Opgelicht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
gewoon altijd eerst afspreken om langs te komen, zeggen dat 200km geen probleem is
dan weet je het snel genoeg, als mensen alleen maar willen versturen is het mis.

is niet kortzichtig is ervaring.... maar goed, het is maar een tip om ellende te voorkomen, doe er mee wat je wilt, zal mij aan m'n reet jeuken....

Is er niet een soort systeem te ontwerpen waarbij na een verkocht of gekocht item van een forumlid er feedback gegeven kan worden. Dat als je een profiel bekijkt er een lijstje staat met usernames die goede ervaringen hebben. Stel je ziet dan iemand met maar 20 posts (dat roept natuurlijk vraagtekens op), maar wel met bekende namen er tussen die al gehandeld hebben.

nou, als Raphie iets wil ophalen waarom zou de verkoper dat niet zien als een dikke vette pre?!
dan hoeft 'ie (de verkoper) niets te regelen bij het postkantoor en dus blijft zijn waar netjes bij hem thuis totdat de koper langskomt met het geld en vaak is de kans op verkoop ook groter als iemand de moeite wil nemen langs te komen en niet met lege handen naar huis wil...

tenzij de koper de boel wil belazeren, dan mag 'ie niet langskomen nutuulk...
dus zo kutzichtig is de gedachte van onze raphie niet eens... dat dan weer niet :D

Je kan ook gewoon geen behoefte hebben om iemand bij jou thuis langs te laten komen........wat ik bij sommige forumleden wel kan snappen:)
Los van het feit dat niet iedereen zijn studio/huis wilt delen met vreemden, om begrijpbare redenen/

Natuurlijk, is andersom ook zo, dáár gaat het ook niet om, gaat erom hoe ze reageren als je de vraag stelt, ff los van of je daadwerkelijk wel of niet in de auto wil springen.
je kan ook voorstellen halverwege af te spreken of achter station, who cares, gaat om een f2f moment, wil verkoper dat niet, dan is er stront a.d. knikker, zou zowieso niet willen kopen van iemand die me niet wil zien.

Tuurlijk gaat het daar wel om, als je zegt dat het dan per definitie niet in orde is ga je voorbij aan een aantal legitieme redenen dat iemand geen mensen wilt ontmoeten.
Je kan uiteraard wel zeggen dat je niet van iemand wilt kopen als je niet langs kan komen, maar dat zegt niets over de verkoper. Dat is gewoon een keus die je maakt om niet genakt te worden..

Je kan ook gewoon geen behoefte hebben om iemand bij jou thuis langs te laten komen........wat ik bij sommige forumleden wel kan snappen:)
Los van het feit dat niet iedereen zijn studio/huis wilt delen met vreemden, om begrijpbare redenen/

Het probleem zit em in tijdverlies,ik heb al mensen gehad die van frankrijk komen en dan toch niet kopen.

Of je maakt een duidelijke afspraak,kerel komt af en begint toch af te bieden van de prijs ,wat toch niet lukt,maar blijft toch doorslijmen,dan moet je gedwongen onaangenaam overkomen (om hem weg te krijgen of hem toch doen kopen),wat niet leuk is.

Of de kerel wil het ding kopen,je doet een demo van een 2 uur en dan koopt hij het toch niet ?

Of een kerel komt een ding kopen van 35 euro,maar ziet al die droom gear en blijft 3 uur of langer plakken als een slak,ik heb er al gehad die ik bijna buiten moet trekken,altijd vriendelijk maar goed.

Of je hebt er die verwachten dat ze er een gratis cursus uitleg bij krijgen (van heel de avond) hoe je het moet gebruiken.

dat is ook weer waar maar je hoeft het ook niet te verkopen in je studio nutuulk...
Natuurlijk, is andersom ook zo, dáár gaat het ook niet om, gaat erom hoe ze reageren als je de vraag stelt
ach so, een soort van baantjer tactiek :smeris:

Of je hebt er die verwachten dat ze er een gratis cursus uitleg bij krijgen (van heel de avond) hoe je het moet gebruiken.

Overigens kun je ook nog iemand treffen die wel snel in en uit is ("ik hoef hem niet te horen"), maar die juist achteraf een hoop gezeik geeft, maar dat is dan weer onafhankelijk van of je wel of niet opstuurt.

