Opgelicht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vraag me af hoeveel/weinig tijd het kost om 30 "posts" te plaatsen.....want daar zal je dan ook iets mee moeten doen als je deze barriere neerlegt.

Sommigen hier zijn in staat in korte tijd tientallen tamelijk zinloze posts te plaatsten (dit is er weer een van mij!). Als een koper de inhoud negeert dan wil -ie gewoon opgelicht worden.

Hij was relatief nieuw op het forum en zijn reeks posts hadden inderdaad niet erg veel waarde, maar ze stonden er wel, en in de communicatie onderling was het duidelijk dat hij wist waarover hij sprak, hij had wel degelijk 'produktkennis', dus dan wordt het allemaal net iets moeilijker om een cheapo scammer te onderscheiden.

Sommigen hier zijn in staat in korte tijd tientallen tamelijk zinloze posts te plaatsten (dit is er weer een van mij!). Als een koper de inhoud negeert dan wil -ie gewoon opgelicht worden.

bij bedragen tot zeg maar 150 á 200 euro zou ik het nog doen maar bij grote bedragen gewoon spul ophalen.
je gaat toch géén 600 euro overmaken naar iemand die je niet kent, wat naïef zeg, je wilt toch ook zo'n machine op z'n minst werkend zien.

ik heb het hier vaker gedaan(en sta op het punt om weer te doen) Moog Voyager per post zegmaar. Maar dan wel met "bekende" figuren op de forum met 1000+ posts.

Heb ik ook geen moeite mee hoor, veel beter voor het milieu. Maar ik kijk dan ook niet avondenlang naar Radar, Opgelicht! en meer van dat soort vreesverwekkende TV-pulp.
Onlangs ook de vingers gebrand aan een SF-er met zeer lage post count. Maar da's allemaal weer helemaal goedgekomen.
Meemaken is soms beter dan voorkomen, moet je wel eens mazzel hebben.

Is bij mij ook een keer misgegaan via marktplaats, maar ik denk dat het 2% qua waarde is van wat ik wel heb staan, en grotendeels heb laten opsturen.

een SF'er met een aanmeldingsdatum van bijna 10 jaar en met regelmaat online kan ik begrijpen.
maar iemand die zich net heeft aangemeld blijft voor mij onbegrijpelijk, heeft niets met wantrouwen naar de medemens toe te maken. je weet nu éénmaal dat er online zoveel gescammed wordt.

Bon, wou jullie effe laten weten dat de centen terug richting mijn credit card gestuurd zijn, dus eind goed al goed. Zonde dat dit zonder begeleidend bericht gaat waar ik nog op in kan gaan, dus klacht indienen zal er niet inzitten.
Toch fijn van PayPal...

Goed om te horen, ik vind t wel apart hoe 'makkelijk' paypal geld terugstort, dat maakt deze kneus wel een oplichter van lik-me-vessie :verkoght:

nou... er zijn dus meer manieren om opgelicht te worden :(
zojuist 3 dingen binnengekregen van 2 verschillende verkopers. en jawel van de 3 dingen deden/doen t er 2 niet of heeft een ernstig gebrek! en die twee kwamen NIET van dezelfde verkoper!
bij 1 gaat t apparaat gewoon helemaal niet aan en bij de ander zit een deel van de knoppen in t apparaat vastgedrukt waardoor ze niet meer werken en dat is duidelijk niet door vervoer gekomen omdat je duidelijk beschadigingen van wrikken met schroevendraaiers (oid) rond de knoppen ziet.

bij bedragen tot zeg maar 150 á 200 euro zou ik het nog doen maar bij grote bedragen gewoon spul ophalen.
je gaat toch géén 600 euro overmaken naar iemand die je niet kent, wat naïef zeg, je wilt toch ook zo'n machine op z'n minst werkend zien.

Als je al 15 jaar op deze manier werkt zonder problemen tegen te komen durf je al eens vergeten dat er oplichters bestaan. Noem mij maar lekker naief. Ik heb m'n geld terug, en hij de juridische dienst van PayPal achter zich aan met weet ik welke gevolgen meer. Wie is er dan naief ?

Soit, ik heb m'n lesje geleerd, spijtig maar helaas.

Ik heb m'n geld terug

ahh das goed nieuws.. fijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back