Welcome again [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Tussen al het verkiezingsgeweld door, heb ik gelukkig nog de tijd gevonden om een nieuwe track af te ronden. Deze keer ben ik maar eens begonnen met de bass, maar ik moet u bekennen dat dat aan de track niet is te horen.

Wederom is de mix op de hoofdtelefoon gedaan. Eveneens wederom ben ik zeer ontvankelijk voor feedback, opmerkingen, suggesties, tips en commentaar.

Wees gegroet!

:peukie:

Laatst gewijzigd:
om te beginnen vind ik het heel leuk dat je een track hebt geschreven bij mijn terugkeer. bedankt.

zelf ben ik erg ongeduldig en daarom vind ik de track wat lang uitgesponnen, ik kreeg de neiging door te spoelen, hier en daar.
wat me vooral opviel is de transparantie, ik hou ervan als bepaalde geluiden er duidelijk bovenop liggen, maar sowieso, als je eigenlijk alle instrumenten/lijnen goed kan volgen.
ik vind deze track heel mooi open klinken. het is een mooi geheel, maar toch zijn alle delen goed herkenbaar en te volgen. dat vind ik knap gedaan.

lekker lounge nummertje
lounge is nog steeds hip, volgens mij als je op een verzamelaar komt kun je er best wat aan verdienen :)

om te beginnen vind ik het heel leuk dat je een track hebt geschreven bij mijn terugkeer. bedankt.

zelf ben ik erg ongeduldig en daarom vind ik de track wat lang uitgesponnen, ik kreeg de neiging door te spoelen, hier en daar.
wat me vooral opviel is de transparantie, ik hou ervan als bepaalde geluiden er duidelijk bovenop liggen, maar sowieso, als je eigenlijk alle instrumenten/lijnen goed kan volgen.
ik vind deze track heel mooi open klinken. het is een mooi geheel, maar toch zijn alle delen goed herkenbaar en te volgen. dat vind ik knap gedaan.

Ben je definitief terug, of out on parole? :)

Als je zegt dat de track wat lang uitgesponnen is, bedoel je den eigenlijk dat er te weinig gebeurt? Gek, dat vind ik nou nooit van mijn eigen tracks :D. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dank voor je compliment met betrekking tot de mix. Ik merk dat dit heel smaakgebonden kan zijn trouwens. Ik heb twee tracks geleden soortgelijke feedback gehad, maar ook de opmerking dat het allemaal veel te dunntjes was... het blijft lastig.

Als je zegt dat de track wat lang uitgesponnen is, bedoel je den eigenlijk dat er te weinig gebeurt?

nee, er gebeurt zat, is een kwestie van smaak en wat bass zegt: het is lounge muziek en ik ben niet van het loungen, doe mij maar even snel 2 coupletjes een bruggetje en het refrein 3 keer. liefst met veel tekst.

Mogen van mij iets meer rustpuntjes in maarrrrrrrrrr DR v L puik werkje heb je weer afgeleverd :okdan: Kan mij inderdaad wel voorstellen dat je hier met veel plezier aan gewerkt heb.

Mogen van mij iets meer rustpuntjes in maarrrrrrrrrr DR v L puik werkje heb je weer afgeleverd :okdan: Kan mij inderdaad wel voorstellen dat je hier met veel plezier aan gewerkt heb.

We worden oud hè... ;)

Dank voor je comment. Ik heb er redelijk bewust voor gekozen om die beat enigszins aan de gang te houden gedurende de track. Maar misschien is het iets teveel van het goede zo? Toen ik hem gisteren aan het afronden was, heb ik hem denk ik wel 100 keer gehoord en dan ga ik bepaalde zaken over het hoofd zien, zoals je ongetwijfeld herkent. Je zit dan in een soort van lichte hypnose. Gek eigenlijk dat je zo in beslag genomen kunt worden door je eigen hersenspinselen...

Voordat het een lang verhaal gaat worden, ik kijk er volgende week nog eens naar. Thanks dus :halleluja.

We worden oud hè... ;)

Dank voor je comment. Ik heb er redelijk bewust voor gekozen om die beat enigszins aan de gang te houden gedurende de track. Maar misschien is het iets teveel van het goede zo? Toen ik hem gisteren aan het afronden was, heb ik hem denk ik wel 100 keer gehoord en dan ga ik bepaalde zaken over het hoofd zien, zoals je ongetwijfeld herkent. Je zit dan in een soort van lichte hypnose. Gek eigenlijk dat je zo in beslag genomen kunt worden door je eigen hersenspinselen...

Voordat het een lang verhaal gaat worden, ik kijk er volgende week nog eens naar. Thanks dus :halleluja.

:engel:

Misschien kan je de track in drie stukken verdelen en de strings zijn werk laten doen :) kan je later de drums weer terug laten komen (dat is mijn mening) :D

Ja, we worden oud (gelukkig wel) :kroon:

Erg fijne track hoor! Dit kan ik wel waarderen. Hij kabbelt lekker door wat soms misschien iets te veel van het goede wordt. Verder vind ik die lichte hypnose ook erg herkenbaar.

Dank Dokter. Ik denk inderdaad dat er iets teveel energie in de track zit nu om helemaal relaxed te blijven :). Ik ga dan ook even aan de slag met de tip die ik ook van Warehousegroove heb gekregen.

:engel:

Misschien kan je de track in drie stukken verdelen en de strings zijn werk laten doen :) kan je later de drums weer terug laten komen (dat is mijn mening) :D

En die mening wordt uiteraard gewaardeerd. Zoals hierboven geschreven ga ik ermee aan de slag. Thanks! Zou jij in je voorstel zowel de kick als de clap eruit laten?

Mijn welgemeende dank Peter! Ik heb net ook even jouw tracks op SC beluisterd. Lekker, dat smaakt naar meer. Maak je nog wel muziek? (Jongste track is twee jaar oud...)
Bedankt Dr. De inspiratie voor nieuwe tracks is al een tijdje weg. Ik maak op het moment alleen beats en freeware soundbanks.

En die mening wordt uiteraard gewaardeerd. Zoals hierboven geschreven ga ik ermee aan de slag. Thanks! Zou jij in je voorstel zowel de kick als de clap eruit laten?

Wederom mijn persoonlijke smaak :koffie: ...... ik zou zowel de kick als de claps er uit halen...... wat je wel weer gedeeltelijk kan laten staan/invoegen zijn wat hats/percussie (moeilijk uit te leggen over de mail maar ik denk dat je me wel begrijpt) :eureka:

Lekker afbouwen naar de break toe en dan weer alles er in knallen zou ik zeggen (kan dat met lounche?) :engel:

Verder goed te :W

Vind em zo al erg chill :okdan: .. weet niet of ie al geupdate was..
Die snares achter de claps zitten daar wel erg lekker getimed.. geeft wel een lekkere "latin" vibe :) sowieso lekkere tricky drumdingetjes allemaal..
Verder heerlijke jazzy chords en heerlijk qua opbouw met die solo geluidjes .. :luv:

Maar eh.. Hoor ik een verb op die basline?? klinkt wel lekker ruimtelijk natuurlijk maar als je ooit nog eens een jazzcombo gaat uitversterken en je wilt de bassist te vriend houden.. niet doen dan!! ;) :D

Back