Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
yeps, zeker weten....

Opel_manta_a_coupe_e49d0c62a57bd5d14342c840ef935c5d.jpg

:koffie:

Beste dag J.Baars Heer,

Ik heb gezien product knaloranje 01 Opel Manta u aanbied. Ik ben interesse in the product indien verkeerd.

Kunt u mij bankgegevens zender door naar Spanje? Ik ben politie verhuisd uit Nederland.

Danken voor uw vertrouwen en aanbieding the product,

Nick

Die gele Manta heb ik ook ergens eens gezien voor een koopje :D.

Ik heb dit jaar via Marktplaat al zoveel van dit soort louche aanbiedingen gehad, het word steeds erger......

Beste dag J.Baars Heer,

Ik heb gezien product knaloranje 01 Opel Manta u aanbied. Ik ben interesse in the product indien verkeerd.

Kunt u mij bankgegevens zender door naar Spanje? Ik ben politie verhuisd uit Nederland.

Danken voor uw vertrouwen en aanbieding the product,

Nick

beeste mijnheet/ mefrouw nick,

dat lijkt goed, en wat en toeval, de MANTRA is al in spanje aangekomen.
door en andere politiemanagent meegenomen, kanu zow ophalen in plays de aros.
ik zal uw myn bankgegvens doormailen....

:D

meste heer baars,

ook iek hebbe een broer in spannje met ienne geile mantra.
als oe wille sturen mij die bankgegevens en codes iek kan parkeren een grootte somme geld , van mijn pappie zorgietta, oppe rekening en wil geve jou een somme van 20.000.000 ( 20 million ! ) dollardos in return.

jou favortiet , sully

beste forumleden,

Ik vertel dit niet graag over een ander maar,

3 jaar geleden ben ik opgelicht door MoFli recordings

Ik had een setje Telefunken V636 + PSU gekocht voor 225,- en een Siemens U274 voor 125,- destijds gezien op marktplaats.
Deze heb ik na een afspraak gemaakt te hebben, opgehaald op de Stationsweg 106 te Heerhugowaard bij Florian thuis.
Bij thuiskomst en nadat ik de Telefunken preamps heb laten testen door een tech bleken deze niet naar behoren te functioneren, en heb daarop de preamps terug gestuurd naar Florian en hem een mail gedaan met
daarin de conclusies van de tech en dus de rede waarom ik de preamps terug stuur en graag m'n geld terug wil! dit is alles uit goed vertrouwen en omdat hij serieus overkwam.

helaas heb ik nooit meer iets van hem vernomen, (laat staan het geld terug ontvangen)
tot voor gisteren, toen ik diezelfde set Telefunken V636 die ik hem heb terug gestuurd 3 jaar geleden weer te koop zag staan op Ebay!
Deze gebruiker -> 1st1 heb ik dus een mailtje gestuurd en wat blijkt, het is Florian Schoonheijm van het sinds 2010 failliete eenmanszaakje MoFli recordings.

In z'n reply lulde hij eromheen en moest ik hem maar bewijzen dat hij mij nog geld schuldig was en natuurlijk voelde hij zich meteen bedreigd etc. typisch zo'n oplichters reactie!!!

Het geld boeit me niet het gaat mij om het principe en wil dat jullie allen weten wat voor een scumbag die gast werkelijk is.

Uiteraard heb ik alle mailtjes en gegevens nog, en overweeg nu om deze op 't net te zetten, want ik denk dat er nog meer mensen zijn die nu nog steeds geld of spullen moeten krijgen!

Maar goed, je bent bij deze gewaarschuwd!!!

Last edited by a moderator:
Bekend verhaal Nikes.
Ik heb dit vaker gehoord over Mofli.
Jammer want ik vond het een vriendelijke man in de omgang.

ik heb nog nooit zoiets aan de hand gehad met florian...
altijd prima zaken mee gedaan.

maar je moest niet bij hem gaan zeiken om niets, dan had je niets aan hem...

:koffie:

Ik kan je alvast zeggen dat als jij alles hier neer zet, ik alles weer weg haal. Het zomaar openbaar maken van gegevens is bij wet verboden... opgelicht of niet.

Misschien heeft het failliet gaan en geen reactie krijgen wel met elkaar te maken. Failliet gaan is geen pretje, dat doe je niet voor de lol. Desondanks is het wel zuur......

Heb horen zeggen dat ie woont&gevlucht is in de States zo wordt wel lastig als je nog geld krijgt van Ʃm.

dat zou ik ook wel willen, vluchten naar de USA, maar mijn vrouw vindt het niet goed.

Je kan het als oplichter vrij bont maken hier in NL, als je niet gehackt bent of je bankrekening is leeggeplukt door een virus sta je er eigenlijk alleen voor. Geld overmaken en verder nooit meer iets ontvangen is geen prioriteit voor de politie. Die verwijzen je door naar de bank en als je geluk hebt dat jouw rekening bij dezelfde bank als de oplichter zit kunnen ze nog wel wat voor je doen. Zeker als er meerdere meldingen voor een frauderende rekeninghouder zijn. De actie voor terugboeken ligt echter bij de al dan niet onterechte begunstigde tenzij de bank meerdere meldingen van de politie heeft. Anders rest je alleen nog een rechtsgang en incasso maar daarvoor moet je wel met goede bewijzen komen. Al met al veel ellende en werk en de oplichter is de lachende derde. Bij falliete ondernemingen ben je kansloos omdat de belastingdienst de eerste schuldeiser is. Kortom klein grut kan je op laten sturen. Grotere bedragen, ga de spullen ophalen! Louche webshops altijd controleren of je ook af kunt halen, zo niet links laten liggen. Used products absoluut vermijden, ze weten niks van muziekapparatuur en alles wat ze inkopen gaat zonder controle op defecten weer de deur uit en je krijgt niet je geld terug. :stupid :stupid

Het moest er een keer van komen! Ik handel veel via marktplaats en vandaag ben ik het schip in gegaan. Iemand (Sebastiaan de Jong) reageerde via marktplaats op een gezocht advertentie waarin ik een Roland S-760 zocht.

Ik gaf aan dat ik niet wilde versturen omdat ik het apparaat eerst wilde bekijken en testen. Uiteindelijk heb ik me toch laten overhalen. Geld overgemaakt en toen zag ik te laat dat er een andere naam bij de rekening vermeld stond. Een snelle google search leide mij naar:

http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2162.360

Ik heb geld overgemaakt naar rekening nr: 672664275 (ING)
De naam die bij deze rekening hoort is: Hr A B Goncze

Uiteraard meteen contact opgenomen met de ING, maar zij kunnen uiteraard helemaal niets voor je betekenen. Vervolgens aangifte gedaan via mijnpolitie.nl. Morgen wordt er nog een standaard brief naar de ING gestuurd met een verzoek tot stornering dan wel blokkering van de rekening van meneer Goncze.

Jammer!

Oh, @Sunny: ik zoek dus weer een Roland S-760! ;-)

Toch wel typisch dat de bescherming van de persoonsgegevens op marktplaats alleen gunstig is voor de oplichters!

@Frank B (helaas) welkom bij de klup rot voor je man :stupid zo voelt het om opgelicht te zijn kl--te
Goed dat je aangifte hebt gedaan, bij meerdere meldingen moet de bank zeker actie gaan ondernemen. Check dus even via alle opgelicht fora of er meerdere meldingen zijn voor deze knaap en of de slachtoffers ook aangifte hebben gedaan, dan sta je sterker richting de bank. Bij mij is dit helaas nog niet het geval.... via marktplaats is er ook een link om oa. bankgegevens te checken suc6!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back