stelling over LA synthese

mja, om even Musiquence post te herhalen,

de D70 heeft niks met de overige D apparaten te maken. Kaartjes zijn niet uitwisselbaar, synth engine is compleet anders. Feteilijk is er weinig 'synth' aan, je haalt alleen wat samples door een filter. Het is gewoon een U-50, een sampleplayer met een filter. Ze hebben het uit marketingtechnisch oogpunt op de valreep nog maar even in de D-reeks gehangen.

Origineel geplaatst door SideFX
mja, om even Musiquence post te herhalen,

de D70 heeft niks met de overige D apparaten te maken. Kaartjes zijn niet uitwisselbaar, synth engine is compleet anders. Feteilijk is er weinig 'synth' aan, je haalt alleen wat samples door een filter. Het is gewoon een U-50, een sampleplayer met een filter. Ze hebben het uit marketingtechnisch oogpunt op de valreep nog maar even in de D-reeks gehangen.

Het gaat toch om LA synth's?

D70=U50.
Dat weet jij,en nog een hoop andere hier.
Ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen op d'r bek zijn gegaan met deze bak.
Al met al vind ik het toch een goedklinkende synth,maar jezus wat een menu structuur.
Daar heb ik me dus een beetje op verkeken.

Ik heb er momenteel een te koop staan,niet dat ie slecht is,integendeel.
Hij is moeilijk van nieuw te onderscheiden.(en dat is geen verkoop praatje,dat is zo).
Ik heb er echt heel lang naar gezocht,maar ik zal hier nooit vrienden mee worden.
Jammer voor mij.
Maar ja..zo gaat dat.
Wie weet maak ik er iemand anders heel gelukkig mee.

Hee.wat vinden jullie trouwens van dat kaartspel.
Geinig toch?

Oude koeien zeker he?
kan bij jullie ook nooit met iets nieuws aankomen :D :okdan:

Origineel geplaatst door richard2000
Het gaat toch om LA synth's?

het staat op het doosje inderdaad, maar het mag eigenlijk die naam niet dragen. Aangezien het gewoon een U-serie synth zou het RS-PCM synth moeten heten.

Ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen op d'r bek zijn gegaan met deze bak.

Ik zag het ook een tijdje als mijn 'levensdoel' om er eentje te bemachtigen. Ik had er wat te hoge verwachtingen van.. het ding zit vol met bugs, toetsenbord is gammel, envelopes en lfo's zijn traag als hij het druk heeft, het idee van een vaste set van 128 'tones' is ronduit waardeloos. Maar het geluid is goed en zeer bruikbaar. Zeker met wat van die SN-U110 kaartjes erbij, zoals de Super Strings.

Voorlopig houd ik hem nog even vast :)

Back