Technica Nijmegen gaat stoppen per 1 december!

Bij ons in het winkelcentrum zit een Chinees (overigens gerund door een Hollander) die maar niet aan de PIN wil. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met het wegsluizen van zwart geld dan weerstand tegen moderne techniek want ik weet zeker dat die knakenpoetser zo 10 pin units zou bestellen als hij dacht daarmee minder kosten te maken qua handling etc. :D

klinkt behoorlijk wantrouwig tov die arme chinees.
maar misschien heb je gelijk ?

wat zou de man overigens met 110 pinautomaten moeten , is 1 niet genoeg ?

tja iemand de pin op de neus zetten...
jammer van al die kleine zelfstandigen
V4p4o.png

Stelletje slappe ouwehoeren :D

Heheh, het was maar een grapje hoor Waveguide.. dat had je kunnen zien aan de smiley. Ik zit hier zo'n 12 uur per dag.. dus dan ben je nogal eens ergens heel snel. En ik ben moderator, als ik het had gemeend had ik je bericht wel weg gemaakt :eureka:
Ik waardeer je gratis aanbod voor SF leden hoor.

Maar goed, daar ging het niet over. Het gaat over iets moois wat gaat verdwijnen. Het gaat niet eens over dat analoge tijdperk dat gaat verdwijnen. Dat zal denk ik ook altijd blijven bestaan. Als die analoge technieken niet hadden bestaan had jij nu nog met en potloodje in je handen gezeten :D (let op de smiley heh)

Er zullen altijd idioten zijn zoals Hill, ikke, fles en manvsmachine dis houden van dingen proberen, met weerstandjes. Die niet achter een simulatie programma willen zitten, dis naar de winkel willen fietsen in 20 minuten om daarna met een weerstandje of een potmeter van 1K blij naar huis willen fietsen om hun projectje af te maken. Niet twee dagen wachten na je bestelling op internet te hebben gedaan.. weg sharme van de houten laatjes van Technica, die man die zich om draait, laatje open schuift en je aankijkt met vragende ogen.. "Bedoel je zo iets???" Das toch kei mooi, ik hou daar wel van.

Ik ga die man echt een kaartje geven, zo'n mooie VUT kaart die je je buurman geeft. MEt bosje bloemen. Al betwijfel ik of die lang leeft in de sigarenrook :D

Heheh, het was maar een grapje hoor Waveguide.. dat had je kunnen zien aan de smiley. Ik zit hier zo'n 12 uur per dag.. dus dan ben je nogal eens ergens heel snel. En ik ben moderator, als ik het had gemeend had ik je bericht wel weg gemaakt
Ik waardeer je gratis aanbod voor SF leden hoor.

Sorry dat ik er zo over doordram, maar het zit me niet lekker.
Grapje, zeg je. Maar een grapje is zelden alleen maar een grapje. Je wilt even iets kwijt dat je echt meent, maar om reacties te smoren zet je er een smiley achter: just kidding, just breaking balls.
Ik kijk daar anders tegenaan: als je alleen maar zegt: "Heheh, sluikreclame", dan is het je blijkbaar ontgaan dat mijn bericht volkomen ontopic was: het gaat over mijn ervaring met electronica en mijn ontwikkeling, van daaruit, naar DSP. Dat is een ontwikkeling die ook historisch zo heeft plaats gehad en die al begon toen Frits en ik nog op de kleuterschool zaten (DSP kwam in de jaren vijftig al goed op gang). Dat wou ik ook laten zien met een plaatje. Moet ik dat van internet halen als ik er net een uur eerder zelf een heb gemaakt en gepost op SF? Mag ik daar niet naar wijzen, zonder direct "grappend" beschuldigd te worden van... ja, van wàt nou eigenlijk precies? Moest ik dit opvatten als een stille waarschuwing van een mod dat ik voortaan niet "ongestraft" naar de WaveWizard-draad mag wijzen? Zo ja, wat is daar dan in vredesnaam verkeerd of ongepast aan als je er aan toevoegt dat je het gratis aanbod ervan waardeert?

VCOVCA:
Maar goed, daar ging het niet over. Het gaat over iets moois wat gaat verdwijnen. Het gaat niet eens over dat analoge tijdperk dat gaat verdwijnen. Dat zal denk ik ook altijd blijven bestaan. Als die analoge technieken niet hadden bestaan had jij nu nog met en potloodje in je handen gezeten (let op de smiley heh)
Er zullen altijd idioten zijn zoals Hill, ikke, fles en manvsmachine dis houden van dingen proberen, met weerstandjes. Die niet achter een simulatie programma willen zitten, dis naar de winkel willen fietsen in 20 minuten om daarna met een weerstandje of een potmeter van 1K blij naar huis willen fietsen om hun projectje af te maken. Niet twee dagen wachten na je bestelling op internet te hebben gedaan.. weg sharme van de houten laatjes van Technica, die man die zich om draait, laatje open schuift en je aankijkt met vragende ogen.. "Bedoel je zo iets???" Das toch kei mooi, ik hou daar wel van.
Ik ga die man echt een kaartje geven, zo'n mooie VUT kaart die je je buurman geeft. MEt bosje bloemen. Al betwijfel ik of die lang leeft in de sigarenrook

