Draadeind repareren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vinnieq

Lidl
Godmiljaar, net iets te hard op een draadeind gemept. Nu krijg ik er geen moer meer opgedraaid. Hoe heet zo'n ding om de draad te repareren?

schroefdraad snijder/draadtap

dit is een speciale reparatie tool:

ne06001.gif

bijv: http://www.draadsnijgereedschap.nl/

Dank, die kwam ik al tegen, van NES geloof ik. Kost dat niet een godsvermogen? Ik zat meer te denken aan een simpel tangetje met een paar windingen inwendig draad. M6 in mijn geval.

Trucje geleerd van m'n pa (heb je nu niets aan maar voor in het vervolg):

Als je met een draadeind of bout gaat knoeien (afzagen / vijlen / slaan / etc.) draai er dan éérst een passende moer op. Als je klaar bent draai je de moer eraf, deze zal het beschadigde draad weer in model zetten - mits je er natuurlijk geen potje van hebt gemaakt, een moer is geen snijtap.

da's het probleem oplossen met hetzelfde probleem :D

Ik heb me zo toch altijd kunnen redden. Als je wild gaat zagen zou je inderdaad misschien de draad beschadigen en buigen maar voorzichtig zagen en er is niks aan de hand.

*kuch* dit is een synthforum toch? ;-)

maar goed, vanuit mn andere hobby heb ik hier ook wel eens mee te dealen gehad. Is dit een draadeind wat je er uit kan halen?dan zou ik twee vlakke kanten dr aan vijlen en hem met een steeksleuteltje dr uit draaien en een nieuwe dr in zetten.

Als ie goed vast zit, gelast bijvoorbeeld, dan heb je idd een uitdaging.
Heb je geen buurman die een snijsetje heeft liggen?

-C-

Het heeft idd net zoveel met het Synthforum te maken als dikke tieten. Best veel dus. In mijn geval: ik ben bezig met een zelfbouw CD rek. In synths zitten soms ook draadeindjes, best handig om te zweten of die gered kunnen worden en vervanging voorkomen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back