Virus TI Desktop 1 vs TI Snow

Impression

Stamgast
Ik heb al heel veel gelezen qua vergelijkingen tussen deze 2 synths, maar ben er nog steeds niet over uit welke de beste keuze is. Een TI2 valt buiten mijn budget dus die valt helaas af. Maar ik vraag me dus af wat wijzer is, een Snow of een TI1 Desktop aan te schaffen. een TI1 is te krijgen voor ongeveer de nieuwprijs van een Snow en heeft meer power. Alleen ik heb ook gelezen dat de TI1 niet altijd even stabiel is. Zijn de 'ziektes' van de TI ondertussen verdwenen na de laatste OS? Ik neig wel naar de TI1Desktop maar vanwege sommige problemen twijfel ik dus nog, want heb ook begrepen dat de Snow stabieler loopt... maar dat weet ik ook niet zeker.

En laatste vraagje, ik heb er al veel dingen over gelezen, maar zit je met een Snow echt zo snel aan je limiet? Ik zal vooral losse patches gebruiken en die misschien wel wat aandikken met Unison e.d. maar de multi mode zal ik niet veel gebruiken gok ik.

Kan iemand me helpen de knoop door te hakken tussen een TI1 desktop en een TI Snow???

Heb na een Snow met veel plezier deze verkocht en daarvoor in de plaats een TI1 aangeschaft.

Belangrijkste omtrent de keuze was de knoppen...oftewel meteen kunnen tweaken ipv. door allerlei submenus te gaan.
Daarbij is gebruiksgemak een must als je met een prettige workflow je doel kunt bereiken.

Als ik momenteel weer voor de keuze zou staan zou ik direct voor de TI1 kiezen.

Btw...de Snow liep net zo stabiel als de TI1...en verhalen hieromtrent heb ik nog niet vernomen.
Daarbij ben je ook afhanelijk van de firmware die je erop zet (Beta of Public) daar in de Beta nog wat kinderziektes kunnen zitten.

kwa sound, wat is het verschil dan? aantal voices is meer bij de ti maar wat houd dat precies in? zijn de interne effecten zoals reverb en delay wel hetzelfde?

Ja aan de ene kant neig ik ook meer richting de TI vanwege de knoppen en de extra power. Ik heb zelf ook een Novation Zero Remote SL MK2 dus daarmee kan ik in principe alle knoppen bedienen. Maar ben zoiezo ook wel een beetje knoppengeil hahahahah :P Het belangrijkste voor mij is het feit dat ik me afvraag of de power van de Snow voldoende is om zegmaar 2 tot 3 sporen tegelijkertijd te laten lopen met daarin 1 of 2 vette main leads en eventueel een pad/fx/bass spoor. Ik weet ook dat het afhangt van hoe complex je sound is maar dat is natuurlijk vrij lastig inschatten hoeveel voices 1 patch zal gaan gebruiken. Heb bijvoorbeeld ergens gelezen dat als je je best doet dat je met 1 hele dikke sound al aan je limiet kunt zitten met een Snow. Ik ga er van uit dat ik dat niet voor elkaar zal krijgen met de sounds die ik zal gebruiken/maken, maartoch...

@Ruben13 De sound is hetzelfde wat ik tot nu toe lees aangezien de synth engine exact hetzelfde is, dat geld ook voor de interne effecten. Het aantal voices houd in "het aantal noten wat je tegelijkertijd kan spelen" bij de Snow is dat 50, maaarrr afhankelijk van de complexiteit van je sound (hoeveel osc / unison / fx etc) neemt het aantal voices wat je tegelijk kan spelen af omdat je meer van de DSP power gebruikt.

Ik heb zelf de Snow en heb geen last van drop-outs, je hebt natuurlijk ook minder parts tot je beschikking.

Het hangt er dus ook zeker vanaf of je de Snow alleen voor een lead of Pad gebruikt in je arrangement, of dat je je Lead, Bas, Pad, effecten etc. allemaal uit de virus wilt trekken (zoals je al aangeeft). Als dit dus zo is en je twijfelt, dan zal ik altijd gaan voor de TI.

Ik zou zeker voor de TI1 gaan. Het prijsverschil is tweedehands niet zo heel groot, alleen al voor de knoppen vind ik het de meerwaarde waard. De andere verschillen zijn ook niet geheel onbelangrijk 4 parts vs 16 parts, 50 voices vs 80 voices, 16 voice unison ipv 8. Dat de TI1 onstabieler zou zijn heb ik nog niet eerder gehoord. Er zijn waarschijnlijk meer TI1's in gebruik dan snows of TI2's, als dat echt zo was zou het klachten regenen.

