Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Meneer TB heeft ook breedband dinges internet..

als je dan ff het ip adres van Deazey-D vergelijkt met dat van meneer tb..

:mega:

...en jij dacht dat ik dat nog niet gedaan had?

Als iemand via zijn mobieltje een account heeft gemaakt en dingen post kom je niet heel erg ver.

Misschien een idee om het registratie process hier aan te passen zodat je niet quasi anoniem kunt rommelen, aangezien dat andere diefstal geval weken geleden is voorgevallen is het onwaarschijnlijk dat hij werkt met een gestolen bankpas/pincode, degene waar de rekening van is weet hier dus echt wel van.

Okay, dit doet het. Ik ga een voorpagina bericht maken.

Het gaat allemaal naar hetzelfde bankrekeningnummer, t.n.v. die Keyzer. Er zijn al meer gedupeerden, daar kan iedereen zich bij aansluiten, die hebben als het goed is al aangifte gedaan. Al deze mensen werken via proxy's, dus die vallen niet door de mand als ze zich als lid aanmelden.

Personen die door ChristiaanTB zijn opgelicht zijn:
zappa
DJ adrenalin
arjen 19691
AntwerpAnalog

De bovenste drie hebben als het goed is al aangifte gedaan.

Hier komen de Deazy-D slachtoffers bij:
Wiseguy
VerGe-Ten
aexN
jefz
dod563

Heel lekker allemaal. Laat ik voorop stellen dat het voor ons tering veel werk is om dit bij te houden. Ro is er vaak, ik heb nu toevallig effe een rustig weekje op de zaak, maar de meeste hebben een baan of studie. Dit is heel veel gedoe en werk. Beetje jammer dat die ChristiaanTB twee weken terug is geweest, de afwachtende houding is nu effe voorbij. Alles wat ook maar een beetje vreemd ruikt mag ergens anders gaan wieberen vanaf nu.

yeps, mooi kut allemaal.....

maar de moraal van het hele verhaal is toch wel, koop gewoon niets van mensen die net komen kijken op het forum.....

Haal je spullen op, nog beter.

yeps, dat doe ik tegenwoordig ook , behalve als het van oudgedienden van het forum is...

en nederland is best mooi om doorheen te scheuren met je auto, op filevrije momenten...:D

...

"behalve als het van oudgedienden van het forum is..."

en als het account van een oud gediende is gehackt? Niet om paranoïde te zijn hoor. Dit kan altijd gebeuren. Maar als het ik zo lees, en als het waar is, dan is deze meneer/mevrouw ook een social engineer. En er is informatie genoeg te vinden, verwijzingen naar facebook en soundcloud in handtekeningen. Dit heeft een vies smaakje. Ik hoop dat het mee zal vallen. Anders mag SF gaan nadenken over een beter beveiligingsmechanisme. Heeft SF dit geval ook gemeld bij de abuse afdeling van de hostingprovider?

[Ik had over een geval gehoord van een verloren mobiel , waar geen beveiliging op zat, en dus gewoon via autopassword overal in kon loggen]

en dan bijvoorbeeld ook zonder https in een honeypot terecht komen. dan is het helemaal feest.

Je kunt tegen een bank zeggen dat ze het geld terug storten? Of moet je perse een verklaring hebben van het een of ander?

Mocht die gevonden worden. Dan wil ik ook wel mee :D of mensen rijden met mij mee.. Niet dat ik nog centjes van hem krijg.

Ik heb wel een idee hoe dit voorkomen kan worden en hoe we het forum ook financieel gezond houden.
De statuten van de stichting sf ken ik niet maar je zou zou lidmaatschapskosten kunnen gaan heffen die uitsluitend per incasso van je bankrekening geiind kunnen worden. Zo is in ieder geval bij de stichting bekend wie de leden zijn. Voordeel is dat er geld in kas komt en dat is altijd welkom voor een forum als deze.

Ik heb wel een idee hoe dit voorkomen kan worden en hoe we het forum ook financieel gezond houden.
De statuten van de stichting sf ken ik niet maar je zou zou lidmaatschapskosten kunnen gaan heffen die uitsluitend per incasso van je bankrekening geiind kunnen worden. Zo is in ieder geval bij de stichting bekend wie de leden zijn. Voordeel is dat er geld in kas komt en dat is altijd welkom voor een forum als deze.

Banken zouden gewoon adres moeten geven, standaard.

Het is toch te idioot voor woorden dat je niet kan weten aan wie je iets betaald?

Gaat er bij mij niet in.

Banken zouden gewoon adres moeten geven, standaard.

Het is toch te idioot voor woorden dat je niet kan weten aan wie je iets betaald?

Gaat er bij mij niet in.

Banken voeren de wet uit, hebben ze niet zelf bedacht.

banken geven niet eens gegevens aan de politie ivm recht op privacy.

De statuten van de stichting sf ken ik niet maar je zou zou lidmaatschapskosten kunnen gaan heffen die uitsluitend per incasso van je bankrekening geiind kunnen worden.

Dat lukt al niet omdat veel forumleden buiten Nederland zitten.

Daarnaast moet je aan heel veel dingen voldoen voordat je automatische incasso kunt aanvragen. Ik vermoed dat de Stichting SF daar niet aan gaat voldoen. Iemand moet bijvoorbeeld financieel garant staan voor het theoretische geval dat alle incasso's gestorneerd worden en de stichting geen geld meer heeft. Ik gok dat niemand dat wil :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back