Opgelicht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik snap je wel maar toch ook weer niet. het is toch leuk om over je passie te praten. maar ik heb het idee nu dat je je wel 1 miljard woorden hier wil vuil maken op een forum en aan de ande kant niemand wil ontmoeten die de zelfde passie deelt. ik zeg verkoop het dan via marktplaats . nl als je zo afstandelijk bent.

maar ik doe mischien wel iets anders terwijl ik ook hier post,wat niet kan als ik mij persoonlijk moet bezighouden met iemand in levende lijve zeg maar,dat vergt de volle aandacht trouwens,niet vergelijkbaar dus, begrijpe you?

Het is ook wel beschamend, als ik terugkijk hoe het allemaal verlopen is, dat ik er ingetrapt ben ... puur GAS voor een Miami denk ik hehe...

Ik had die ad ook gezien en ik had echt zoiets van WTF iemand verkoopt zijn Miami??

Laat ons hopen dat er idd eens goed nagedacht wordt hoe een constructief, open en goed onderbouwd marktbeleid (in)gevoerd kan worden!
Die niet losgekoppeld is van de reele wereld waarin we uiteindelijk allemaal leven!
:okdan:

Ahum, dat bedoel ik :engel:

Daar zijn we naar op zoek nu.

Mijn 2 cent hier..... Als er een melding plicht is voor dit soort zaken die dus bij het modteam komt zodat als iemand adverteert op het forum afgesloten kan worden qua advertenties plaatsen als hij/zij duidelijk over de grens gaat (dus het niet leveren van goederen en aanverwante)
Mods kunnen dan volgens mij ook het IP nummer bewaren voor eventuele vragen van de :smeris:
Mods hoeven dan niet ergens tussen te zitten.
Een aantal zaken zullen dan wel duidelijk moeten zijn.... zoals een leveringstermijn bijvoorbeeld en/of een sterren systeem.
SF is natuurlijk geen verkoopsite maar als iemand de boel loopt te flessen zou daar best wel eerder aan de bel getrokken kunnen worden denk ik.
Vind dat hierin al een verbetering heeft plaatsgevonden qua beleid :koffie:
Moeilijk voor de betrokkenen.

Het is ook wel lastig hier e en gezond beleid op na te houden. Het verhaal heeft twee kanten, al was dat in dit geval vrij duidelijk.

Dat bedoelde ik dus, indien er duidelijkheid is kan er actie ondernomen worden, er zou iig altijd een melding naar de mods gestuurd kunnen worden (monitoring) als er meerdere klachten zijn een eventuele blokkade om erger te voorkomen en het hier vooral gezellig te houden met :baco:

Hoe controleer je dan of een klacht gegrond is?
Voor je het weet ban je mensen onterecht, er lopen hier op het forum genoeg mafkezen rond die gekke dingen doen......voorbeelden genoeg.

Hoe controleer je dan of een klacht gegrond is?
Voor je het weet ban je mensen onterecht, er lopen hier op het forum genoeg mafkezen rond die gekke dingen doen......voorbeelden genoeg.

Daar heb je ook een punt...... ik ben van mening dat de mods doormiddel van monitoring ondertussen wel een beetje doorhebben wat wel en niet kan (uitzonderingen daargelaten)
Komt een klacht vaker voor bij een persoon dan is dat automatisch een red flag lijkt me.
In jouw en ik geloof dat er nog een aantal betrokken waren in een haatcampagne van een 8o) lijkt mij dit ook duidelijk.
Melding kan juist dit soort dingen in kaart brengen (niet uitsluiten) en helaas zijn sommige individuen een beetje het spoor bijster of erger......
Het merendeel van de de Forummers zijn gewoon liefhebbers, we moeten alleen waakzaam zijn voor die paar rotte appels en dat kan volgens mij alleen als het ergens gemeld kan worden zonder kans op een onterechte name and shame op het forum.

Maar je heb een punt eerwaarde BRZ

ik denk als je iemand een ban wil geven omdat je het zelf zo graag wilt ..ik denk dat je dan zelf voorgoed een ban krijgt als ze er achter komen. dus tja als je dat riskeert moet je dat vooral doen.

Nou, het is meer dat dit soort situaties tijdrovend zijn voor de mod's en ze op een beoordelende plek worden gezet die niet passend is dat ik vind dat je niet naar zo een systeem toe moet willen......het is veelste gecompliceerd en niet zo zwart wit als er nu over gepraat wordt.
Beste is dat het forum onpartijdig is in deze. Helaas lopen er klojo's rond die je besodemieteren, maar die verdwijnen heus niet als je een systeem als dit opzet.

