An1x (PLG150-AN) Editor op Mac met Wine Bottler

ah, die fiets....

nou laat ik het zo zeggen, in mijn versie van wine werkt de midi naar behoren, dus ook met editors......

dus ik denk niet dat ze iets vergeten zijn.

:mega:

ah, die fiets....

nou laat ik het zo zeggen, in mijn versie van wine werkt de midi naar behoren, dus ook met editors......

dus ik denk niet dat ze iets vergeten zijn.

Maar jij werkt op Linux, zoals je elders reeds meedeelde.
En daar kan die implementatie dan mogelijk weer wel werken.
(Hoewel ik jou beweringen, met reden, nog weinig vertrouw. Maar daar heb ik dus reeds die dokter voor, hé.)

Maar jij werkt op Linux, zoals je elders reeds meedeelde.
En daar kan die implementatie dan mogelijk weer wel werken.
(Hoewel ik jou beweringen, met reden, nog weinig vertrouw. Maar daar heb ik dus reeds die dokter voor, hé.)

en, vertel eens, wat zijn die redenen dan?

Audiocollage zou best wel eens gelijk kunnen hebben. zoals ik eerder al vroeg. waar is de terminal dump en of je een ander programma kan testen of het wel werkt.

Wine onder Mac OS loopt een beetje achter.

Vaak moet je vanaf source code zelf wine compileren voor de volledige support.

Maar voordat je dit doet kun je eerst checken of een ander programma wel werkt,

stuur bv sysex commandos via midiox naar je synth.

en nogmaals draai wine vanuit een terminal en dan direct het programma om zo alle debugging output te krijgen

ik heb een soortgelijk probleem voor mn CS6x en Sounddiver.

Heb Windows via bootcamp or VMware viruteel draaien en Sounddiver draait dan (is misschien een tip voor je?) Enige probleem wat ik heb is dat Windhoos mijn Komplete Audio 6 niet herkent ondanks de drivers handmatig te hebben geinstalleerd. Wacht nog op een oplossing van Native Instruments.

Zie ook hier:

http://www.cellsonik.co.uk/emagic-sounddiver/

Probleem heb ik trouwens opgelost door de plg te verkopen en een AN1x te kopen ;) Wat blijft dat toch een vette organische synth!

Probleem heb ik trouwens opgelost door de plg te verkopen en een AN1x te kopen ;) Wat blijft dat toch een vette organische synth!

Ik heb ook het probleem dat ik de editor wel kan draaien (via wine bottler)
Alleen ziet die bij de midi instellingen niet mijn geluidskaart...

Kan je vertellen hoe je dit heb gedaan?

Ik kon wel de midi versturen, noten dan, maar niet de knop beweging. Daarom heb ik nu de AN1x, zodat ik geen editor meer nodig heb, het stond er een beetje cryptisch. Ik heb het probleem dus niet opgelost, helaas want de plg in de CS6x is toch wel een fijne combinatie.

http://forum.winehq.org/viewtopic.php?t=7645

zie hier een bug met wine en sysex. lijkt niet osx gerelateerd want de mainline wine heeft de bug ook.

als je wil dat hier aan gedaan word kun je het beste dit probleem melden op http://forum.winehq.org.

Hoe meer mensen het melden hoe sneller er een patch komt.

Lijkt er toch op dat Audiocollage gelijkt heeft.

Maar er word gesproken over een bug, maar niet geimplementeerd lijkt mij ook geen bug.

http://wine.1045685.n5.nabble.com/Truncate-MIDI-SysEx-messages-after-termination-byte-td5740994.html

http://www.winehq.org/pipermail/wine-bugs/2013-March/349204.html

OOhh er is al een patch.

From b8b97bb56dd6460b2b422061cc565dafe9d94d46 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Johannes Kroll <jkroll@lavabit.com> Date: Wed, 9 Jan 2013 02:40:34 +0100 Subject: terminate sysex messages

Code:
 ---  dlls/winmm/winmm.c |   17 +++++++++++++++++  1 file changed, 17 insertions(+)  diff --git a/dlls/winmm/winmm.c b/dlls/winmm/winmm.c index aecb9cf..f4fecb1 100644 --- a/dlls/winmm/winmm.c +++ b/dlls/winmm/winmm.c @@ -531,11 +531,28 @@ UINT WINAPI midiOutLongMsg(HMIDIOUT hMidiOut,  			   MIDIHDR* lpMidiOutHdr, UINT uSize)  {      LPWINE_MLD		wmld; +    int i;        TRACE("(%p, %p, %d)\n", hMidiOut, lpMidiOutHdr, uSize);        if ((wmld = MMDRV_Get(hMidiOut, MMDRV_MIDIOUT, FALSE)) == NULL)  	return MMSYSERR_INVALHANDLE; +     +    for(i = 0; i < lpMidiOutHdr->dwBufferLength; i++) +    { +        /* SysEx messages are terminated by a 0xF7 byte. If the buffer contains additional  +           bytes, send only the bytes up to the termination byte. */ +        if((unsigned char)lpMidiOutHdr->lpData[i] == 0xF7 && i < lpMidiOutHdr->dwBufferLength-1) +        { +            DWORD oldBufferLength = lpMidiOutHdr->dwBufferLength; +            DWORD ret; +            lpMidiOutHdr->dwBufferLength = i+1; +            ret = MMDRV_Message(wmld, MODM_LONGDATA, (DWORD_PTR)lpMidiOutHdr, uSize); +            /* restore the midi header to its original state. */ +            lpMidiOutHdr->dwBufferLength = oldBufferLength; +            return ret; +        } +    }        return MMDRV_Message(wmld, MODM_LONGDATA, (DWORD_PTR)lpMidiOutHdr, uSize);  } --  1.7.9.5

Benieuwd als ik ben: werkt het nu via (de nieuwe versie van) Wine?
Thx,

T.

Ik zou het gewoon es proberen met het dichtstbijzijnde alternatief, zoiets als Virtualbox.
Heb ik laatst gebruikt om op m'n Mac een FCPGA te flashen waar alleen een Windows tool voor bestaat.
Geen centje pijn!

Back