ben aan het denken over een eurorack

whaaaaaat vet, zit er goed uit. zo´s live kistje!.

Hey Hans ik verhuis binnenkort van Madrid naar Praag en dan is Berlijn lekker dichtbij.

Heb je nog tips van synth shops, studio´s ed????

RS-110 heb ik inderdaad, de RS-100(s) lijkt me ook mooi maar past er simpelweg niet meer bij... Of er veel overlap is met de 110 zou ik ook wel es willen weten. De 110 zelf is een fijne multimode filter met lekkere maar ook goed controleerbare resonance. Loont erg de moeite om rustig aan te doen met de input volume want je overstuurt 'm al snel, kwam ik laatst weer eens achter. Dat klinkt ook leuk maar dan mis je een boel fijne nuances.
Met 2 signal inputs met attenators, twee cv inputs (waarvan 1 variabel), losse hipass/bandpass/lowpass outputs en resonance insert loop heb je veel features te pakken. Jammer genoeg wat groot qua panel en het standaard gedoe met Asys (voedingskabel, afwijkende mounting)

Er is trouwens ook nog een 'filterbank' met onder de motorkap maar liefst 3x de Rs-110: de RS-360.

@hanz 5hu heb ik geen ervaring en weinig weet van. Is dat gemakkelijk te verkrijgen in de benelux?

sticky uit het mod subforum: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=155114

5U is idd een stuk moeilijker te krijgen, neemt meer ruimte in beslag, kost meer en is op het eerste gezicht minder sexy...

Toch zou ik er nog steeds niet aan moeten denken om met dat 3u minijack gepriegel aan de gang te moeten. Ieder ze meug natuurlijk, maar voor mijn grote klauwen niet geschikt :)

Ik ben erg tevree met het oakley en hordijk spul, voor de rest heb ik een hele berg 3U modules laten ombouwen naar 5U. Dat kan namelijk ook met de meeste dingen

mijn a-100 case begint ook vol te raken.

heb nu qua osc:

-z3000 (erg mooi)
-malekko richter osc (anders maar veel mogelijkheden ook)
- de anti osc (soort fart machine in mayhem mode en tof voor sound fx, exotisch)

ik zit te denken aan een 303 achtige osc om mijn setup nog functioneler te maken.
mijn oog viel eerst op de m303 van acidlab maar je hebt ook de osc303 en de vcf303 van dinsync en die demo's op youtibe liegen er niet om, wat een lekkere sound (plus nog een extra waveform erbij) je bent wel wat duurder uit want de acidlab kost 270 euro en geloof dat de osc en vcf303 wel duurder uitkomen.
ik ben een beetje huiverig met bestellen uit amerika want weet niet of je dan ineens (nooit gehad nog maar vrienden wel) importbelasting moet betalen.

de pittsburg ocs lijkt me ook wel wat. bedenk ook wel dat als je tig ocs in je koffer hebt je ook weer genoeg buffered multiples moet hebbe, vca's en mixer modules (ik heb nu de uvca2 van intellijel net als 2x dual vca's van intellijel (topspul) en zit te denken aan evt een atlantis erbij.

qua filters heb ik:
-a 106 xp vcf (vind ik heerlijk klinken)
- z2040 lp vcf van tiptop (de prophet 5 filter) klinkt heel anders van mild rond tot in overdrive heel grof

ik zit zeker ook nog te denken aan wat filters, de doepfer 24db moog filter schijnt vaak onderschat te worden want die klinkt in overdrive ook behoorlijk goed en de prijs is ook goed. mensen doen vaak negatief over doepfer maar ik vind de kwaliteit zeer ok. snap wel dat als je daar 5 jaar intensief mee werkt dat zoiets een keer stuk gaat of een potmeter vervangen moet worden maar zo'n drama is dat nou ook weer niet, het is makkelijk te krijgen. Je kunt het niet vergelijken trouwens met macbeth of cwejman natuurlijk, dat is top of the line spul.
de polivoks filter vind ik heel vies klinken, apart en met bite. denk dat zoiets ook wel toevoegt aan je sound arsenaal.

er is zoveel keuze, abnormaal gewoon..en als je eenmaal bezig gaat is je koffer zo vol en je bankrekening zo leeg. kijk wat je wil, de standaard dingen die je nodig hebt zijn vaak niet zo duur als je het van doepfer koopt maar je kunt ook wat duurdere merken kiezen. sequencers en soundshaping tools zijn vaak pittig qua prijs alhoewel je daar wel de kant op gaat van zeer onconventionele (off normal synth) mogelijkheden.

qua filters heb ik:
-a 106 xp vcf (vind ik heerlijk klinken)
- z2040 lp vcf van tiptop (de prophet 5 filter) klinkt heel anders van mild rond tot in overdrive heel grof
beide filters wil ik graag eens uitproberen! :okdan:
ze staan dus ook op mn verlanglijstje om ooit er bij te komen ...

het moog filter (A-120) is niet heel spectaculair maar zeker bruikbaar....
het wasp filter (A-124) is en blijft gewoonweg te gek!

mensen doen vaak negatief over doepfer maar ik vind de kwaliteit zeer ok. snap wel dat als je daar 5 jaar intensief mee werkt dat zoiets een keer stuk gaat
fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denk! :D
het is betaalbaar, degelijk gebouwd, doet wat het moet doen en 2e hands is het geen bodemloze put...

doepfer heeft verreweg ook de meeste modules maar is zeker niet de ferrari of rolce onder de modules maar je komt er niet onderuit en zo slecht is de kwaliteit nou ook weer niet als in wat sommige opperen, maar ik snap het wel als je alleen met cwejman of macbeth werkt om maar eens wat te noemen.

ik zou die a-106 xp echt eens proberen, zeer de moeite waard.
moog filter in de overdrive klinkt wel dik hoor maar er zijn ook genoeg andere fabrikanten die soortgelijke filters aanbieden natuurlijk. maar again, voor een beetje geld kun je al aardig experimenteren dankzij doepfer.

Back