Ik heb ooit eens een subwoofer verkocht. En dan hebben we het over een echte sub (bereik 20-120 Hz). Koper belde een paar dagen later op. Hij had hem nu een paar dagen in gebruik, maar er kwam eigenlijk alleen maar laag gerommel uit die "basluidspreker" :D Ik weet niet of ik hem uiteindelijk heb kunnen overtuigen dat sub toch echt iets anders is als bas. Hij vindt me vast nog steeds een oplichter :D

Overigens kun je ook nog iemand treffen die wel snel in en uit is ("ik hoef hem niet te horen"), maar die juist achteraf een hoop gezeik geeft, maar dat is dan weer onafhankelijk van of je wel of niet opstuurt.

Ik heb ooit eens een subwoofer verkocht. En dan hebben we het over een echte sub (bereik 20-120 Hz). Koper belde een paar dagen later op. Hij had hem nu een paar dagen in gebruik, maar er kwam eigenlijk alleen maar laag gerommel uit die "basluidspreker" :D Ik weet niet of ik hem uiteindelijk heb kunnen overtuigen dat sub toch echt iets anders is als bas. Hij vindt me vast nog steeds een oplichter :D

ja,dat is een fout van je,als die toch komt kon je even goed ff snel setje klaar gezet hebben (of zelf dag ervoor) en play drukken als hij er was,die tijd moet je wel opofferen voor je 'klant',nee niet voor je klant,voor jezelf is dat,zo blijkt achteraf!

Wat is dit draadje dan?

Genoeg andere voorbeelden te vinden toch! :P
Mss even zoeken, je komt er veel tegen die gesloten zijn, of niet meer terug te vinden zijn!

Maar je zit hier ook al lang genoeg om beter te weten! ;)
Mss gaat het nu idd de goede kant op! Wie weet?!

Laat ons hopen dat er idd eens goed nagedacht wordt hoe een constructief, open en goed onderbouwd marktbeleid (in)gevoerd kan worden!
Die niet losgekoppeld is van de reele wereld waarin we uiteindelijk allemaal leven!
:okdan:

klopt en junks mogen niet meer op het forum dealen (in harde waren dan)

Of een kerel komt een ding kopen van 35 euro,maar ziet al die droom gear en blijft 3 uur of langer plakken als een slak,ik heb er al gehad die ik bijna buiten moet trekken,altijd vriendelijk maar goed.
.

ik snap je wel maar toch ook weer niet. het is toch leuk om over je passie te praten. maar ik heb het idee nu dat je je wel 1 miljard woorden hier wil vuil maken op een forum en aan de ande kant niemand wil ontmoeten die de zelfde passie deelt. ik zeg verkoop het dan via marktplaats . nl als je zo afstandelijk bent.

je kan ok voor 35 euro hem aan de deur afgeven. zonder wat te laten zien, wat niet weet wat niet deert onder vermelding van mocht hij het niet doen dan krijg je je geld terug.

Ik heb wel eens met iemand een 3 kwartier staan te praten op de stoep over mijn passie, is dat zo gek!!!! na dat ik wat gekocht had van 20 euro.

precies ik doe het ook meestal aan de deur of in de garage.... en als ik bij sommige de wietdamp al van het autoraam zie afdruipen dan doen we het lekker buiten

ja,dat is een fout van je,als die toch komt kon je even goed ff snel setje klaar gezet hebben (of zelf dag ervoor) en play drukken als hij er was,die tijd moet je wel opofferen voor je 'klant',nee niet voor je klant,voor jezelf is dat,zo blijkt achteraf!

Hij stond ook netjes aangesloten, maar zoals ik al schreef: hij wilde hem niet horen. Moest meteen losgekoppeld want hij had haast. Ik kan een demo ook niet opdringen natuurlijk...

als hij het compleet deed zoals hij het moest doen heeft hij even pech, dan had hij maar een demo om 3 uur snachs als hij wel tijd had moeten luisteren op youtube.

nou ik hoop dat nerve zijn geld nog terug krijgt en dat ze allebei een goed alternatief kunnen gaan uitzoeken. suc6 jongens (denk ik)

nog een tip van mij : als je iets koopt vraag dan naar iets dat er niet op zit. bijvoorbeeld is dit de versie met ..of zit er ook een .... op. of een vraag ivm gebruiksaanwijzing

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back