Mag ik jullie vragen...

Filthstift

Ingeburgerd
..wat jullie hiervan vinden?

kZou graag wat technische feedback willen hebben.
Heb gebruik gemaakt van Reason en later wat mastering in logic.

http://soundcloud.com/filthstift/filthstift-fix-up

Thanks alvast :biertje:

qua arrangement blijft 'ie over de gehele lengte wat tam vinnik, vooral na die break in het midden verwacht je toch wel een soort van change ofzo...
het tempo en ritme lijken de track niet echt op gang te laten komen, ook mis ik toch nog wel wat opvulling hier en daar, t'is nu wat leeg...

wat mist is drive... de hi-hats zijn ook wel erg zacht trouwens... die leeglopende ballonnen sound is best wel irri vinnik, te meer ook omdat 'ie steeds door de kick kopje onder word gedrukt... verder zit er totaal geen melodieuze houvast in whatsoever... geen bass, geen chords... waar gaat de track eigenlijk over?

Tempo is wat mij betreft niet zo gek veel mis mee. Hij groeft juist wel lekker door dit tempo. Ik vind die snare wat aan de hoge kant gepitched en er mag misschien iets hoog uit. Komt nu nog een beetje schel door. Die kick is wat te rond naar mijn smaak en hij mag echt een heel stuk meer laag hebben, op zo'n manier dat je iedere keer een stukje omhoog in je stoel wordt geschoten. :D

Tot slot, die clap is wat mij dan weer stoort, met name in het intro. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt. En misschien nog even een andere sample voor de vocal kiezen. Ik hoor nu iedere keer "dikzak"...

Doe eens lekker veel reverb op dat brandalarm.

Verder fijn trekkie. Ik zou hem wel eens in de auto voor een rood verkeerslicht willen horen. Of met een heel vieze emsie. :peukie:

Ik vind de rauwheid erg vet,

Met een paar scratches een baslijn en raps is die af.

zou die kick soms laag affilteren en een baslijn maken.

Maar hijs lekker rauw:P

er moet nog meer bij
die sirene wordt een beetje irritant na een tijdje
verdrr beukt die beat wel enzo
maar er is niks bij
de drummer zit in zn eentje een beetje te hakken terwijl de rest ff een biertje drinkt

Luister eens naar Afrojack Polkadots, da's wat er qua aankleding nog zo'n beetje mist...

de drummer zit in zn eentje een beetje te hakken terwijl de rest ff een biertje drinkt

Haha. Nice.!

Ja ik zal proberen de hihats iets harder te zetten en de snare iets minder schel te laten klinken. De kick mag dus nog wel iets harder. Deze heb ik gemasterd tot 50Hz met Logic.

Ik zal es checken of ik wat meer variatie kan brengen in het geheel.

Thanks all!

Back