Keytek CTS-5000: goed klavier?

PsYcHomAnTiS

Stamgast
Ik heb op het net een Keytek CTS-5000 (ja, laat het lachen maar beginnen) gevonden voor een belachelijk lage prijs (minder dan 50 euries).
Ik weet dat ie qua sounds niet veel soeps is. Dat concludeer ik toch uit de andere topics op sf.
Maar ik heb een midi controller met piano-klavier nodig. Deze keytek heeft een graded pianoklavier en 8 datasliders die midi uitsturen, en het klavier kan in maar liefst 6 zones gesplit worden.
Een vergelijkbaar midikeyboard van een goed merk kost minstens 10x meer!
Ik las dat deze waarschijnlijk met roland onderdelen is gemaakt, en dat het klavier uit italiƫ komt (fatar???)
Daarom deze vraag aan de kenners: is het klavier oke? En hoe zwaar weegt ie? is de velocity-curve aan te passen? Er is amper iets op het net over te vinden...
82949685_09052012220743_7436_3.jpg

Alvast bedankt

Zo aan de foto te zien heeft deze 76 toetsen in plaats van 88. Als dat genoeg is, is het natuurlijk prima, maar als je zoekt naar een echt pianoklavier zou je dus een paar toetsen te kort kunnen komen.
Kwaliteit van het klavier of geluiden kan ik niets over zeggen.

De CTS 2000 is best wel leuk hoor qua sounds

ok, ok, op de cts2000 na dan...:D

( hoewel ze daar wel de basisgolfvormen vergeten zijn toe te voegen, wat op zich wel weer een behoorlijke beperking was)

:mega:

Zo aan de foto te zien heeft deze 76 toetsen in plaats van 88. Als dat genoeg is, is het natuurlijk prima, maar als je zoekt naar een echt pianoklavier zou je dus een paar toetsen te kort kunnen komen.
Kwaliteit van het klavier of geluiden kan ik niets over zeggen.

Foto is van het net, niet van de advertentie waar ik over spreek, dus ik weet niet hoeveel toetsen hij heeft. 76 toetsen is geen probleem, ik speel er al een hele tijd mee en kom geen toetsen te kort. Het is zelfs handiger, want dan past ie op de achterbank van de auto.

@j. baars, kan je zeggen hoeveel hij ongeveer weegt? 20 kg, 30kg, 40kg, meer?
Ter vergelijking, een Roland RD-1000 uit dezelfde periode, met houten toetsen, weegt 43,5 kg.
Gewicht is belangrijk voor mij omdat ik hem af en toe wil verplaatsen, en als ik hem ga halen, is het met de trein (ik ben wel al wat gewoon, mijn leslie en VK-1000 zijn ook al met het openbaar vervoer gearriveerd).

Ik heb ooit een Keytek CTS-5000 gekocht, omdat de toetsen wel lekker aanvoelen. Het is net iets lichter dan bij een normale digitale piano.
Maar helaas bleek de CTS-5000 geheel onbruikbaar, omdat de zwarte toetsen andere velocity-waardes uitsturen dan de witte. Als je een akkoord speelt, moet je de zwarte toetsen harder aanslaan.
Ik had hem meteen weer verkocht.
Gewicht? Ik schat zo'n 25kg.

Ik heb ooit een Keytek CTS-5000 gekocht, omdat de toetsen wel lekker aanvoelen. Het is net iets lichter dan bij een normale digitale piano.
Maar helaas bleek de CTS-5000 geheel onbruikbaar, omdat de zwarte toetsen andere velocity-waardes uitsturen dan de witte. Als je een akkoord speelt, moet je de zwarte toetsen harder aanslaan.
Ik had hem meteen weer verkocht.
Gewicht? Ik schat zo'n 25kg.

Hmm, als het zo erg is ga ik hem maar laten staan. Hij kost dan wel niet veel, maar als hij niet goed werkt heb ik er ook niks aan ;)

Oke, even iets heel anders, maar ik wil er geen nieuw topic voor openen:
Ik heb een Roland RD-500 gevonden met 3 kapotte toetsen voor 120 euro. Zelfde koopredenen als in mijn eerste post, en deze heeft ook nog een goede geluidskwaliteit.
Heeft deze een goede aanslag?
Ik weet niet wat er juist aan de toetsen kapot is, maar als het de mechaniek is kan ik deze zelf zonder problemen vervangen. Doen of niet doen?

Kijk even of schakelaars onder de toetsen wel werken. Als je er wel geluid uit krijgt, zou je bij Roland of via Marktplaats een setje toetsen kunnen bestellen.
De klank-engine van de RD-500 is gelijk aan die van de JV-80 synthesizer, alleen heb ik het vermoeden dat de piano-klanken iets meer body hebben (andere eq oid.).

Back