Nou, het is meer dat dit soort situaties tijdrovend zijn voor de mod's en ze op een beoordelende plek worden gezet die niet passend is dat ik vind dat je niet naar zo een systeem toe moet willen......het is veelste gecompliceerd en niet zo zwart wit als er nu over gepraat wordt.
Beste is dat het forum onpartijdig is in deze. Helaas lopen er klojo's rond die je besodemieteren, maar die verdwijnen heus niet als je een systeem als dit opzet.

Denk niet dat het zo gecompliceerd hoeft te wezen..... voorbeeld: Als je een advertentie te vaak omhoog schopt krijg je bijna direct een mod in je nek :) en als dit niet helpt een officieele waarschuwing gevolgd door een permaban bijvoorbeeld (is namelijk ook een vorm van monitoring)
Neem aan dat zij wel weten hoe te handelen :geslaagd:
Maar goed, fraude is een zaak van de politie maar voorkomen is beter.

Schoppen en oplichten zijn toch wel andere begrippen......het wordt al snel lastig.

Dat is het ook. We zijn nu al twee dagen alleen maar met dit geval bezig geweest. Het was heel erg duidelijk, Beiden personen klopte bij ons aan. Wij gooien onderling alles in de groep. Stel, Raphie is opgelicht en die stuurt mij een PB over door wie, dan REPORT ik die PB. Dan komt dat in een stukje forum terecht wat jullie niet zien. Dan leest de rest dan en ziet ineens een verband. Ik zag niet direct iets bij Nerve, maar bij Hill ging een belletje rinkelen. Ik kan niet altijd even goed zoeken denk ik, Heuvelboom heeft een soort supermod cape in e kast hangen :D

Het is nogal een werkje om iedereen na te trekken.ver worden wel vaker dingen gemeld, maar die lopen meestal te een sisser af. Sommige mensen zijn op vakantie of zijn gewoon te laks om direct te versturen en liegen daar dan over.

Ik wil er nog even op wijzen dat er nu geen wildgroei moet ontstaan op dit forum met "opgelicht" threads.
Daar gaat het modteam nog steeds over.
Bedenk ook dat er in veel gevallen een verhaal twee kanten heeft.
En aantasting van een goede naam of smaad is moeilijk weer terug te draaien.
[ ik denk aan een geval van een paar jaar terug , waar de verkoper met spoed een week of wat ,in het ziekenhuis had gelegen]

lijkt me dat de moderatoren er weer een dankbare taak bij hebben :D
dat van die minimaal 30 post voordat je op marktplaats mag, is daar nog ooit over na gedacht ?
zijn er werkelijk zoveel oplichters actief ?
de meeste mensen op het forum "ken" ik toch wel al een tijdje en heb ik een goede indruk van.
sommige, tja, kijk, da's gelukkig eens genoemd en bekend. zelfs waarschuwen kan wel eens helpen.
( of een meldplicht bij risicowedstrijden ... )

SMS bemoeit zich er ook maar weer es mee :D

Synthforum zou bijv. de disclaimer mbt de ruil/verkoopsectie kunnen uitbreiden met de link naar internetoplichting.nl en zorgen dat deze disclaimer/huisregels als extra huishoudelijke mededeling altijd volledig te zien is bovenin de verkoopdraad.

De deal an sich gebeurt tussen de verkoper en koper. Synthforum moet hier helemaal niet tussen willen zitten. Wel kan SF ervoor zorgen dat informatie mbt het voorkomen van oplichting goed en duidelijk leesbaas is voor de koper.

Meer dan ervoor zorgen dat de koper via SF goed geinformeerd wordt kan SF imo niet doen.

Enne om de oplichters (verzekeringmaatschappijen) zelf op te lichten ben ik voorstander...
maar om de normale man/vrouw nou voor een paar honderd euri te belazeren vind ik ronduit triest....

Volgens mij is dit topic niet gesloten, dus je mag er best iets over zeggen!

En gelukkig gaat het vaker goed dan fout, maar voorzichtigheid en gezond verstand moet je altijd gebruiken. Ook bij kopen buiten SF om!

thanks voor het goed opvatten.

moraalridder dre ;)

Laatst gewijzigd:
dat van die minimaal 30 post voordat je op marktplaats mag, is daar nog ooit over na gedacht ?
Dat zou geen slecht idee zijn denk ik, samen met een minimum tijd als lid van bv. 1 maand. Het is geen sluitend systeem uiteraard, maar het legt de drempel tot bedrog wel weer een stuk hoger.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back