Midi snake

whoisthatguy

Ingeburgerd
Hallo,

Nou ben ik een beetje aan het sleutelen aan me studio en wil ik me kabels eindelijk eens goed aansluiten i.p.v berg kabels door elkaar en nou ben ik opzoek naar een midi snake van 8 liefst 14 midi porten female aan 1 kant zodat ik wat roll ruimte heb met me kastje 8)
en tevens ook 16 jack naar jack met aan 1 kant female
nou kan ik ook gewoon een heleboel kabels halen en die aan elkaar tapen maar dat is weer zon bos.
dus ik vroeg me af of iemand een plek weet waar dit al kant en klaar te koop is voor een redelijke prijs aangezien ik er ook wel een diy prodjectje van kan maken maar van uitstel komt afstel :engel:

midi snake, ik jouw niet snappen. jij beter uitleggen. je bedoelt een 1 in 8 out box. of wat??

Laatst gewijzigd:
Zelf heb ik een 12 paar multi-kabel gebruikt en slechts de 2 nodige connectors gesoldeerd. Aan beide kanten kastjes met midi poorten. Wel veel werk.

nee ik bedoel 16 in 16 uit op een dunne kabel zo dat ik me motu xt volledig kan aansluiten en dan gewoon een klein kastje op me tafel kan schroeven en ik niet een giga dikke kabel uit me flightcase heb lopen en moet het zelfde dus met de jack aansluitingen gaan doen
ben teven ook niet echt een soldeer held dus voel er ook niet echt veel voor om zo veel te solderen jack kabels zie ik nog wel zitten

thomann

2 keer 8*8 multikabels jack
1 behringer/Neutrik patchbay

multikabel hebben ze ook, kan je zelf de midi snake solderen met pluggen. Best duur.

nou kan ik ook gewoon een heleboel kabels halen en die aan elkaar tapen maar dat is weer zon bos.
als je toch al zoiets wil doen doe het dan met zo'n spiraal dinges die alle kabels in een handomdraai bij elkaar bind, is schoner en netter...

e424774_05.jpg

cable eater

als je toch al zoiets wil doen doe het dan met zo'n spiraal dinges die alle kabels in een handomdraai bij elkaar bind, is schoner en netter...

e424774_05.jpg

cable eater
ja ik weet dat wel dat heb ik nu alleen ik heb het echt over 2x 8 midi kabel en dus 16 jack naar jack en dan ook nog 2 keer specon + dikke power kabel en 3 keer xlr en ik wil dus een wat dunnere kabel dan 15 cm dik hebben voor het tranceport gemak.
en ik dacht hier is er vast ook nog wel iemand met de zelfde soort opstelling die wel iets weet

Maar idd kom ik denk ik met het jack probleem uit op een procab multie kabel van 15 meter en een neutrik patch bay gebruik ik die ook nog eens een keer :D
nou had heb ik voor xlr wel pressies gezien wat ik zoek maar laat ik nou net te veel jack patch kabels hebben om over te gaan op de xlr naar jack ^^

"ik heb het echt over 2x 8 midi kabel en dus 16 jack naar jack"

Dat bedoel ik met [ik snap niet] leg eerst eens uit wat wil je hier mee. wat wil je in hemelsnaam aansluiten. heb je 256 midi instrumenten om aan te sluiten.

een tekeningetje zou een beter overzicht geven wat je allemaal wilt aansluiten.

in de televisie en theater wereld en computers en nog veleandere noemen ze dat een kabelboom en word vaak gemaakt met tie-rips

Laatst gewijzigd:
Goed punt. Met 2*2 midi kom je een heel eind.

Ik vermoed overigens dat je midi ook gewoon via jacks kan sturen en heb overwogen om patchbay multis ook hiervoor te gebruiken. Dus patchbays aan beide kanten met midi naar jack. Verbinding tussen de patchbays met jack multis.

En als je een interface hebt met 8 of 14 poorten kun je zowat beter de interface verplaatsen en de kabel (USB?) daar naartoe verlengen ipv alle losse poorten verlengen.

word vaak gemaakt met tie-rips

In ieder geval in de server-wereld waar ik mijn brood verdien toch meestal de klitteband-wraps. Tie-wraps zijn vaak te permanent.

Klopt! In het verleden ook zo gedaan. Motu express 128 met 5 meter USB naar aparte rack.

Vergeet één ding niet bij een snake: aan beide kanten zitten de aansluitingen vrij dicht bij elkaar. Een snake is dus alleen bruikbaar voor meerdere apparaten als die apparaten ook heel dicht bij elkaar staan. Doorgaans gebruik je een snake vooral tussen de mixer en een patch-panel bijvoorbeeld.

Met een nette kabelboom ben je veel flexibeler.

my favorite cablebinder:

papier, stift, en doorzichtige tape van dezelfde breedte als het papier..

stevig, netjes, duidelijk, en toch makkelijk te verwijderen zonder plakresten omdat de tape op het papier plakt

Vergeet één ding niet bij een snake: aan beide kanten zitten de aansluitingen vrij dicht bij elkaar. Een snake is dus alleen bruikbaar voor meerdere apparaten als die apparaten ook heel dicht bij elkaar staan. Doorgaans gebruik je een snake vooral tussen de mixer en een patch-panel bijvoorbeeld.

Met een nette kabelboom ben je veel flexibeler.

zeker maar daarom ben ik dus ook opzoek naar een female snake aan 1 kan vanwaar ik weer kan door patchen kwa jack ben ik nu klaar al is midi iets moeilijker te vinden en alles staat ook heel dicht op elkaar
http://teckzors.tumblr.com/post/32402572972
en dat komt dat hier op uit
http://teckzors.tumblr.com/post/32402681458

tevens zijn de kabels dus niet gebonden op het moment omdat ik dus nog van plan ben het via een snake te gaan aansluiten
en het valt nog mee omdat ik de midi op het moment nog gewoon door gelust heb i.p.v alle ins en outs los op de patch bay wat wel uiteindelijk de bedoeling is

Als je toch uiteindelijk een patchbay voor MIDI wilt gebruiken, waarom zou je dan nu investeren in die kabelshit?
Voor een ca. 100 euro heb je een patchbay en dat geeft meer flexibiliteit dan al die kabels.

Zelfde geldt voor audio: neem gewoon een patchbay.
Ze zijn er 2e hands al vanaf een euro of 25.
Dan zit je niet met 16 kabeleindjes die los bungelen, je hebt gewoon een solide kastje.
En meer flexibiliteit.

Vergeet één ding niet bij een snake: aan beide kanten zitten de aansluitingen vrij dicht bij elkaar.

Ik heb zowat al mijn multi's een stukje verder open gesneden om dit probleem op te lossen 8)

Back