Ja dat idee heb ik ook wel ja :)
Desktop heb je voor 900 euro wel een denk ik, en snow kost nieuw 875 ofzo dus dan is de keuze niet moeilijk. Alleen 2e hands snow heb je rond de 600.
Ben nu nog aan het wachten tot ik mijn Powercore verkocht heb zodat ik over kan gaan tot aanschaf van de TI serie, en ik denkkkkk dat de Desktop wel het vetste is, alleen dan even wachten tot er ergens eentje opduikt voor een mooi prijsje :)

Ik zou zeker voor de TI1 gaan. Het prijsverschil is tweedehands niet zo heel groot, alleen al voor de knoppen vind ik het de meerwaarde waard. De andere verschillen zijn ook niet geheel onbelangrijk 4 parts vs 16 parts, 50 voices vs 80 voices, 16 voice unison ipv 8. Dat de TI1 onstabieler zou zijn heb ik nog niet eerder gehoord. Er zijn waarschijnlijk meer TI1's in gebruik dan snows of TI2's, als dat echt zo was zou het klachten regenen.

Sean Tyas klaagde tijd terug nogal over de TI dat die vol met bugs zat. Ik weet niet meer hoe lang dat geleden is overigens.

Volgens mij zijn de meest vervelende bugs er wel uit volgens mij. Verdien je je knaken met muziek en wil je niet "plat liggen" dan zou ik de beta's bijv niet proberen, want daar zitten nog wel vaak bugs in (logisch eigenlijk).

Voor de topicstarter, check de post van 100%. Ik sluit me daarbij aan. (TI1 gebruiker van eerste uur).

Ja ik neem aan dat die bugs zoveel mogelijk verholpen zijn ja, anders zou zoals "100%" al zei er een golf van klachten binnen komen bij Access. Is OS5 ondertussen al uit beta-versie of dat nog niet? Ik ga opzoek naar een TI1 desktop denk ik :) hopelijk kom ik er een tegen voor een mooie prijs en uiteraard in goede staat :) Als iemand er een weet te staan let me know :)

Ti desktop; meer "hands-on" regelmogelijkheden; knoppen dus. En bugs heeft de Ti al lang niet meer. (maar ik gebruik Virus Control ook niet veel) Imo nog steeds de beste allround synth on the planet. Ik heb zelf 920 euronen voor mijn Ti betaald. En vergeet al die prima Patches op de Access homepage niet...

Ja ik zat zelf ook te denken aan ongeveer €900,- is een mooie prijs voor een TI Desktop :)
Misschien nog een 'domme' vraag, maar zijn er bepaalde punten waar ik extra op zou moeten letten als ik er een 2e hands koop? bepaalde dingen waarvan bekend is dat die makkelijk kapot kunnen gaan of iets dergelijks? Uiteraard kijk is of deze er nog netjes uitziet en de knoppen nog goed aanvoelen.

da's helemaal geen domme vraag ;-) uitkijken moet je aan de achterkant bij de in- en uitgangen; omdat hij ook vaak in een rack wordt gebruikt gaan sommige "rotzooien". ik kwam er helaas wat laat achter dat die midi in,out,through ingangen niet 100% kloppen, daar is dus mee geknoeid - de stekkers blijven niet goed zitten. hier moet ik nog een oplossing voor vinden. waarschijnlijk blijven daar wat kosten bij mij hangen. ook de zijpanelen moet er goed uitzien. natuurlijk moet ook het nieuwste OS (5) geinstalleerd zijn, en een usb kabel moet er bij zijn.

Oke :) dat is een goeie ja! ik zal denk ik alleen de USB connectie gebruiken maar uiteraard wil ik geen TI kopen waar gebreken aan zijn ook al zijn het gebreken die ik waarschijnlijk niet gebruik :) Maar zoiezo het controleren van de aansluitingen ga ik in de gaten houden! en ook de panelen :) Thnx! OS (5) kan ik toch altijd zelf erop zetten mocht dat niet het geval zijn? Maar ik vraag het tot nu toe wel bij alle virussen waar ik op gereageerd heb of informatie van opgevraagd heb :)

Lijkt mij een prima keuze!

Check wel even of je op de Cutoff knop nog een beetje weerstand voelt (net als bij de andere knoppen), anders is deze behoorlijk intensief gebruikt. Overigens is dat niet zo gek met dat heerlijke filter in de TI.

Veel plezier er mee!

Zie nu pas dit topic! Vet dat je uiteindelijk voor de TI Desktop bent gegaan, hij staat goed in je studio!

Als ik dit eerder had gelezen had ik nog wel een Blofeld voor je in de aanbieding! Die komt al van een of ander forumlid af! ;)

Back