Mix tips gevraagd!!

Storm

A-ha!
Hello guys

Nieuw liedje van mijn band, zelf gemixed. Of je het liedje leuk vind of niet, ik zou mix tips graag op prijs stellen omdat ik er nog 11 moet doen voor de CD - all hulp is welcome natuurlijk! En als je het liedje leuk vind - alleen maar beter natuurlijk :D

Er moet nog een gitaar solo in aan het eind maar ik had even geen inspiratie.

Thanks guys

Voor wie het interessant vind: gebruikt zijn Alesis DM10, Korg ER-1 mkII, Korg MS2000, Yamaha AN1x, Yamaha SY35, Wavestation VSTi, Warwick fretless bass, Aria TA50 gitaar

Attachments

• Secret Oktober - Midnight Chase_test mix_stereo.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 59
Hey Seb, zoals "beloofd":

1) Ik vind het leuk, maar:

2) Het geheel klinkt iets buiten verhouding, lekkuuurr raw maar de kick in het begin is te hard, of de hit hats mogen meer volume hebben.

3) De instrumenten zitten een beetje in de weg, zeg maar je mag even met de panning, breedte en EQ werken, vooral de synths.

Voor de rest vind ik een erg leuk nummer en ik wil graag meer van dit materiaal horen.

Thanks P. Ik zal de synths wat meer spreiden (sprijden?) in de mix - misschien geeft het wat meer ruimte. Ik hou zelf niet zo van harde hats maar ik zal het wel even proberen.

Het is mijn eerste volledige mix dus ik ben er dus ver redelijk blij mee. Later weer even verder eraan werken!

Cool dat je de song leuk vind, er zullen op de CD wat meer nummers staan die je waarschijnlijk zullen verassen :)

Met alle respect, het klinkt alsof je de totaalmix met een microfoon voor n speaker opgenomen hebt.

Kan zo niet benoemen WAT er precies mis gaat, maar ik heb eerst mn speakers gechecked, of ik niet ergens een fase probleem had.

Als ik je mix zou doen, zou ik het volgende doen:

- Andere kick pakken die ballen heeft
- Bass en kick tov van mekaar goed eq'en en platcompressen
- Geluiden 1 voor 1 met een analyzer bekijken, en kijken waar de core frequenties liggen. De rest zoveel mogelijk weg eq'en.
- Die badkamer reverb overal af gooien. Gebruik een plate verb die wat minder "badkamer" is
- Geluiden wat meer pannen
- Mix goed compressen
- