Psytrance 144 bpm, melodic

Hey,

Begint lekker... dat ineens de percussie wegvalt bij 1:12 vind ik niet zo. Dat veroorzaakt een beetje een misplaatste leegte m.i. Een leegte kan natuurlijk leuk zijn, maar hier heeft ie niet echt het effect dat je er denk ik mee wilde bereiken.

Lekkere bassline verder en leuke left/right-dingetjes met je percussie en zo. :)

Leuk stukje bij 3 minuten. Ik zou daar de kick uitfaden met volume of lowpass filter, en 'm er dán weer inknallen. Nu is het een beetje zo van: hmmm, oke.. :P

Al met al klinkt het qua sound in ieder geval wel lekker. Het is spacy, wat zweverig en ook zeker wel psychedelisch. Maar het komt ook wel wat willekeurig op me over... hier en daar ineens een stop met je kick, ineens een sound, weer wat anders... een beetje alsof je af en toe maar ergens wat plaatst voor de afwisseling. Maar dat zijn van die dingen die je moet leren natuurlijk... tips die ik zou willen meegeven is: goed luisteren naar hoe je voorbeelden dat nu doen.. welke patronen er zitten in de sounds die zich afspelen in een track.. welke rol spelen de dingen die je hoort, en hoe sluiten ze op elkaar aan? Wat gebeurt er precies en welk doel dienen de dingen in een track etc.

Je sound is inder geval in orde! Nu nog het verhaal, opbouw, afbouw etc.
Was verder niet vervelend om naar te luisteren :)

Goed bezig, maar op sommige stukken mag de percussie iets zachter vind ik, je sloopt er heel gemakkelijk het psychedelisch effect mee als je niet oppast :okdan:

is er een soort ongeschreven regel dat je in psy/goa maar 1 en dezelfde plopkick bassdrum mag gebruiken?

Je hoort inderdaad heel vaak in psytrance kicks met een felle punch, ja. Meestal is dat volgens mij omdat dat het lekkerst samengaat met de typische rollende basslines. Ook klinkt dat vaak gewoon lekker in de psychedelische sound.
Maar... er worden ook wel eens andere kicks gebruikt hoor. Bij de full-on (een beetje de hardhouse onder de psytrance) worden regelmatig hardhousekicks gebruikt.

is er een soort ongeschreven regel dat je in psy/goa maar 1 en dezelfde plopkick bassdrum mag gebruiken?

Das zo ongeveer wel de basis voor goa. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, met de 808. Maar da was te diep ofzo.

MAar dit is toch wel stevige goa toch? Vind hem wel goed zo. Al die panning shit is wel gaaf, zoals het hoort. dat je hersenen zich af gaan vragen waar nou in goed naam al dat geluid vandaan komt :D

Kost wel drugs, en Jagermeister 8)

ok, bedankt voor t luisteren,

ja Dozart je hebt gelijk, begin percussie was wat afgeraffeld, heb al van anderen ook gehoord. Over die willekeur; blijft toch lastig, probeer wel steeds meer een verhaallijn te krijgen ben soms wat te pragmatisch misschien, wil ook door. en dan maar hopen dat ik met veel tracks produceren in kortere tijd t werkende weg beter te pakken krijg. zit zowieso nog niet op t punt dat mn tracks pro kwaliteit hebben. denk dat t dan beter is om gewoon meer tracks te maken. maar ja, goeie punten moet beter. gefocussed luisteren naar voorbeelden zou wel goed zijn denk ik ook.

funky dee: ja ga m nog even wat harder afluisteren en mixing van volumes nalopen. vroeg me ook af of niet net iets te hard staat met percussie.

bami heeft wel t antwoord gegeven over de specifieke psy kik-bass, ja das t handelsmerk anders ist al vrij snel geen psytrance meer, niet dat ik persee een bepaalde stijl wil maken maar ik hou wel van die kik-bass zoals in de track.

was trouwens een uad xpress kaartje van 100 euri dat mn kik-bass aanmerkelijk verbeterde, cambridge en pultec. deze uad plugs zijn toch echt anders en op sommige punten dus beter dan native-vst`s. moet geweldig zijn om de echte hardware te hebben.

ok, ga met de verbeteringen aan de slag en zal t resultaat hieronder plempen.

Back