Kick Me! Gratis bassdrum plugin voor Creamware

Hallo luitjes. Adern, de ontwikkelaars van de eeuwig-in-ontwikkeling-zijnde "Flexor" uitbreiding voor Creamware's modular synth, hebben om het wachten iets te verlichten een gratis kickdrum plugin uitgebracht, gebouwd met de modules van Flexor en dat ziet er dan dus ongeveer zo uit:

KickMe.jpg

Het ding gebruikt ongeveer 1 hele DSP voor alléén een kickdrum, maar wát voor eentje! Zelf gebruik ik voor mijn kicks meestal samples, maar vaak is het toch lastig om een gesamplede kick goed in je nummer te laten passen. En als je ze van een cd sampled, zijn ze vaak al weer zo gecompressed dat je er zelf niets meer mee kunt doen. Ik was dus eigenlijk op zoek naar die perfecte dance-kicks, maar nooit gevonden - tot nu toe! Toen ik dit dingetje even beluisterde vlogen precies die kicks die ik steeds zocht me moeiteloos om de oren. Er zijn aparte controls voor de transient en body en door de precisie van de hiervoor gebruikte envelopes klinkt het gewoon heel lekker (ik zou het bijna analoog noemen :)) en kun je er een hoop verschillende kicks uithalen.

Hier kun je hem downloaden

Voor de niet-Creamware gebruikers onder ons, zal ik binnenkort wel eens wat samples maken van dit dingetje.

Hallo zeg :halleluja

Zat er pas aan te denken om m'n Luna'tje te vervangen omdat ik de DSP's nooit gebruik :stupid :stupid
En.... om een SampleCd'tje te kopen voor lekker stampkicks :stupid :stupid

Uhmm NIET DUS :z
Lekker houden die Creamware kaart en geen Dance Mega Drums kopen :D

Zeer goed klinkende Kicks !!!

Ik dank U !!!:walker: :dj:

voor mensen zonder creamware spul: drumatic van ons forumlid PIE, of de gouwe ouwe stomper

Origineel geplaatst door olafmol
voor mensen zonder creamware spul: drumatic van ons forumlid PIE, of de gouwe ouwe stomper

Idd Olaf zijn ook zeer oke :okdan:
Maar vind (en is niet de bedoeling om bovengenoemde af te kraken absoluut niet) de Kick me toch iets beter pompen hoewel Stomper ook goed in de buurt komt.
Ik vind de Drumatic lekker voor van die 808,CR78 geluidjes mooi ding ! (is toch ook synthedit of heb ik het verkeerd :confused: )

ik heb deze module ook maar even geinstalleerd. Waanzinnig! wat een top tip, heel erg bedankt. Ik kan geen kick bedenken of ik kan hem hier mee maken. Wat mij opvalt is dat de body van de kick zo verschrikkelijk goed te veranderen is. Hierdoor past die altijd perfect in je mix en valt die goed samen met mijn gekozen bas geluiden.

Ongeloofelijk, ik gebruik normaliter Waldorf Attack, maar dit is echt te gek !

Wow !

Ronald

Hier een paar kick samples van deze kickende plugin. :)
Later zal ik nog wel eens een uitgebreidere sessie doen.

Attachments

• kickmekicks.zip
    188,5 KB · Bekeken: 156
Back