the why project - vervenq ("retro idm")

CoolRunning

She's lost control again
Geinspireerd door mijn herinneringen aan het luisteren van vroege idm tracks in het begin van de 90er jaren.

Had hier een aantal maanden geleden aan gewerkt, en deze mixdown live gedaan - zonder welke track dan ook op te nemen.
Was van plan om er nog verder aan te werken, maar dat kwam er steeds maar niet van. Ondertussen de hele studio zowat ge-rerouted, en heb absoluut geen zin meer om uit te vogelen hoe het allemaal in elkaar stak. Zal wel door de warmte komen :D

In ieder geval vind ik het wel enigszins OK, dus heb ik hem de mix maar even schoongemaakt en geupload.

Mvg.

CoolRunning

Begin klinkt lekker, beetje creepy filmisch sfeertje. Dat gaat wel wat lang door. Geinige percussie, maar wat vlak en voorspelbaar. Bij 'retro idm' had ik iets spannenders verwacht. Maar goed, die verwachtingen zijn misschien mijn probleem.

Begin klinkt lekker, beetje creepy filmisch sfeertje. Dat gaat wel wat lang door. Geinige percussie, maar wat vlak en voorspelbaar. Bij 'retro idm' had ik iets spannenders verwacht.

Helemaal mee eens, zoals ik al aangaf ben ik ergens halverwege gestopt met het werk aan de track.
Vond hem net redelijk genoeg om te uploaden en wereldkundig te maken :D

Mvg.

CoolRunning

:dj::dj:
(volgens mij hadden we voor dit soort tracks ooit de term os-idm bedacht)

:dj::dj:
(volgens mij hadden we voor dit soort tracks ooit de term os-idm bedacht)

Ah yes. Ben zelf veel te old-school om daaraan te denken, blijkbaar :D
Maar de track is inderdaad volledig geinspireerd door m'n vroegste OSIDM herinneringen. 8) :walker:

Mvg.

Coolrunning

volledig geinspireerd door m'n vroegste OSIDM herinneringen
en het is je helemaal gelukt om die sfeer te creëren :okdan:

Back