Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
stuur ze een link van dit topic ?

( wacht trouwens nog steeds ?)

@Vin
Als jij een van de benadeelden bent, kaart dit dan ff aan bij het meldpunt internetoplichting/politie. Het heeft misschien nu niet de Hoogste prio maar ze moeten er dan echt wel wat mee. Het zelf bellen met de persoon achter het rekeningnummer is kansloos, als je die ook al te spreken krijgt. Ik heb zelf verder niet zo'n hele hoge pet op de ING, de ABN is wel wat behulpzamer is mijn ervaring tot toe. Zeker als het om een relatief hoog bedrag gaat blijven pushen bij je bank, zo lang je er niet achteraan blijft zitten krijg je gewoon geen prioriteit. :stupid

Laatst gewijzigd:
Ik heb er weer eentje op marktplaats,

Ik heb nu al zo vaak met een gevraagd advertentie reactie gehad wat totaal niet klopt.

-----Opvallende zaken zijn:

-dat de betreffende persoon altijd 200km verder op woont
-een volledig adres krijg ik niet (kan maar toch...)
-altijd via marktplaats mailt (na het vragen van officiële mail geen reactie)
-en dat verzenden geen enkel probleem is.
-kom je met het voorstel om het apparaat op te halen word het opeens moeilijk ivm werk of weinig thuis.
-ook foto's of een fatsoenlijke uitleg over de achtergrond van het apparaat klopt niet,
-geen telefoon nummer
-en ook opvallend het gaat niet om grote bedragen.

Blijf alert............

Hallo allemaal,

Ik ben deze keer het haasje in het land der oplichters.
Het valt me trouwens op dat er de laatste veel meldingen gedaan worden.
Ik ben via Marktplaats.nl opgelicht maar doe hier melding omdat blijkt uit wat onderzoek dat deze oplichter erg actief is met muziekapparatuur.

Hier is een thread te vinden: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2564.0
Hier zie je een hele lijst met studio gear. Ik ben met een Mackie BigKnob opgelicht.

Dus mocht je dit rekeningnummer tegenkomen: 748897569 niet overmaken!

eenlezen deze draad

ben denkook t haasjuh ..dat heeft zeekers dik staartje ..
not fun at all;-[
:W:r:smeris:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1586883#post1586883

mag k meteen deze meneer DENDER DENNIS MATANA erby postuh ..t gaat in dit geval om een ontvreemding ..na reparatie sinds aug , nie zozeer geldovermaking ;-] =(

IK STA OP PUNT OM OFFICIEEL in staat van beschuldiging te stellen ..[geen contact sinds..nov/dec]

beter gaa ik eerst langs ; alvoren ik m aan geef [kheb liever mn gear terug gaat om een cs30
:smeris:
aszn aders te achter halen valt ..lijkt me nie so moeilijk ..kleinlandjuh
met zn bus feestjus [denktie wel nie
:P

Een CS30!
Toe maar, dat is wel verrekte zonde om kwijt te geraken.
Want dat is een machtig mooi synth.

Als het je lukt om hem weer terug te krijgen:

Mijn CS30 is ooit ook defect geweest, Het was toen allemaal opgelost door de soldeerpunten van de faders even te laten vloeien. Die maakten geen goed contact meer. Misschien is datmet jouw exemplaar ook het probleem.

Maar eerst meer eens terughalen die hap!

Ron, gewoon doen, Dennis leeft nog wat ik begrepen heb, heb hem alleen een paar weken geleden van FB verwijderd dus zou nu niet weten waar hij uithangt.

Als je een adres heb, bewijslast enz dan kan je volgens mij gewoon aangifte doen en eventueel bij een gerechtelijk incassobureau aankloppen.

Succes

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1586883#post1586883

mag k meteen deze meneer DENDER DENNIS MATANA erby postuh ..t gaat in dit geval om een ontvreemding ..na reparatie sinds aug , nie zozeer geldovermaking ;-] =(

IK STA OP PUNT OM OFFICIEEL in staat van beschuldiging te stellen ..[geen contact sinds..nov/dec]

beter gaa ik eerst langs ; alvoren ik m aan geef [kheb liever mn gear terug gaat om een cs30
:smeris:
aszn aders te achter halen valt ..lijkt me nie so moeilijk ..kleinlandjuh
met zn bus feestjus [denktie wel nie
:P

Mensen kijk ook uit met de verkoper "Vincent" op marktplaats.nl die een M-16-C Cartridge voor E25,- te koop aanbied en alleen op wil sturen vanuit verweggistan. Scam n Fake!! U bent wederom gewaarschuwd!!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-.../m644659837-roland-m-16-memory-cartrigde.html

Mensen die al (eerder) hiermee zijn opgelicht (dit speelt al 4 jaar) meld dit, dan kan de oplichter eens aangepakt gaan worden (meerdere meldingen/aangiftes) :eureka:

Nav oplichting door Deazy-D op het SF, had ik mij op advies van medegedupeerden aangemeld bij opgeletopinternet.nl. Gisteren kreeg ik dit bericht binnen. Kassa wil aandacht gaan besteden aan oplichting op het net en speciaal aan het feit dat de Politie er weinig aan kan/wil/mag doen.

