[Progressive House] Jupitah

Het is ook alemaal dezelfde sylenth en massive soundsets en dezelfde Vengeance sample pack, geen wonder dat het allemaal hetzelfde klinkt. Dit soort nieuwe muzak heeft totaal geen identiteit, het is gewoon iedere keer de zelfde uitkomst omdat iedere keer dezelfde bouwstenen en youtube kunstjes gebruikt worden.
Klinkt op het eerste oor goed geproduceert, totdat je het reduceert tot de paar componenten waaruit het bestaat.

Jullie spreken elkaar tegen.

1: ik spreek niks, ik copy-paste van wikipedia, zoals ook gezegd.

en als je dan verder leest in het wikipedia verhaal lees je:

Het verschil tussen progressive house en trance is dat er bij progressive house geen euforische melodieën zijn maar eerder zweverige of dromerige (en vaak donkere) melodieën met daaronder een (tech) house beat. Vaak ligt het tempo bij trance ook een stuk hoger.

uit het woordenboek.
Euforie of euphoria
Een eigenlijk overdreven goede stemming.

Dus furous "en zeker geen blije melodietjes" is zelfs exact hetzelfde als wat wiki zegt.

Laatst gewijzigd:
Dus je weet eigenlijk niet eens waar je het over hebt, je kopieert maar wat van wikipedia.
Kan ik ook hoor:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Progressive_house_DJs

Hier vindt je namen zoals Avicii en Axwell (euforische melodieën), Dinka en EDX (ook weer zeer melodisch).

Maar even dit ter zijde, mijn punt is (zie vorige posts) dat deze stijl veranderd is over tijd en nu een stuk breder is geworden. Het kan zijn dat jij het absoluut geen progressive vind, maar er zijn dus wel duizenden mensen die het wel progressive noemen, moet je die meningen dan negeren?

gast...

echt. LEES.

ik zeg helemaal nergens dat ik wel of niet wat weet , ik laat alleen zien wat er op wikipedia bij progressive house staat (en ja, dat betekend dat ik het heb opgezocht, scherp van je!)

Waar ik enkel en alleen mee zeg dat ik constateer dat furious gelijk heeft en dit geen "oorspronkelijke" progressive is. (voglens wikipedia)

Dus nergens hoor je mij zeggen dat ik een kenner ben of wat dan ook, dan pretendeer ik ook zeker niet.
Maar goed, jij lijkt er een te zijn, vertel me dan eens;

als dit tegenwoordig progressive genoemd wordt, dan hou ik dus blijkbaar niet meer van progressive,
Maar kun je me dan een tip geven hoe ik de muziek moet noemen die voorheen progressive heette? Anders ga ik daar straks ook nog mee de mist in

ja verdoemme hee.:erm:

dus als ik tegenwoordig zeg dat ik progressive house vet vind, dan moet ik er bij vertellen dat het niet die kauwgumballen-progressive van nu is.

Dan noem ik die laatste stroming voor me zelf new-progressive.:D

Maar mijn gevoel vind het nog steeds te vrolijk voor die naam. Zonde ergens
maar je hebt verder gelijk, tijden veranderen. geld ook voor andere genres.
laatste jaren zit onder rock en hip hop (mainstream) zo ongeveer dezelfde beat (dankje david guetta)
Dus zo vloeit alles in elkaar over , (tot niets?).

Wie weet noemen we straks alles progressive.;)

heey, het is tien voor half Bier zie ik, ik ben er van tusssen:biertje:

Maar mijn gevoel vind het nog steeds te vrolijk voor die naam

je hebt gelijk... Progressive zit in de underground hoek.. Die Global Underground sound zal je amper in de top40 horen in tegenstelling tot die pubermeuk die Bami progressive noemt..

Ik heb er gewoon porgressive voorgezet omdat dezelfde soort muziek nu éénmaal op beatport wordt ingedeeld als Progressive House.

