ginko synthese fuzz

Het technische deel van de stradivarifuzz is eindelijk naar wens... verschillende printplaatjes laten maken maar ontdekte steeds weer iets kleins wat ik liever nog aan wilde passen. De nieuwe printplaten (en voorlopig definitieve) zijn ontworpen en kunnen naar de fabriek voor de eerste serie van 20 fuzzjes :)
Vandaag zijn ook de frontjes van gaten voorzien... en nu komt t leuke werk :( componentjes solderen tot het echt niet leuk meer is.
En de behuizing lakken, maar dat vind ik dan wel echt leuk!
Ik ga de eerste serie nummeren en MarsMusica jij krijgt nummer 1

ik ben zeer benieuwd en vereerd!

zijn het zulke complexe fuzzen dat je per pedaal al een hoop componentjes moet solderen?

ik zat te denken dat het misschien minder erg is om steeds per component alle 20 printjes te vullen d en dan naar het volgende component te gaan.
elke print stuk voor stuk afmaken is veel meer werk. hoe gaat je dat aanpakken?

dat is een hele lijst

hoeveel volt moet ie? en bij 9 volt: komt er ook een 9 V batterij clipje in?

6 potmeters.....daar ga ik voor. liever te veel te draaien als te weinig!

en wat is een 9 pootjes schakelaar? je bedoeld een draaischakelaar met 9 standen (of 8 standen +1)?

nee dat is gewoon een 3dtp ofzo ding om m true bypass te maken. ik wil een deluxe versie maken met een meerstanden schakelaar om tussen componenten te kunnen kiezen, deze heeft de componenten die ik t best vond klinken. maar die komt pas over een jaar of wat :P ik voor t volgende project heb een schema gemaakt voor een veel te spannend effect die ik nog niet wil verklappen omdat het echt te stom is dat niemand dat al heeft gemaakt.

ik voor t volgende project heb een schema gemaakt voor een veel te spannend effect die ik nog niet wil verklappen omdat het echt te stom is dat niemand dat al heeft gemaakt.

spannend. een nieuwe effect. ik kom ook vaak op uitvindachtige inoverende ideeen.

jammer dat je er nu niet al mee bezig bent. ben zeer benieuwd:

een stom effect dat klapgeluden maakt! (ofzoietz)

ia das een goeie :P eh nou zag ik laatst op facebook een ad van een bedrijfje wat ook fuzz achtige dingen heeft gemaakt. maar dat leek meer op digitaal clippen. maar ja die dingen hadden dan ook namen als "8bit" enzo maar ik vond de audio demo's niet echt veel belovend. voor 180,- had je een leuk uitziend effect wat aardig naar speelgoed klonk. nou ben ik zelf best voorstander van lo-fi maar dit leken mij een beetje dure onetrickpony's. mn volgend effect heeft iets te maken met delays en er komen 5 onafhankelijke delay circuits in parrallel en waarom en hoe dat gaat klinken horen jullie binnenkort :)
daarnaast ben ik bezig met iets syncbaars wat tot nu toe ook erg leuk is maar mn troeteleffectje wordt die met 5 delays.................... ....... ... .. .

ia das een goeie :P eh nou zag ik laatst op facebook een ad van een bedrijfje wat ook fuzz achtige dingen heeft gemaakt. maar dat leek meer op digitaal clippen. maar ja die dingen hadden dan ook namen als "8bit" enzo maar ik vond de audio demo's niet echt veel belovend. voor 180,- had je een leuk uitziend effect wat aardig naar speelgoed klonk. nou ben ik zelf best voorstander van lo-fi maar dit leken mij een beetje dure onetrickpony's. mn volgend effect heeft iets te maken met delays en er komen 5 onafhankelijke delay circuits in parrallel en waarom en hoe dat gaat klinken horen jullie binnenkort :)
daarnaast ben ik bezig met iets syncbaars wat tot nu toe ook erg leuk is maar mn troeteleffectje wordt die met 5 delays.................... ....... ... .. .

5 onafhankelijke delays in parallel...dat klinkt behoorlijk als de string ensemble effects van weleer, maar die werkten met 3 delays in parallel.

ik heb trouwens laatst ergens in het reglement van synthforum gelezen dat
je geheimen op het forum verpicht bent te openbaren.

dus vertel........

5 onafhankelijke delays in parallel...dat klinkt behoorlijk als de string ensemble effects van weleer, maar die werkten met 3 delays in parallel.

de sound komt inderdaad een beetje overeen met een stringensemble. maar goed nu ik toch begonnen ben met t effect wil ik er wel wat meer over kwijt... hele snelle delays genereren een toon, 5 naast elkaar geeft dus 5 tonen... 8~

heb je wel eens getest/weet je wat het bereik is van laagste tot hoogste toon die je met dit systeem kan maken? zo leuk zijn als het minstens twee octaven waren..
en
kan je chromatisch/ dus kleine secundes stappen maken? of is het systeem daar te grof voor?

ja zal moeten kunnen en chromatisch zou echt te gek zijn maar dan zou ik dat met decoders ofzo moeten doen en ik bebruik liever gewoon potmeters. hoewel decoders en een lcd schermpje waar de toonhoogte op staat natuurlijk wel helemaal te gek zou zijn... geef me nog even twee jaar :p

ik snap je. mijn voorkeur gaat ook meestal uit naar o.a. potmeters en vooral snel resultaat met iets wat misschien niet helemaal perfect is maar wel heel expressief

inplaats van een complex ding wat met 20 IC's computer-gestuurd perfect toonhoogtes en golfvormen kan produceren en te veel geld en tijd kost om te bouwen.

twee werelden van grote verschillen zijn het altijd weer!

kan je niet een versie bouwen met een simpele frequentie meter.

zo kun je voor iedere performance de delays tunen op de juiste toonhoogte..

Back