S950 sample midi sample dump

Hey

ik heb wat coole akai drum sample cd's verkregen die zo in de exs gaan maar ik wil ze eigenlijk het liefst allemaal in m'n S950 hebben, zonder uren te gaan zitten kutten met zo clean mogelijke samples nemen, dus niet samplen.

Na ff surfen vond ik een appie wav_akai dat dit moet kunnen, en het werkt ook totdat ik m'n 950 weer aanraak. Er zitten wat verschillen tussen 1 of meerdere samples tegelijk dumpen (meer gaat nog kutter en is juist wat ik wil, 1 duurt net zo lang als samplen) maar altijd loopt m'n 950 heel vaag vast nadat ik op 2 of 3 knoppen druk.

Iemand een idee van of sample dumps sowieso werken op een S950, specifiek over dit appie of eventuele andere?

Hoi,

Probeer recycle van steinberg eens, of soundforge.
Daarmee kun je via midi sampledumps naar je sampler sturen.
Deze pakketten zijn helaas niet gratis, ik weet zo 1-2-3
ook geen shareware progje, maar ze zijn er vast wel.

Hey! Ik heb wavelab geprobeerd maar dat is helemaal nix, heeft denk ik met de ouderwetse sample rate enzo te maken, maar misschin dat recycle wel wat is ja, ik ga het is proberen!

tnx

De reden waarom deze programma's niet werken is omdat de Akai 950 een 12 bitter is. 16 bit en hogere resoluties moeten worden omgezet naar 12 bit voordat SDS goed zal gaan.

Een programma wat ik zeer zeker kan aanraden en dat overweg kan met 12 bit sample data is Passport Alchemy voor de Mac. Het is een ouder pakket en de maker bestaat al lang niet meer maar het werkt geweldig met deze kastjes :)

(trouwens: ook prima met mijn S-330)

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door Arie Safari
Hey! Ik heb wavelab geprobeerd maar dat is helemaal nix, heeft denk ik met de ouderwetse sample rate enzo te maken, maar misschin dat recycle wel wat is ja, ik ga het is proberen!

tnx

Back