Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sommige forums verplichten een ebay link naar het spul dat je te koop hebt staan.
kost de verkoper wel geld, maar het is de meest veilige manier.

nou, ik ga er even vanuit dat deze oudgedienden af en toe even op mp kijken of ze geen dingen te koop hebben staan die ze zelf niet aanbieden....:D
en als het om een berg geld gaat, dan stap ik zowiezo in de auto.
en bovendien, als ik een pm stuur naar zoiemand, dan krijg ik hem zelf aan de lijn, neem ik aan.

:koffie:

"behalve als het van oudgedienden van het forum is..."

en als het account van een oud gediende is gehackt? Niet om paranoïde te zijn hoor. Dit kan altijd gebeuren. Maar als het ik zo lees, en als het waar is, dan is deze meneer/mevrouw ook een social engineer. En er is informatie genoeg te vinden, verwijzingen naar facebook en soundcloud in handtekeningen. Dit heeft een vies smaakje. Ik hoop dat het mee zal vallen. Anders mag SF gaan nadenken over een beter beveiligingsmechanisme. Heeft SF dit geval ook gemeld bij de abuse afdeling van de hostingprovider?

Erg balen voor de mensen. Wat nog wel interessant is om echt duidelijk te maken dat het oplichting is, voor het zelfde geld is hij aangereden en ligt hij in het ziekenhuis (gezien de feiten natuurlijk wel hypothetisch), is om een overzicht te maken van de verkochte spullen. Als hij bijvoorbeeld de Virus C aan meer dan 1 persoon verkocht heeft, dan is het direct duidelijk.

Mag ik als ervaringdeskundige (marktplaats.. ) even wijzen op de volgende handige site?

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

Hier kun je verdachte gegevens checken of deze zijn geregistreerd.

Met betrekking tot het genoemde rekeningnummer; zie onderstaand plaatje.

Attachments

• verdacht.png
    verdacht.png
    227,7 KB · Bekeken: 90
Mag ik als ervaringdeskundige (marktplaats.. ) even wijzen op de volgende handige site?

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

Hier kun je verdachte gegevens checken of deze zijn geregistreerd.

Met betrekking tot het genoemde rekeningnummer; zie onderstaand plaatje.

Inmiddels zijn er meldingen, vorig week nog niet. Er zijn ook al de nodige aangiftes ingediend. Kwestie van tijd en het banknummer is er ook niet meer.

Waarom maak je geld over aan iemand die je niet kent? Gewoon ophalen.

Gezien de reacties, lacht die gozer zich een ongeluk. Beetje droevig allemaal. De bank zal niets doen want inderdaad het gaat om een legale transactie tussen 2 partijen.

De politie zal zich ook afvragen of je zelf wel goed hebt opgelet. Nee dus, want men maakt geld over naar iemand die je niet kent. Er wordt daarvoor nog zo gewaarschuwd. Zie Marktplaats. Het checken van forumhistorie is niet genoeg. Kortom ga gewoon naar elkaar toe, en wikkel het persoonlijk af.

Misschien een tip, al is het voor degene die opgelicht zijn te laat. Als je tegen je bank zegt dat je het naar een verkeerd nummer hebt overgemaakt moeten ze contact opnemen met de andere bank, die dan contact moet leggen met hun klant. Deze krijgt twee weken om het geld terug te storten anders maakt de bank de naw gegevens bekend aan jou. Heel krom dat het zo wel kan.

ik had ook wel interesse in die tr-707, maar vond het al een beetje vreemd. had al bijna gemaild.
Vervelend voor gedupeerden, hoop dat dit snel op een goede manier wordt opgelost.

Heb zelf één keer een behoorlijk vervelende ervaring gehad hier met een lid dat hier wel enigszins bekend is, maar gelukkig ging dat maar om 35 euro. Helaas mocht ik geen namen noemen hier op SF, want dat zou laster etc. zijn.:bekdicht: gelukkig kan het nu blijkbaar wel!

niets mis met een openbare schandpaal. Wel je gezond verstand gebruiken en vervolgens netjes oplossen. We zijn soms veel te lief met z'n allen. De oplichters lachen zich rot. :maffia:

waarom maken mensen uberhaupt geld over naar mensen op internet die ze helemaal niet kennen ?

ow was al geopperd, ikzelf zal nooit iets kopen op die manier

""waarom maken mensen uberhaupt geld over naar mensen op internet die ze helemaal niet kennen ?

ow was al geopperd, ikzelf zal nooit iets kopen op die manier""""

omdat er ook nog zoiets bestaat als wederzijds vertrouwen, helaas zijn het altijd een paar mensen die daar misbruik van maken. En ik wil niet altijd achterdochtig zijn, maar ben dat nu onderhand wel wat meer geworden.

Het gaat namelijk ook heel vaak meer dan goed, en over sommige mnsen ben ik erg tevreden, op het moment dat daar dan de gewoonte ontstaat (het gaat wel goed) gaat het mis.

Omdat dat 99.9% van de tijd gewoon goed gaat, en gelukkig maar. Waarom haal je je pinpas door een automaat, waarom geef je de collecte mevrouw geld, waarom toch allemaal... en als je pint heh, hou je dan je hand boven je hand zodat mensen niet mee kijken over je schouder... kijk je in de winkel of er geen camera hangt boven de kassa die je pincode kan zien.. vraag je jezelf af wat die dome camera boven de passpiegel doet bij de Switch in Arnhem... het is niet zo debiel als sommige mensen denken hoor, geld naar iemand overmaken die je niet kent. Het gebeurt heel erg veel. Kijk maar naar Ebay en marktplaats.nl. Kei veel mensen kopen en verkopen. Mijn ega hier doet het ook, maar dan kinderkleertjes. 15 euro voor een paar schoentjes, en zo zijn er in NL honderden transacties per dag. Koop een huis, je geeft iemand 200.000 euro om ergens in te wonen, en je hebt die persoon niet eens gezien!

Gelukkig leven er heel veel eerlijke mensen op de wereld, die handelen en verhandelen alsof hun leven er vanaf hangt.

Een paar maanden geleden stond er een Access Virus B te koop op marktplaats.nl. De verkoper kwam zogenaamd uit Eindhoven, maar bleek opeens in Belgie te wonen. Hij wilde hem wel langsbrengen, en deed ook erg makkelijk over de prijs. Het was een beetje verdacht allemaal. Daarom ben ik er verder niet op ingegaan.

Het zou me niet verbazen als het dezelfde persoon is geweest, de foto van de Virus B van ChristiaanTB komt me bekend voor...

Heb dit riedeltje maar even op facebook gezet ook, word inmiddels ook al grif gedeeld. Lets go viral! :D

Tjonge wat een trieste berichten dit.. erg vervelend.

Het is helaas zo dat de bank geen clientgegevens mag verstrekken aan derden. Er is echter een mogelijkheid, via een advocaat beslag te laten leggen op de rekening. Via een civiele procedure.
Misschien is het verstandig dat alle gedupeerden samenwerken (een advocaat). Heel veel wijsheid en sterkte aan alle gedupeerden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back