CD Fikker

da goose

DaGooseMusic.nl
Ola !!!

Ik was vanmorgen even een beetje aan het rondsnufflelen voor een nieuwe CD brander aangezien deze afgschreven is en ik hem gewoon niet meer 100% vertrouw.
Nou gebruik ik hem (uiteraard) voor 90% voor audio en dan brand ik max op double speed, vaak zelfs op 1x speed om errors te voorkomen, zeker voor masters die in productie moeten.
Nou kwam ik er dus vanmorgen achter dat de nieuwe generatie fikkers pas fikken vanaf 4 speed met audio... dat vind ik dus eng... of heeft deze generatie wel een goede error correctie en fikken ze diep genoeg zodat je geen skippende CD's e.d. krijgt ??

Ik was overigens naar een Plextor aan het kijken, type weet ik niet, ik weet wel dat deze betrouwbaar zijn.

brand los !! ... of fik los..

Hier staat een erg goede review van de laatste Plextor brander.
De errorcorrectie is erg goed en door de zwarte tray is de kans op c2-errors ook kleiner. Als ik jou was zou ik ook even de discussie over plextorbranders op het forum van cdfreaks lezen. Mocht je een ander merk willen kijk dan eens naar de yamaha f1 brander. Ik heb hem zelf helaas nog niet kunnen testen, maar volgens veel audiofielen is het een erg goed apparaat.

Ik ga ook altijd voor Plextor!
En volgens mij hoor je het verschil op een gefikte CD tussen 1 speed en 4 speed echt niet hoor...

Hmmm... volgens mij een gevaarlijke discussie om te beweren wat de verschillen tussen 1x of 4x (of hoger) zijn. Menige freak zal dit wel beter weten. Misschien dat je met DVD fikkers meer geluk hebt omdat die lasers precieser zijn.

Maar als het goed is worden die masters ook nog eens gechecked door de ontvangers. En zowieso dat je altijd meer dan 1 master op moet sturen als redundantie. Dat heeft natuurlijk weinig nut als ze allemaal niet goed gefikt zijn.

Maar iets wat ik niet snap is dat een CD meer dan 80% error correctie data bevat en je dan nog af en toe last van een omvallend bitje kunt hebben. Dat betekend gewoon dat al die error correctie ook wel eens de mist in gaat.

Back