Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zelf laat nooit iets opsturen, tenzij ik via Paypal heb betaald: Erg goeie kopers bescherming.

Ik hoop dat het allemaal op een misverstand berust en het alsnog goedkomt allemaal, al heb ik daar een hard hoofd in.

Succes iedereeen.

waarom maken mensen uberhaupt geld over naar mensen op internet die ze helemaal niet kennen ?

ow was al geopperd, ikzelf zal nooit iets kopen op die manier

Omdat in dit geval sommige spullen onder de markprijs zijn

dit lokt de 1ste kopers zeer snel,oplichter kan ook snel deze items als zijnde verkocht in zijn draad updated,dit wekt vertrouwen op en dus lokt dan weer andere kopers voor de rest.

er is niks proffessioneel aan,die doen het anders

Omdat dat 99.9% van de tijd gewoon goed gaat, en gelukkig maar. Waarom haal je je pinpas door een automaat, waarom geef je de collecte mevrouw geld, waarom toch allemaal... en als je pint heh, hou je dan je hand boven je hand zodat mensen niet mee kijken over je schouder... .

Pinnen in een winkel is nogal wat anders dan blind geld overmaken he...

en ja ook als ik pin kijk ik of er iemand dichtbij staat, en ja dan maak ik een beweging met mn hand..
gewoon common sense omdat bekend is hoeveel er geskimmed wordt enzovoort

en als ik een duur apparaat heel graag wil koop ik het in contact met de persoon zelf

Het komt wel goed, kwestie van de termijn uitzitten tot de gegevens door de bank worden vrijgegeven. Zoals de amerikanen zeggen "follow the money" en dat spoor is perfect traceerbaar

Afijn, het is nu wel aan het lopen. Er lopen aangiftes, en iedereen word onderling ingelicht via mail. De betrokkenen heb ik een PB gestuurd om een mail ring te maken voor info.

Het is overigens wel een opvallende verzameling, met specifieke apparaten en geloofwaardige info, voelt toch alsof iemand de spullen echt heeft staan of heeft gehad. Als we allemaal via social media etc de info delen moet iemand toch iets herkennen? Er zijn ontzettend veel mensen met een thuis-studio, maar de kans is enorm dat iemand van ons hem kent of iemand kent die hem kent?

Vervelend voor de gedupeerden, mits het hier echt om een gevalletje oplichting gaat. Ben er eerlijk gezegd niet helemaal zeker van. Voor hetzelfde geld ligt meneer in het ziekenhuis of is hij tussentijds op vakantie, of wat dan ook. Maar dan is het evengoed natuurlijk zeker niet netjes om niets te laten weten aan de kopers. Na een week met half Synthforum aangifte doen is misschien ook weer iets te snel. Maar ja, het gaat om een hoop geld natuurlijk en ik zou me ook wel eens achter de oren krabben na een week en meerdere meldingen.

Het wordt tevens eens tijd dat Synthforum wat limitaties oplegt aan forum leden om spullen te koop aan te bieden via het forum. Sowieso zou ik alles boven de 100/150 euro altijd gaan ophalen bij de verkoper. Oplichting kun je heel goed voorkomen door face-to-face contact. Er van uit gaande dat het product ook echt 100% in orde is, want dat risico bestaat ook nog.

Heb de oplichter nog gesproken over de Gchat, was allemaal prima met hem. Maar twijfel verder :)

Bankrekening is toch van iemand,kan toch niet dat je hiermee in 2012 mee weg kan?
Het ziekenhuisverhaal zou ik niet in geloven,ik zie dat die gast op 2 dagen heel zijn meuk heeft verkocht?
Is wel vrij snel,een virus c oké ,de nord,ook ,maar die mc rommel is wel vrij snel weg he,ik denk niet dat die rommel nog zo snel verkoopt in 2012 en je vind die wel heel regelmatig op 2ehands sites.
Ik vind 1 mc 909 terug op 6 november op 2ehands.be bij drumcomputers maar ik betwijfel of dit dezelfde gast zou kunnen zijn,deze heeft ook een paar zoekertjes staan en is ook pas van die dag lid op de website,let wel op ik zeg niet dat dit hem kan zijn,kan ook echt zijn ik beschuldig niemand he :) ?
In ieder geval,schrijf me maar in voor de knokploeg maar trek me wel op tijd af van die gast zodat ik niet voor moord moet zitten.
Echt hatelijk dit!
Veel succes jongens.
Mijn raad is om de politie heel hard en veel lastig te vallen met dit zodat ze het zelf beu worden en dit hopelijk oplossen.
Hoe sneller hoe beter denk ik.

Voor hetzelfde geld ligt meneer in het ziekenhuis

Nee dat is binnenkort, dit is gewoon een 100% laf oplichtertje die met voorbedachte rade dit in elkaar heeft gestoken, een paar weken geleden ronde 1 onder een andere naam hier en toen al meteen een man of 4 te pakken en dan nu de finale ronde 2, geen enkele twijfel hier aan een 100% kwade opzet.

