Anekdotes - Producers & Bands

demian

Ojee
Ik zat net toevallig een wiki te lezen over de http://nl.wikipedia.org/wiki/The_KLF

Stelletje ongeregeld naar het blijkt..

Hun muzikale interesse richtte zich op hiphop, een actuele muziekstroming. Maar ook de opkomende housemuziek boeide het duo enorm. Ze besloten samen een sampleplaat te maken, zoals die er in die jaren wel meer uitkwamen. Het werd "1987" (What the fuck is going on) (1987). Het album bevatte samples van allerlei bekende bands zoals The Beatles en ABBA en samples uit de musical "The Sound Of Music". ABBA was echter bepaald niet te spreken over het gebruik van de samples, spande een gerechtelijke procedure aan en won deze. De rechter verklaarde het gebruik van de sample illegaal, waardoor Bill en Jimmy de resterende platen samen met de masterplate moesten vernietigen. In de hoop een deal te kunnen sluiten met ABBA, reisde het duo naar Zweden. Dat werd echter een rel; ABBA weigerde de twee te ontmoeten en gooide ze een pand uit, waarop Cauty en Drummond besloten een paar dozen met albums op een boerenerf te verbranden en zo de eer aan zichzelf te houden. De rest van de platen gooiden ze overboord tijdens de terugtocht op de veerboot. Naar het schijnt zijn er enkele bewaard gebleven en zijn deze voor 1000 pond per stuk te koop aangeboden.

:D

Zo zijn er natuurlijk een hele boel weetjes en anekdotes over allerlei artiesten..

Euhm.. Plaats ze hier! :okdan:

Van de KLF is nog veel meer smeuigs, ik kan me iets herinneren dat ze ooit op het strand een miljoen pond (of honderdduizend pond, in elk geval Best Veel Geld) aan briefgeld in brand hebben gestoken als protest tegen kapitalisme.

/edit/ Yep, 1 miljoen! Hier is het verhaal http://en.wikipedia.org/wiki/K_Foundation_Burn_a_Million_Quid

Van de KLF is nog veel meer smeuigs, ik kan me iets herinneren dat ze ooit op het strand een miljoen pond (of honderdduizend pond, in elk geval Best Veel Geld) aan briefgeld in brand hebben gestoken als protest tegen kapitalisme.
meer zoiets als "het is ons geld en wij doen ermee wat we willen" en "je vernietigd er geen voedsel mee want het is slechts papier" etc...
k'vonnut opzich een goede stunt toch wel eigenlijk, mooie onderliggende filosofie...

en ook:

Back