demotje M3X (bass, lead string)

Nolet

verkeerd in goede staat
Gister even bezig geweest om een klein demotje te maken met de M3X. In plaats van losse sounds heb ik echt een nummer(tje) gemaakt en daar de M3X in gebruikt. Dit geeft altijd (IMHO) een beter idee hoe een M3X klinkt in een productie.

Het is een soort P-Funk, New Wave track geworden waar de Bass, lead en strings uit een M3X komen.

Om de bass te kunnen waarderen raad ik aan niet over PC-speakertjes te luisteren!

het is 2,7 meg.

www.expansions.nl/filez/M3XindeBocht!.mp3

Per track is de M3X gesampled en weer in mijn RS7000 geladen. De beat heb ik gemaakt met audiomulch en de losse drumsounds zijn standaard RS7000. Effeceten enzo zitten er niet of nauwelijk op de M3X geluiden. die zijn zo puur mogelijk.

Last edited by a moderator:
Vet! :okdan:

duidelijke sound. :)

Origineel nummer.. klinkt fonkie!

Bass is lekker diep.. Lead en strings klinken normaal.. niet echt speciaal

Origineel geplaatst door Furious5
Origineel nummer.. klinkt fonkie!

Bass is lekker diep.. Lead en strings klinken normaal.. niet echt speciaal

Klopt ja. Ik heb dat ding ook voor bass gekocht. Dat typische Minimoog geluid wat je op 1000 George Clinton platen hoort doet ie 100% na.

Link werkt niet ?Na 3 keer een wit scherm en een keer een scherm met vage taal ken ik luisteren.Leuk nummertje.

Origineel geplaatst door Nolet
Klopt ja. Ik heb dat ding ook voor bass gekocht. Dat typische Minimoog geluid wat je op 1000 George Clinton platen hoort doet ie 100% na.

Tim!! I'd love to hear what you have done with your M3X but when I click on the link- it does not work! How can I hear it?
Regards to ya, Ken

hmmmmm, maybe some internet-proxies don't allow an ! in the filename. Let me upload another one.
Johny and Furious5 did download it. Strange........

Should be up in 5 minutes.

www.expansions.nl/filez/M3XWaveFunkdemo.mp3

Tim! What a sound!!! It would be great to add it to music that others have contributed to the MSS Website!

Klopt ja. Ik heb dat ding ook voor bass gekocht.

Eeeh..

Wanneer krijg ik hem dan ???

:D

Origineel geplaatst door Ken
Tim! What a sound!!! It would be great to add it to music that others have contributed to the MSS Website!

Ken, that would be cool indeed. This just an on-fly-mix. When it's a proper track (With even more M3X sounds) I'll send you the mp3. I'm gonna record some more weird stuff to accent the normal melody's. The lead doesn't really show the excellent filter and modulation options so I'll probably change that some more, right now it could have come out of an Access Virus.
I'm also gonna do some stuff with the LFO-to-midi sync and build a proper arrangement. Should be done by next week!

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh..

Wanneer krijg ik hem dan ???

:D

ROTFL!

klinkt wel cool, maar lijkt me niet het onderste uit de kan van de m3x :P komt vanzelf lijkt me ;)

Wacht maar endonyx! Ik heb nog een slordige 20 minuten aan compleet gefreakte acid sounds en analoog geknetter en gebubbel. Dat is alleen lastig in een liedje te passen. Ik heb besloten er een echte track van te maken en dan gaat er een vreselijk analoge climax in komen. Ik zal probeer die M3X flink over zijn nek te laten gaan!

Ehmmm..... die MX3 geluiden zijn leuk maar het is mij teveel uit de maat. Van mij had het wel wat strakker gemogen qua timing en lekker veel compressie over die bas zodattie lekker recht in je smoel klinkt.

Maar eh lekker zeg.

Ober!

Hetzelfde als hij!

wow vette demo Nolet, hmm ik moet maar eens naar een m3x gaan kijken ;) ,
mooi laag trouwens precies wat ik zoek (nouja bijna precies)

Back