REAKTOR CREATIES (part 1)

Origineel geplaatst door 6 trak
synthedit maakt zeer waarschijnlijk gebruik van gesample-de oscs dus daar ga je al qua snelheid
reaktor berekend letterlijk alles en dat kost tijd en geeft dus meer aliasing (schijnt men te horen)...

Ok, maar die opmerking was dus niet direct gebaseerd op jou eigen ervaringen? (ik dacht dus even dat je de osc van Reaktor tegen die van Synthedit had gehouden).

Ik vraag dit omdat ik wel eens mijn twijfels heb gehad over de oscillator algoritmes van reaktor (bij Reaktor 5 veel minder overigens).

Origineel geplaatst door Acidfever
Ok, maar die opmerking was dus niet direct gebaseerd op jou eigen ervaringen? (ik dacht dus even dat je de osc van Reaktor tegen die van Synthedit had gehouden).
dit is wel gebasseerd op eigen ervaring... ik heb wel eens een rijtje toetsen afgespeeld in synthedit en je kon duidelijk een 'overgang' horen tussen 2 multisamples...

dit is wel gebasseerd op eigen ervaring... ik heb wel eens een rijtje toetsen afgespeeld in synthedit en je kon duidelijk een 'overgang' horen tussen 2 multisamples...

Hmmmm, is de wat betere geluidskwaliteit van die oscillatoren dan ook niet meteen een nadeel?

als het gaat om CPU power wel idd...

Die snap ik niet....Reaktor lijkt me meer cpu gebruiken omdat deze alles moet berekenen. Synthedit kan blijkbaar de samples afspelen (wat dan minder cpu zou moeten verbruiken).

De geluidskwaliteit zou in eerste instantie beter moeten zijn dan die van Reaktor omdat het samples vs digitale osc is maar omdat je blijkbaar de overgang van samples hoort lijkt me dat voordeel meteen weer een nadeel. Dat bedoelde ik eigenlijk!

Of zie jij dat anders?

Met Reaktor 5 is het verschil met Synthedit vervallen, je kan in Reaktor 5 ook de event rate gelijk maken aan de audio rate. Synthedit is populair omdat je een mooie DLL kan exporten, dat kan met Reaktor niet en is een groot nadeel imo.

Welke versie van Reaktor heb je, AcidFever?

Trouwens, een leuk Reaktor instrument is de Rizzbox, ik geloof dat ie op Reaktor Creaties nummero 2 staat, anders moet je hem maar zoeken in de Search.
Ik heb de ritmes van mijn nieuwe nummer 'War Still Here' geheel met de Rizzbox gemaakt (jaja) en het is erg makkelijk in gebruik.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Met Reaktor 5 is het verschil met Synthedit vervallen, je kan in Reaktor 5 ook de event rate gelijk maken aan de audio rate. Synthedit is populair omdat je een mooie DLL kan exporten, dat kan met Reaktor niet en is een groot nadeel imo.

Welke versie van Reaktor heb je, AcidFever?

Trouwens, een leuk Reaktor instrument is de Rizzbox, ik geloof dat ie op Reaktor Creaties nummero 2 staat, anders moet je hem maar zoeken in de Search.
Ik heb de ritmes van mijn nieuwe nummer 'War Still Here' geheel met de Rizzbox gemaakt (jaja) en het is erg makkelijk in gebruik.

Ik ben trots en volledig legaal eigenaar van Reaktor 5 :D .

Origineel geplaatst door Acidfever
Die snap ik niet....Reaktor lijkt me meer cpu gebruiken omdat deze alles moet berekenen. Synthedit kan blijkbaar de samples afspelen (wat dan minder cpu zou moeten verbruiken).
neen... ik bedoel nutuulk dat reaktor meer vreet aan cpu... (misverstand blijkbaar...)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Reaktor Creaties (Part 3), de Rizzbox is nutuulk wel heftig geinspireerd door de 6 Drumsynth (maar dat ff terzijde)
zeker een erg goede creatie door mede ESPB-er chrizz! 8)

Nog een klein stukje muziek waarin de Rizzbox in zit verwerkt. 8) De melodie is een eigen Arp Solus patch(Reaktor 5 versie), en een volkomen nieuw ensemble genaamd ('WaveReaktor') die uit de Reaktor 5 library komt.. dat is de rauwige lead op de achtergrond die nogal wordt gepand.

Attachments

• pen_mixd1.mp3
    643,8 KB · Bekeken: 123
Wegens het verschijnen van Reaktor 5.1 en de fantastische nieuwe ensembles en FX die hiermee verschenen zijn, besloot ik een zeer kleine demo te maken om de kwaliteit en de nieuwe Core Cell tech :D te laten horen ...

Enjoy (or not) :D

Reaktor5.1 Demo
(_p3 naar mp3)

is hier nog iemand bezig met reaktor creaties?

of weet iemand een goede overzichtelijke sampler voor reaktor?

niemand tips voor ensemble's voor reaktor?
mag vanalles zijn hoor ;)

Maar die user lib is zo huge, ik zou liever wat tips krijgen.

Kijk eerst bij de top 100 in de user library en check dan gewoon elke week ff de last 20 dan ben je weer helemaal bij..ik vind zelf samen met alle rare sequencers,glitchbakken en rare soundfx ensembles de nieuwe RE201 (jaja weak) delay wel vet.van de ene kant wel een mooie GUI maar wel geript van ik geloof UAD,maar de klank is ok!

Kijk eerst bij de top 100 in de user library en check dan gewoon elke week ff de last 20 dan ben je weer helemaal bij..ik vind zelf samen met alle rare sequencers,glitchbakken en rare soundfx ensembles de nieuwe RE201 (jaja weak) delay wel vet.van de ene kant wel een mooie GUI maar wel geript van ik geloof UAD,maar de klank is ok!

die vind ik ook zeker niet verkeerd klinken!

1211864700_pict_7193_RE201_Spac.gif

Back