Het is ook alemaal dezelfde sylenth en massive soundsets en dezelfde Vengeance sample pack, geen wonder dat het allemaal hetzelfde klinkt. Dit soort nieuwe muzak heeft totaal geen identiteit, het is gewoon iedere keer de zelfde uitkomst omdat iedere keer dezelfde bouwstenen en youtube kunstjes gebruikt worden.
Klinkt op het eerste oor goed geproduceert, totdat je het reduceert tot de paar componenten waaruit het bestaat.

Wat jij zegt is natuurlijk nogal kort door de bocht. Dat is bij elke muziek dan zo.
Hoeveel rock is er wel niet met een Marshall versterkers en Gibsons gemaakt? Hoeveel Drum&Bass met de Amen Loop? Hoeveel Dubstep met Massive? Hoeveel Hip-Hop wel niet met 808 Kicks? Hoeveel muziek is er überhaupt wel niet met 909's en 808's gemaakt?
Zo kan je nog wel even doorgaan
Een muziekstijl heet niet voor niets een stijl omdat het een bepaalde sound heeft, als daar Sylenth1 en Vengeance bij hoort dan is daar niks mis mee.

Maargoed ik heb de feedback eruit gehaald die ik nodig had, dank daarvoor!

Met alle respect:

een rockbandje met instrumenten is wat anders dan de laatste Adam Nicky soundpack, de laatsteVengenance complextro sample pack (of zelfs consturction kit)
ik bedoel deze track is 3 sample pack loops en een Massive en Sylenth VSTi kanaal. kom op zeg...
feit is dat het de meute genoeg aanspreekt, maar om nou te zeggen dat het produceerwerk hoogstaand is? nou nee.

staat even los van het feit dat je wel de juiste sound voor nu te pakken hebt, dus in dat opzicht goed gedaan, alleen het is geworden tot een kunstje, pak een hardstyle midi voor een lead, pleur deze bijna template eronder en je bent klaar...
Ik heb er gewoon porgressive voorgezet omdat dezelfde soort muziek nu éénmaal op beatport wordt ingedeeld als Progressive House.

Wat jij zegt is natuurlijk nogal kort door de bocht. Dat is bij elke muziek dan zo.
Hoeveel rock is er wel niet met een Marshall versterkers en Gibsons gemaakt? Hoeveel Drum&Bass met de Amen Loop? Hoeveel Dubstep met Massive? Hoeveel Hip-Hop wel niet met 808 Kicks? Hoeveel muziek is er überhaupt wel niet met 909's en 808's gemaakt?
Zo kan je nog wel even doorgaan
Een muziekstijl heet niet voor niets een stijl omdat het een bepaalde sound heeft, als daar Sylenth1 en Vengeance bij hoort dan is daar niks mis mee.

Maargoed ik heb de feedback eruit gehaald die ik nodig had, dank daarvoor!

@Dr van Lansberg
Ai... drink je ook uitsluitend Breezah's? Probeer je meisjes te daten van onder de 18? Rijd je brommer harder als 65 km/u? Vind je David Guetta en Rihanna ook zo vet?

;-)

Ik ben er maar niet op ingegaan, maar ik heb niks over Bami's eigen tracks gezegd.. Waar die jongen dat vandaan haalt, ik weet het niet... Ik ga niet op alles reageren wanneer hij zich aangesproken voelt hoor hey... :doei:

Met alle respect:

een rockbandje met instrumenten is wat anders dan de laatste Adam Nicky soundpack, de laatsteVengenance complextro sample pack (of zelfs consturction kit)
ik bedoel deze track is 3 sample pack loops en een Massive en Sylenth VSTi kanaal. kom op zeg...
feit is dat het de meute genoeg aanspreekt, maar om nou te zeggen dat het produceerwerk hoogstaand is? nou nee.

staat even los van het feit dat je wel de juiste sound voor nu te pakken hebt, dus in dat opzicht goed gedaan, alleen het is geworden tot een kunstje, pak een hardstyle midi voor een lead, pleur deze bijna template eronder en je bent klaar...