Laatst gewijzigd:
Het komt wel goed, kwestie van de termijn uitzitten tot de gegevens door de bank worden vrijgegeven. Zoals de amerikanen zeggen "follow the money" en dat spoor is perfect traceerbaar

Nou... Ik had een bijzonder eenvoudig en duidelijk geval. Met wat uitzoek werk kon ik de politie zelfs echte naam, adres en foto geven. Allemaal in een eigen rapport gestopt. En gelukkig maar want als men het op basis van de aangifte gegevens had moeten doen waren ze nergens gekomen. Mijn rapport hebben ze netjes erbij gevoegd. Vervolgens was het wachten, wachten, bellen, wachten, mailtje, wachten, etc.

Inmiddels zijn we iets meer dan 2 jaar verder! Gisteren is toevallig de rechtbank zitting geweest waarvan ik tzt de uitslag verwacht. Want het gaat wel langzaam maar wel stapje bij stapje vooruit.

En als er dan een uitslag/veroordeling is dan heb ik nog steeds mijn geld niet terug; daarvoor moet je weer een aparte procedure opstellen.

Bottomline is dat het belachelijk eenvoudig is om iemand op te lichten en dat het onbegrijpelijk lastig is om de persoon veroordeeld te krijgen en je geld terug te krijgen. Ook al is het een super simpele overduidelijke zaak.

PS Degenen die zeggen dat je nooit geld moet overmaken naar onbekenden: goed idee! Erg onrealistisch ook!

Ik vind 1 mc 909 terug op 6 november op 2ehands.be bij drumcomputers maar ik betwijfel of dit dezelfde gast zou kunnen zijn,deze heeft ook een paar zoekertjes staan en is ook pas van die dag lid op de website,let wel op ik zeg niet dat dit hem kan zijn,kan ook echt zijn ik beschuldig niemand he :) ?
.
niet alles,maar de meeste 1 dag leden op 2dehands.be (met toestellen die je aandacht trekken)is oplichterij,opletten

niet alles,maar de meeste 1 dag leden op 2dehands.be (met toestellen die je aandacht trekken)is oplichterij,opletten

Komt idd vaak voor, maar ook als je iets verkoopt en reacties krijgt van 'mensen' die 1 dag actief zijn en willen laten verzenden is het altijd opletten.

Sterkte iedereen, van mij mag hij (m/v), naast terugbetalen, 20 keer het grasveld van het FC Utrecht stadium met een nagelschaartje maaien.

We hebben nou al twee leden met dezelfde bankgegevens.... Voor iedereen die nog regenboogjes ziet, do the math!

Al die rating shit werkt niet. Het is ook nie echt in te bakken in het forum geloof ik... voor gasten als deze is het nooit waterdicht te krijgen.

minimaal 50 posts, en feedback/reactie eventueel, als het kan, bij advertenties op het marktplaats deel ( nu kan je helemaal niet reageren in deze rubriek, om discussies te voorkomen natuurlijk.. dus alleen reageren als je het gekocht hebt of serieus wilt kopen. discussies over de "belachelijke vraagprijs leiden tot strafpunten/ gele kaart, dat ook de voorwaarden van marktplaats vermelden.
zo zou het toch moeten kunnen eventueel )

Toch is imho dit forum in zoverre bijzonder dat veel mensen elkaar kennen of hebben leren kennen.
Persoonlijk heb ik in die 6+ jaar dat ik hier rondschuifel geen negatieve ervaringen op gedaan.

Nu Marktplaats.nl (eindelijk!) iets meer dichtgetimmerd wordt kunnen we hier meer uitschot verwachten.
Dus ik ben bang dat er toch moet worden nagedacht over maatregelen.

Daarbij: op MP worden mensen dagelijks opgelicht hier is het iets beter vertoeven nog...
Ook vandaag kreeg ik weer op MP reacties van engelssprekende, 1 dag op MP mensen die interesse hadden in mijn producten; yeah right.

Moet je eens een Gezocht neerzetten: binnen no-time heb je hengelaars binnen. Het is echt bizar. Maar ja het is dan ook een supersimpele manier van geld "verdienen": ons banksysteem werkt in het voordeel van kwaadwillenden, in ieder geval op korte termijn.

Het enige wat ik kan verzinnen is een verplichte, eventueel periodieke bijdrage voor gebruik van de marktplaats. Is het meer dan waard(heb m'n halve studio hier vandaan), en dan heb je gelijk bank- en naw-gegevens van de handelaren. Hoeft niet veel te zijn, je houdt meteen de snelle-hap-oplichter buiten de deur, en er komt wat meer budget voor SF om de boel structureel te modereren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back