ja maar, VCOVCA, dat snàp ik toch! Hoeveel uur heb ik niet bij Technica in de rij gestaan, en zitten neuzen in die vitrineboekjes als "Jongens en Electronica" , torrenboekjes, "Electronica echt niet moeilijk!! Deel 1, Deel 2, Deel 3". Ik vond dat sfeertje, de hele winkel, die verhoging achterin, ook fantasisch. En Frits daar steeds vaker zwijgend en starend in het portiek te zien staan, stemde melancholiek; liever 100 andere winkels in de Van Welderenstraat over de kop dan juist uitgerekend Technica.

Maar je voorstelling van zaken is niet fair. Ik begrijp heel goed dat het fantastisch is om met je eigen onderdelen iets te maken dat werkt of iets bijzonders doet. Dat is heel fascinerend. Vertel mij wat. Ik heb zelf begin jaren 80 een (digitale!) A1-plotter gebouwd met stappenmotoren, stuurlogica, met als computer-interface: MIDI!!! Ik weet heel goed hoe het voelt als zoiets eindelijk werkt en een cirkel of een parabool op papier verschijnt. Die geluidjes van de stappenmotor "zwiezwie doengdoeng", die ik eenparig kon laten versnellen, afhankelijk van de richtingshoek etc. Dat zijn prachtige momenten. Maar gelijk wordt me duidelijk dat jij die andere fascinatie, een heel mooi geluid maken door een paar regeltjes software te schrijven, niet kent. En dat is nu eenmaal precies de hoofdreden van de ondergang van de kleine electronicawinkel. Daarom ben ik nu minder droevig door het verlies van Technica. Digitaal ontwerpen en software schrijven geeft nog veel meer opwinding, want de mogelijkheden zijn OR-DEN-VAN-MAG-NI-TU-DEN groter; je betreedt een heel andere wereld. Dat kun je aan iedereen vragen die zelf een plugin schrijft of een sofsynth ontwerpt.
Mijn punt is dat de Technica-sfeer niet dood is, maar voortleeft in digi-vorm. Eindeloos veel spannender en betoverender JUIST omdat er geen soldeerbout meer aan te pas komt, geen onderdelen moeten kopen, een miljoen gratis onderdelen aansturen, onderdelen die 0 gram wegen, die nooit oververhit raken of kapot gaan, hoe is 't in vre-des-naam mogelijk!! Kun jij galm maken met de onderdelen van Frits? Of een spectrum analyzer? Of een Butterworthfilter met flanken van 150 dB/oct? Het kan met stukjes tekst van vaak niet langer dan 1 A-viertje. Is dat niet absoluut mind blowing????!!!!

Over korte lontjes gesproken...

Maar het leven is te kort om ruzie te maken op het internet, dus ik stel voor te proosten met een :baco: , :biertje: of :koffie: en onze gedeelde liefde voor muziek (naar ik aan neem) te vieren.

Ik sluit me daar bij aan.
Pod stolom, Nap! :biertje:

Gast... Het gaat er niet om dat jou product mindblowing is, het gaat over een winkeltje dat weg gaat.

Ik voel een eindeloze discussie ontstaan die iemand wil winnen, maar die niemand gaat winnen...

Gast... Het gaat er niet om dat jou product mindblowing is, het gaat over een winkeltje dat weg gaat.

Je snapt het nog steeds niet. :(

Ik sprak niet over mijn product! Ik gaf mijn visie op, mijn ervaring met de ontwikkeling van de techniek, een ontwikkeling die er onder vele anderen toe heeft geleid dat Frits nu met de VUT gaat en dat 99,99999% van de mensheid nu een computer heeft. Sommigen gaan net zo om met DSP-onderdelen zoals jij met weerstanden en spoeltjes. Dat was mijn punt; NIET om over mijn product te praten, wat jij steeds weer doet.

Jij hebt deze draad geopend op SF omdat je vindt dat dit een onderwerp is dat verder strekt dan de Van Welderenstraat, dat het iets van een trend laat zien waarover ook andere SF-leden mogelijk iets te zeggen hebben. Nou, dat heb ik gedaan.

Heheh, dat mag ook. Je gaat er tenminste wel vol voor :)

Je licht alleen jou kan van het verhaal zo toe, met de ervaring en voorbeelden van jou product, dat menig mens hier bijna niet anders kan dan het idee hebben dat jij jou product aan het verkopen bent. Ik ken je inmiddels beter, vandaar het grapje sluikreclame. Als ik
Bericht door een moderator:
SLUIKRECLAME
zeg is het anders heh, ik ben ook nog steeds een doodnormale gebruiker hier.

