vraag meer timbre mix gerelateerd..?

Het eerste is op te lossen met groove quantize of door de drums zelf in te spelen.

In het 2e geval denk ik dat er teveel hoog inzit. en er iets te fanatiek aan de eq's is gedraaid.

Nee ik bedoel dan de "timbre" (vandaar dat ik het topic hier plaatste). De drums zijn dus min of meer zelf ingespeeld (de groove), dus wat ik deed is een van de drumkits die al bestaat zeg maar, al de samples vervangen door deze zoals in het voorbeeld en ook alle effecten toegepast.

Ik zal het nogmaals checken, volgens mij is ook wat je zegt maar ik had dus het hoog verwijderd en klonk ook niet goed, in ieder geval bedankt voor de hulp :)

Update: ik heb (min of meer) dezelfde procedure in logic gedaan en daar klinkt het geheel vrij goed (nog niet helemaal af maar in ieder geval veel beter dan in de andere).

Heeft iemand nog meer suggesties om hoe ik het best dergelijke drums kan programmeren? Bedankt alvast voor de hulp, wordt zeer gewaardeerd.

staat warp uit??

het lijkt er ook op dat je global clip quantize hebt aanstaan op 1/8 of 1/16.

Nee, ik zal het beter uitleggen:

1) Ableton
2) Drum rack (van een demoproject, ik zeg niet welke)
3) Al de geluiden vervangen door de samples, dus waar de kick staat, gewoon een kick-sample van de databank (en zo met de rest)
4) Effecten toegepast (panning, echo, compressor, sends, etc)
5) De groove gespeeld (en ja ook nog gequantized: 1/16)

Dus geen warp of andere dingen...

Het punt is, als ik het geheel ga afmixen dan krijg ik de drums gewoon niet goed, dus ik heb het hier puur over de klank, als ik de drumstel in Ableton speel (zonder andere instrumenten) is het geen probleem maar als ik een mixdown via itunes of een andere player beluister dan klinkt het gewoon niet goed. Integendeel heb ik in logic met ultrabeat een kleine proef gedaan en die klonk veel beter.

Het gaat om de geluiden van de EMAX II wav library, de nti files in kontakt werken alleen als demo (en ik vind wat minder eerlijk gezegd). Het geheel klinkt alsof er geen punch is, dan komt de bas heel veel naar voren bijvoorbeeld. Er zit een compressor en een lichte EQ en verder niets (als main-effect van de drums in zijn geheel)...

Ah, misschien is de titel thread misleidend... Met "Drums op maat" bedoel ik dus "custom made". :D

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp je vraag eigenlijk nog steeds niet. Het loopje klinkt in ieder geval strak, maar ik weet niet welk timbre je zoekt. Wel hoor ik zelfs via een ipad dat er te veel hoog n zit. Daarnaast vind ik de noten van de baslijn niet direct bij de pitch van in ieder geval de snare sample passen.

Ik begrijp je vraag eigenlijk nog steeds niet. Het loopje klinkt in ieder geval strak, maar ik weet niet welk timbre je zoekt. Wel hoor ik zelfs via een ipad dat er te veel hoog n zit. Daarnaast vind ik de noten van de baslijn niet direct bij de pitch van in ieder geval de snare sample passen.

Oké, het was een experiment waar ik de "one shot" samples van de EMAX heb geplaatst binnen de drum rack. Tot nu toe, geen probleem, alles aangepast-toegepast, etc.

Over de baslijn ben ik het eens, ik heb het dus willekeurig gedaan, puur om te testen dat die boven de mix staat en dat de drums "verliezen" de punch.

Maar als er te veel hoog in zit dan is het misschien het probleem, ik check het nogmaals.

Het punt is dat de mixdown in andere players klinkt alsof ik een cassette onder water heb gelaten en later (als die droog was) was de bas helemaal weg :D

Bedankt nogmaals voor de input! :mega:

Enkel beluisterd op m'n pc-speakertjes, vind ik dat er teveel verschillende reverb's gebruikt zijn, dat de hihats wat te sterk en scherp zijn en de afzonderlijk volumes niet kloppen met 'standaard' (hihat te luid enz.).

Oké, dan komen we dus dichterbij. Ik begin opnieuw met "blanco" en laat jullie weten hoe het ging :mega:

Back