Bob Ross

skies

Klats, Boink, Klets
Zonder SynthForum was deze track nooit onsproten, en wel door de volgende twee oorzaken:

1. Iemand gaf een oud topic over de gratis VST Charlatan een kick.
2. Een gebruiker had/heeft een avatar van Bob Ross waardoor ik die ging youtuben en die het 'gat' in de track opvulde...

Dit vraagt om een videoclip maar daar heb ik dus effe een partijtje geen zin in :D

Het ritmische gewobble is trouwens met automation gedaan dus niet in de synth zelf (Maar het filter is dus wel van de synth zelf).

Klinkt wel hip...

heb je iets tegen de ome_dromer style van video clippies??

Ik kan het wel smaken (zoals onze zuiderburen plegen te zeggen). De progressies doen me heel sterk aan Air denken. Misschien kun je voor die gated wobbler vanaf 2:08 een ander ritme kiezen, iets dat afwijkt van het eerste deel.

Heb je hier nou veel compressie op gebruikt?

Bob Ross doet het verrassend goed in deze track :okdan:.

("This tree is a little bit lonely, let's give him a friend")

heb je iets tegen de ome_dromer style van video clippies??
Verlkaar u nader :?

De progressies doen me heel sterk aan Air denken. Misschien kun je voor die gated wobbler vanaf 2:08 een ander ritme kiezen, iets dat afwijkt van het eerste deel.

Heb je hier nou veel compressie op gebruikt?

Hm, het ritme op 2:08 is al anders als het eerste deel, qua klank. Lijkt wel op het middenstuk.
Mwah, niet extreem veel compressie, maar wel veel sidechain effect ('gepomp').

"Hier een parodie ervan door Paul Groot:
http://youtu.be/3b6_qcuGLKw
Ja, die was ik ook al tegen gekomen :) Lijkt net of hij dat echt schildert, vrij goed gedaan.

Leuk! Misschien het "xylofoon" stukje wat harder doen?
He wat grappig dat je het als xylofoon interpreteert :) Het klinkt inderdaad als de hoge tertsen van een xylofoon maar het is meer een belletje-geluid ("Crotals"). Het was in eerste instantie als onopvallende achtergrond laag bedoeld maar toen ik verder werkte heb ik het harder gezet.

Haha, die vocal past er wel mooi in zeg. Dat einde is vet! Percussie klinkt ook lekker met die potten en pannen.

Oja, en een xylofoon is volgens mij van hout (de 'tegels') en klinkt ook wel wat anders dan deze metaalklanken.

Ohja je hebt gelijk, het lijkt op een vibrafoon. Maar het zijn dus belletjes of iets..

Nog even over die compressie, ik heb de stem van Bob wel enorm gecompressed en ge-eq't, en ge de-essed, anders kwam hij niet lekker in de mix door volume verschillen.

@ Dreammer: Ah, creatief met geluid én code zie ik :)

ik heb de stem van Bob wel enorm gecompressed en ge-eq't, en ge de-essed, anders kwam hij niet lekker in de mix door volume verschillen.
dat is waarschijnlijk de reden waarom ik hem niet herkende als bob...

komt er ook een commercieel intro voordat de clip begint om zo uit je kosten te raken?

Dat mag skies dan zelf uitmaken 6trak.. ik ga dan niet zijn filmpje hosten..
je hoort me ook niet zeggen dat ik hem om een paar euro ga vragen als ie daadwerkelijk zegt..
ja doe mij maar zo'n clippie... ik lees zijn berichtje.. en hij zegt zelf..

Dit vraagt om een videoclip maar daar heb ik dus effe een partijtje geen zin in :D
http://soundcloud.com/posy/bob-ross

ik geef hem gelijk.. ik vind zijn liedje hip.. dus ik gooi het in de groep..
als ik zijn liedje niet hip had gevonden.. dan had ie pech..

stel.. dat hij echt zijn clippie wil, en ik m daadwerkelijk maak.. en toevallig lukt het hem om dan op de televisie te komen.. dat ie dan in DWDD zegt.. ja dat clippie.. das een ome dromer filmpje.. maargoed.. das een longshot :) de wereld is groot genoeg voor allerlei hobbies/projecten 6track, ik doe niemand kwaad met de mijne...

@ ome dreammer: jouw clippies zijn erg cool :okdan: :halleluja

@ Skies.. Geweldig dat dit door de Charlatan is onstaan :okdan: Die xylo of bell is awesome en geeft een heerlijke swing..
Vind het ook erg lekker gedaan met de wobbles.. en vooral.. heerlijke akkoordkeuze.. heerlijke melodietjes.. instant goosebumps :luv: Bob mag nog wel wat harder btw.. :dj:

Hoop dat het iets gaat worden met een clip.. maar vind het soweiso een heerlijke track.. thanks :)

Shit ik heb die charlatan al tijden in mijn vst mappie staan en nog nooit gebruikt!
Schaam op mij!
Ik vind het een heerlijk stukkie muziek!
En heb er lekker op gekokkereld!

Thanks allen! :)

Update (zelfde track):
- Bob staat iets harder nu
- De belletjes zijn ook wat harder
- Ik heb het gewobble van de Charlatan iets meer variatie gegeven

Blijft idd een heerlijke track dit... skies maakt gewoon erg coole dingen ;) En lees nu ineens dat dit ook met die leuke freeware Charlatan VST was gedaan. :okdan:

Back