Ik kan heel wat lol beleven aan PureData, jou vast niet onbekend. Maar ik beleef nog steeds meer lol aan m'n fietstocht naar Frits dan de community van PD door bladeren naar een oplossing voor een probleem.

Verder vind ik eigenlijk dat je naar de meeting moet komen,van kunnen we eens proosten, want volgens mij vinden wij elkaar stiekem best grappig :)

Je licht alleen jou kan van het verhaal zo toe, met de ervaring en voorbeelden van jou product, dat menig mens hier bijna niet anders kan dan het idee hebben dat jij jou product aan het verkopen bent. Ik ken je inmiddels beter, vandaar het grapje sluikreclame. Als ik
Bericht door een moderator:
SLUIKRECLAME
zeg is het anders heh, ik ben ook nog steeds een doodnormale gebruiker hier.

Wat "menig mens" denkt, kun je beter aan "menig mens" overlaten. Als ze dat NIET denken, dan help jij ze wel een handje om 't WEL te gaan denken. Ik snap wel dat er iets als een dilemma is, omdat ik zelf software schrijf, en ben daar in de eerste post van de WaveWizard-draad ook op ingegaan, o.a. door de software gratis toegankelijk te maken voor forumleden. Dat jij dat met sluikreclame, als mod of als gewoon lid, in verband brengt, vind ik niet alleen onterecht en misleidend, maar je brengt daarmee direct schade toe, niet alleen aan mij, maar ook aan waar ik voor sta op dit forum en wat ik zonder commercieel belang naar voren breng, comme il faut. Ik moet in elke draad, als dat relevant is, kunnen verwijzen naar de WaveWizarddraad, zonder dat mensen beginnen over commercie en reclame, want die zijn niet aan de orde. Doen ze dat wel, dan spreek ik ze daar op aan. Ik blijf dat doen.

Ik kan heel wat lol beleven aan PureData, jou vast niet onbekend. Maar ik beleef nog steeds meer lol aan m'n fietstocht naar Frits dan de community van PD door bladeren naar een oplossing voor een probleem.
Dat bedoel ik nou: die vergelijking is niet fair. PureData is niet een product van jou zelf; het is iets dat je gebruikt. Dat staat gevoelsmatig veel verder van je af dan jouw eigengemaakte circuits met onderdelen van Frits. Het zou anders zijn als je zelf je eigen PureData zou opbouwen met digi-middelen die even elementair zijn als weerstanden, spoelen en torren. Dan heb je, qua gevoel, een vergelijkbare situatie. Dat is echt het enige dat ik wilde zeggen.
Tussen haakjes, nu we het er toch over hebben, (en NU volgt WEL reclame!!!:D) ik heb (het nog immer voor SF-ers gratis toegankelijke) WaveWizard juist zo geschreven dat je zo direct mogelijke toegang hebt tot die heel elementaire "DSP-onderdelen", juist omdat daar de fun in zit, zeg maar dat "Frits-gevoel".

Verder vind ik eigenlijk dat je naar de meeting moet komen,van kunnen we eens proosten, want volgens mij vinden wij elkaar stiekem best grappig
Van mij uit is het denk ik even ver fietsen naar Frits als naar Roosje (Frits toch ietsje dichterbij, hoewel...).
Als ik me vrij kan maken (sept = druk, eerste schoolmaand, veel paniekmails van beginnende leerlingen en docenten Sound Design) kom ik de 15de een biertje met je drinken!:biertje:

ja marr ja maar ja maar mijnheer, ik mag toch wel een grapje maken? En dat mag jij ook best zo opvatten. Ik denk, en dat mag ik ook denken, dat de meesten hier de grap ook wel als grap zien. En misschien ook wel als plagerij, maar ook dat mag. Dat is om het forum luchtig te houden, en dat is zo nu en dan best nodig.

Wat jij meld over dat ik mensen help om het maar effe wel te denken, zo doe jij dat op jou manier, en niet zon klein beetje ook. Maar daar hebben we al eens een dag of wat over lopen bakkeleien.

Je bent duidelijk een leraar, goed van stof :D

Doe je ook mee, een kaartje aan Frits sturen? Ik heb wel iets met die man.. Een soort vaderfiguur zeg maar.. Of een rare oom die in de tijd is blijven hangen..

De 'sluikreclame' heeft in zoverre gewerkt dat ik nu voor het eerst van WaveWizard heb gehoord en er eens naar ga kijken :D

Ik vind niet dat er sprake was van sluikreclame. Dat iemand het zo interpreteert kan, maar ik zag het niet zo.
Was er niet een tijdje geleden iemand die zijn workshops aan het spammen was in een of ander maak een stukje hardcore draadje oid ? Daar werd iig niks van gezegd, terwijl dat duidelijk reclame was voor commerciele activiteiten.
Is zelfs meerdere malen gebeurd in dat draadje, werd niets van gezegd.

Ach.. boeiend.

Back