Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk in ieder geval dat deze MOTIF ES-serie kwaliteitsinstrumenten zijn en een voorbode van nog meer lekkers van andere fabrikanten die dan weer beter moeten doen dan Yamaha enz enz enz ...
)Origineel geplaatst door Candyman
De enige synth die ik nog niet heb kunnen uitproberen is de Korg Triton Pro (studio). Deze heeft meer inserts effects, een touch screen (waar je veel extra voor betaalt), een sampler en de mogelijkheid om de klanken uit te breiden middels expansion boards. De Motif ES biedt echter qua specificaties veel meer dan de Triton Pro en is waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Origineel geplaatst door Candyman
Ik heb inmiddels begrepen dat je met de Yamaha Motif slechts 4 voices/parts kan layeren/splitten in performances mode (plus 1 extra per expansion board). Met m'n Roland XP-80 kan ik 16 presets layeren/splitten. In bepaalde nummers (speel in een professionele coverband) heb ik veel verschillende sounds nodig. Omdat de standaard Roland klanken soms nogal dun kunnen klinken, combineer ik veel klanken (layeren) om het geheel vetter te maken en om de originele sounds te benaderen. Voor bepaalde solo klanken heb ik alleen al 10 parts (die elk weer uit vier elementen bestaan) over elkaar liggen. Daarnaast maak ik veel gebruik van special FX geluiden, waarbij ik presets wijzig/combineer en aan één of meer toetsen toewijs. Vaak gebruik ik wel 6 zones op een 76 toetsen klavier, die dus elk weer uit verschillende geluiden (layers) bestaan. Misschien dat dit mogelijk is met de Motif ES in song mode?
. Heb je dan wel genoeg polyfonie? Volgens mij kan je dan amper een driestemmig akkoord spelen en ben je bijna door al je polyfonie heen. Nu ... zelf heb ik geen Motif, maar wel een SY99 en ik heb ondertussen al begrepen dat de opbouw ongeveer hetzelfde is. Welnu, een voice kan inderdaad maximaal uit 4 AWM-elementen bestaan en niet meer, MAAR binnen een MULTI (zeg maar PERFORMANCE van de MOTIF) kan je wel de 16 Voices op hetzelfde MIDI-kanaal zetten en zo kan je dus 4 x 16 stemmen onder één toets afvuren (als nu m'n SY99 ook nog maar eens die 64 stemmen zou bezitten
i.p.v. 16 AWM+16AFM) Volgens mij zou zoeits op de MOTIF dus ook mogelijk moet zijn.
)