Beste gedupeerden,

Wij zijn benaderd door de vara (kassa) en zij vragen jullie medewerking. Hieronder de tekst:

Beste heer/mevrouw,

Het consumentenprogramma Kassa wil binnenkort aandacht besteden aan oplichting via internet, en dan vooral via Marktplaats. We willen een beeld krijgen van hoe serieus instanties deze vorm van criminaliteit nemen. Wij ontvangen geregeld e-mails van kijkers die zijn opgelicht, aangifte hebben gedaan, allerlei informatie hebben aangedragen, maar zich niet serieus genomen voelen. Herkent u dit, heeft u dat ook meegemaakt en wilt u uw verhaal daarover kwijt? Dan willen wij dat graag weten. Mail dan naar jan.salden@vara.nl

Met vriendelijke groet,

Jan Salden
Redacteur Kassa

Graag rechtstreeks contact opnemen met de redacteur Jan Salden:
jan.salden@vara.nl

Je hebt contact van de andere gedupeerden toch?

Hallo allemaal,

Ik ben deze keer het haasje in het land der oplichters.
Het valt me trouwens op dat er de laatste veel meldingen gedaan worden.
Ik ben via Marktplaats.nl opgelicht maar doe hier melding omdat blijkt uit wat onderzoek dat deze oplichter erg actief is met muziekapparatuur.

Hier is een thread te vinden: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2564.0
Hier zie je een hele lijst met studio gear. Ik ben met een Mackie BigKnob opgelicht.

Dus mocht je dit rekeningnummer tegenkomen: 748897569 niet overmaken!

hmm das andere gear dan vintage ...waar zelfse de meest ronozele blijkbaar ineens verstand van hebben

wordt wel erg minder ...zou t door de crisis komen
kzie zooooow veel belachelijke oproepen vanwege boys die telefoons rippen / tassen roven ...uit t utrechts centraal museum ..artifacts jatten [ komen gewoon met een hamer door de ruit binnen ? en ryden even gemakkelijk weer met scooter weg

egt der moet orde komen in ditland!
:doei::smeris:...kzeg eigen rechter speluh :maffia::biertje: hang m high

Vast wel maar ik denk dat er meer mensen bij gebaat zijn dan alleen de victims van Deazy-D. Vandaar deze bijdrage. Ik zou ook een eigen thread kunnen beginnen maar daar ben ik te verlegen voor.

Oplichters hebben het gewoon al heel lang in de mot. Marktplaats doet niks, 0,0 aan oplichting. Ow of moet ik ook nog beginnen over de politie hoe goed ze hun job uitvoeren :r. Om misselijk van te worden.. Ze laten je gewoon je gangetje gaan.

Wat ben je emo de laatste tijd, Ron :)

En geen politiek he, op sf ;)

emo ..foktop
ja dat zekers krijgje dervan

hou van zwart en wit geen political stuf idd

Nav oplichting door Deazy-D op het SF, had ik mij op advies van medegedupeerden aangemeld bij opgeletopinternet.nl. Gisteren kreeg ik dit bericht binnen. Kassa wil aandacht gaan besteden aan oplichting op het net en speciaal aan het feit dat de Politie er weinig aan kan/wil/mag doen.

Beste gedupeerden,

Wij zijn benaderd door de vara (kassa) en zij vragen jullie medewerking. Hieronder de tekst:

Beste heer/mevrouw,

Het consumentenprogramma Kassa wil binnenkort aandacht besteden aan oplichting via internet, en dan vooral via Marktplaats. We willen een beeld krijgen van hoe serieus instanties deze vorm van criminaliteit nemen. Wij ontvangen geregeld e-mails van kijkers die zijn opgelicht, aangifte hebben gedaan, allerlei informatie hebben aangedragen, maar zich niet serieus genomen voelen. Herkent u dit, heeft u dat ook meegemaakt en wilt u uw verhaal daarover kwijt? Dan willen wij dat graag weten. Mail dan naar jan.salden@vara.nl

Met vriendelijke groet,

Jan Salden
Redacteur Kassa

Graag rechtstreeks contact opnemen met de redacteur Jan Salden:
jan.salden@vara.nl

beetje mazzel zit ronnie op tv zometeen!!
dennis beware:doei:

Een CS30!
Toe maar, dat is wel verrekte zonde om kwijt te geraken.
Want dat is een machtig mooi synth.

Als het je lukt om hem weer terug te krijgen:

Mijn CS30 is ooit ook defect geweest, Het was toen allemaal opgelost door de soldeerpunten van de faders even te laten vloeien. Die maakten geen goed contact meer. Misschien is datmet jouw exemplaar ook het probleem.

Maar eerst meer eens terughalen die hap!

dope ..eerst terug fixen / dan gerechtigheid / rest!
zitrbovenop........hoop m eindvd maand thuis te hebben 4 sure
kost me genoeg/komtgoed!!

Marktplaats heeft paypal optie.....iets safer dan direct overmaken via de bank.

Als ik wat verkoop bied ik dat als optie aan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back