Toch maar eens een track posten op Synthforum

Als een eerste track kan die wel tellen......

Je hebt je naam alvast niet verkeerd gekozen.....
dat was denk ik het woord dat door me heen ging toen ik luisterde

:okdan:

Dank jullie wel voor de positieve reacties!

Ik hoor al wel dat er geen zangcarriere voor mij in het verschiet ligt ;)

De verschillende opmerkingen over de eindmix lopen wat uiteen, het moet vetter, viezer, dikker :) Ik moet zeggen dat ik daar nog niet zo heel erg veel kaas van heb gegeten. Ik kies de instrumenten uit op hun klankkleur en een duidelijke plek in het klankbeeld, maar ga in de eindmix niet meer heel erg aan de slag met eq en compressie e.d.
Daar moet ik me echt eens in verdiepen...maar ik vind het eigenlijk veel leuker om steeds weer tracks te maken haha

Dank jullie wel voor de positieve reacties!

Ik hoor al wel dat er geen zangcarriere voor mij in het verschiet ligt ;)

Je zingt tenminste en wat ik hoorde vond ik best leuk, het nummer in zijn geheel is best geslaagd, "warme en natuurlijke geluiden".

Voor de zangers onder ons: het gaat om hoe je jezelf klinkt en niet hoe je perfect moet klinken. We zijn geen opera zangers die aan verschillende criteria moeten voldoen voor een auditie. Als het maar melodisch is en een mooie aanvulling voor een nummer, vind ik juist en vooral met elektronische muziek dat de zanger de "human feel" aan een nummer kan toevoegen.

En laat de autotune-melodyne met rust. Voor minimale correcties, oké, maar het doet geen wonderen. Tegenwoordig voor een zangcarriére moet je Miss Montreal heten, mooie blonde dame, maar haar stem... no no...

Hehe you've got a point... ;)

Ik heb Melodyne ook wel eens gebruikt, maar al bij vrij kleine correcties is het net alsof al het leven uit je stem lijkt te verdwijnen...

Wel ja, als je je stem goed gebruikt en "of course" voel je goed om te gaan zingen en je hebt een muzikaal oor, komt het vanzelf. Je eigen klank. Geen perfecte zang, als je gevoel naar voren komt (en is het niet erg vals natuurlijk) en vooral als je plezierig voelt...

Nogmaals over melodyne: ik had een tijdje waar ik de zang opnam met "ach later corrigeer ik met die melodyne". Verkeerd bezig dus. Het is wel handig voor noodgevallen, maar stel je voor: Gary Numan met autotune, of Bernard Sumner... (die laatste mocht al lang met ontslag naar huis gaan eerlijk gezegd :D)

Keep it coming!

Damn.. wat is en blijft dit toch een mooie track!! had em al eerder op je cloud beluisterd.. Die baslijnen.. die akkoorden.. die thema's.. wat een kosmisch moment!!

Misschien kunnen de drums in dat thema wat rond 3:10 begint nog wat meer kracht hebben, zakt een beetje weg daar. De MJ drums waren me eerder nooit opgevallen maar toen ik de post van Bas las was het ineens duidelijk.. :D

Wist trouwens niet dat je zelf de vocalen deed.. maar vind ze echt wel in orde!! :okdan:
'k Zou alleen die laatste uithaal nog een keertje opnieuw doen... iets meer kracht/ademsteun geven.. of zoals mijn zangjuf altijd zei "de buikspieren meer aanspannen" ;)

Toptrack.. als ie in de contest gepost zou zijn had je mijn stem :verkoght:

ga in de eindmix niet meer heel erg aan de slag met eq en compressie e.d.
Daar moet ik me echt eens in verdiepen...maar ik vind het eigenlijk veel leuker om steeds weer tracks te maken haha

En toch geeft het een extra plezier als je EQ en compressie begint te hanteren. Het doet echt wat met je klank. En zo ver moet je er eigenlijk niet in verdwalen eer je het begint te begrijpen.

Dus doen! 8~

@divinio: later als ik beroemd ben huur ik daar gewoon een mannetje voor in ;)
Nee serieus ik moet me daar idd eens wat in verdiepen. Ik gooi mijn eindmixen nu door de T-Racks plugin. Die brouwt er met de presets al een aardig mooi transparante en volumineuze sound van, maar wil ik nauwkeuriger mixen dan moet dat natuurlijk instrument voor instrument.

Tegenwoordig voor een zangcarriére moet je Miss Montreal heten, mooie blonde dame, maar haar stem... no no...

kap is effe met dat naast je schoenen lopen. Miss Montreal kan best aardig zingen, doe nu niet of jij zo'n fantastische zanger bent want dat ben je niet. Dat maakt niet uit als je maar geniet van wat je doet.

kap is effe met dat naast je schoenen lopen. Miss Montreal kan best aardig zingen, doe nu niet of jij zo'n fantastische zanger bent want dat ben je niet. Dat maakt niet uit als je maar geniet van wat je doet.

Ik maakte geen vergelijkingen en heb nooit dat gezegd (of laten weten). A is niet beter dan B in dit geval. Kwestie van smaak.

Edit: ter duidelijkheid had ik nooit gezegd en zeker nooit mezelf in een voetstuk geplaatst als "fantastische zanger".

Nu even verder :walker:

Laatst gewijzigd:
In L.A. was sprake van een kleine aardverschuiving, kennelijk draaide MJ zich om toen hij hoorde dat iemand met zijn werk aan de haal is gegaan. 8~

Zonder dollen nu, klinkt erg lekker OEH!

Back