Ja maar bij muziek gaat het er niet om waarmee het gemaakt is of hoe het gemaakt is, het gaat erom of het een emotie bij je loswekt, welke dat dan ook mag zijn…
En als dit nummer je niks doet daar heb ik begrip voor maar het feit dat je die muziek zo generaliseerd vind ik nogal respectloos.
Ik ben ook maar een hobbyist en ik ben al tevreden dat ik in de buurt kom, en nu hoop ik langzaam vanuit daar mijn eigen stijl te vinden.…

jouw inspanning wordt wel gewaardeerd hoor. dit is op zich wel release waardig naar de huidige standaard. Tis alleen zo jammer dat de standaard voor dit subgenre, op dit moment zo laag ligt.

Dit betekent dat iedereen met Bittorrent en Youtube dit met een beetje knip en plakwerk in elkaar zet.
Dat vind ik persoonlijk jammer. Misschien word ik wel oud en bitter, maar ik ben toch veel meer van wat Furious5 ook aangeeft als progressive. ipv het huidige loop/construction pakc drag & dropwerk

Dus meer een algemene note..

@The DrumKid

het is niet my cup of tea maar je track klinkt goed.. het klinkt zoals ik dat hoor als ik radio luister... het zou er nog een lead bij doen.. die de lead melody speelt.. dattie nog wat vetter klinkt...

Maar je hebt het goed door hoe je die populaire sound krijgt..
En knip en plakwerk.. ik neem aan dat je alles los hebt ingeprogrameerd toch? Geen hapklare brokken gebruikt?

Luister nou maar eens naar de laaste vengeance packs, snare rolls pitchshifter, 4 variaties van percussieloops etc allemaal kant en klaar, dat noemen ze tegewoordig een construction kit.
Deze track is een construction kit met sylenth saw en massive bass
Dat doen ze allemaal hoor, maar het is gewoon pronken met andermans veren

Luister nou maar eens naar de laaste vengeance packs, snare rolls pitchshifter, 4 variaties van percussieloops etc allemaal kant en klaar, dat noemen ze tegewoordig een construction kit.

Nou, niet helemaal akkoord Rafke. Toegegeven, veel van die tracks zijn doorslagjes van iets anders.
Dat fenomeen doet zich trouwens in nagenoeg alle dance stijlen voor.

Er is niets tegen het gebruik van 'construction kits' of Vengeance sounds.
Maar om er iets mee te doen dat net anders is dan al de rest, dat is de opgave en niet voor de hand liggend.
Het zijn naast de sounds, nog veel meer de melodiën en arrangementen die bepalen of iets goed is en brokken maakt.

Maar dat is het probleem. Iedereen kopieert andermans arrangementen, neemt die klakkeloos over waardoor het allemaal eenzelfde soep wordt.
Dat lijdt meestal ook tot de dood van een bepaalde stijl en dan wordt er iets nieuws geboren.
Nu is het weer allemaal Dubstep wat de kindjes willen. LOL.
En daarna wordt het Bonkdub, Stephouse, Housedub, Dubtrance en ga zo maar door. :D
Ja, ik ben nu met MetalTranceDubHouse bezig, maar het vlot niet zo...8o)
...en de markt is er helemaal niet klaar voor.

melodie is perfect,maar je mag em niet te lang laten herhalen,heeft variatie nodig
de melodie is meer voor ' het refrijn' in de track zeg maar
Correct.

@ Drumkid.

Het feit alleen al dat je track zoveel reacties los maakt zegt in feite al heel wat.

Ik kan wel kritiek hebben op de muziekstijl, maar qua klank en mix zit het voor mijn oor gewoon heel netjes in elkaar, zeker voor een hobbyist, ik ben er zelf ook een en ik kom vaak bij lange na niet in de buurt, dus daar zal ik ook nooit kritiek op hebben.

Doe gewoon je eigen ding en waar je plezier in hebt, maak je eigen doelstellingen. Zeikers zoals wij zijn er altijd, maar is ergens ook wel weer leerzaam vind ik altijd.

Ik heb geen één construction kit gebruikt…! Lead is Omnisphere en Bass is Trilian met een Amp. Chords op de achtergrond zijn Sylenth1.
Ik heb nog niet eens één loop gebruikt, allemaal midi, snarerolls etc. Alleen het off hatje is uit een loop geknipt. Ook de pitchshifter heb ik zelf gemaakt. Sylenth1 saw met pitchenvelope.

Back