Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
bijdrage voor marktplaats? het moet niet gekker worden...

gewoon gezond verstand en persoonlijk met de verkoper afspreken zodat je het apparaat ook nog eens ter plekke normaal kan testen...
lijkt mij niet meer dan logisch...
aan de hand van een foto zomaar geld overmaken aan een onbekende kan ik met mn pet ook echt niet bij

voor 5ct per maand heb je al het doel bereikt. En ja, gratis is fijn. En nooit meer verzenden of 5ct per maand, ik weet het wel... Niet iedereen heeft een auto en de tijd zoals jij om alles te testen.

5ct per maand is 60ct per jaar... en in tien jaar is dat 6 euro, en in 30 jaar wel bijna 20!

Nu ja, dat is wel te doen.

hoezo geen tijd om wat te testen?
doe je een aankoop van meer dan 500 euro in 2 minuten?
als je ECHT iets wilt vraag je iemand om mee te rijden of anders wacht je tot er iets dichterbij te koop staat...
als de verkoper in de buurt komt is dat helemaal perfect...

ikzelf stuur ook nooit op zodat de koper het apparaat zelf kan uitproberen

Zinloze discussie bass, en wanneer heb jij voor het laatst iets van 500+ via hier gekocht?

Beste stuurlui...

Met de banktransactie heb je de gegevens van de handelaren, en hou je snelle jongens buiten de deur. En was dit nooit gebeurd. Jij mag de slachtoffers hier maar sullen vinden Bass, ik heb iets meer compassie vrees ik.

ik heb paar jaar terug iets van 1000+ via hier gekocht van een sympathiek forumlid :)

Ik vrees dat ik ook wel eens foto's "leen", bij gebrek aan fototoestel. Maar gelukkig verzend ik nooit :D

Minimaal 12 jaar lid, meer dan 1 post en in bezit van een speciale bonus pas anders mag je niet op de markt komen.

bonus_card.png

Probleem opgelost. :D

Anyway kut voor de gedupeerde hopelijk zien ze iets van de poen terug.

Sf standaard, en SF Pro :)

Posten in de marktplaats enkel bij pro-leden, waarbij het vnl om registratie gaat, en eventueel hogere donatie vrijwillig is. Serieus, zelfs 1ct is al genoeg, en dit soort uitwassen zijn direct verleden tijd!

denk je nou echt dat oplichters stoppen als ze opeens 1 cent moeten betalen?
op die 100en euroos maakt ze dat toch niet uit

Een makkelijke oplossing zou zijn dat iedereen die op marktplaats iets te koop zet krijgt een logo dat dit een onveilige verkoper is. De manier om je logo te verwijderen is dat je door iemand anders die meer dan 750 posts heeft En zegt dat hij iets gehaald heeft bij deze persoon een goed gevoel heeft gekregen, kan de naam bij een mod melden en word het logo verwijderd bij de volgende keer dat er een item op marktplaats plaatst heb je geen logo. lijkt me wel gemakkelijk te doen ook.

of drie logo's en bij elke keer een goeie transactie gaat er 1 logo vanaf.

maar niets is echt veilig natuurlijk.

Attachments

• COM_0083.jpg
    COM_0083.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
Erg triest dit.
Zelf was ik er ook bijna ingetrapt. Ik reageerde op de advertentie van ChristiaanTB maar vertrouwde het niet.
'Christiaan' meldde mij dat hij uit Uithuizen (Groningen) zou komen.
In ieder geval heel veel succes, gedupeerden!

En als iemand dan niet meer betaald? Incasso, banktransacties bijhouden, leuk idee. Moet het forum iemand in loondienst nemen om dat bij te gaan houden.

Jep.

Maar dit soort dingen zijn niet te voorkomen, enkel aan de bewustwording van potentiele kopers kan wat gedaan worden.

(en de wet zou aangepast moeten worden zodat je altijd kan achterhalen wie de eigenaar van een rekening is.)

In plaats van een block op marktplaats voor mensen met minder als 50 berichten kunnen we natuurlijk ook zelf beslissen om niet van iemand te kopen die weinig berichten heeft. Dat hebben we toch volledig zelf in de hand?

Alsof die block op minder als 50 berichten gaat helpen, zou het bijna nog makkelijker worden voor oplichters om even snel vertrouwen te kweken door snel 50 serieus lijkende berichten te plaatsen.

In elk geval een rotstreek, succes voor de mensen hier!

Wat een vuile pleurislijer zeg! Hoop dat de gedeputeerden hun geld terug krijgen of die gast ff flink kunnen aftuigen ofzo :maffia:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back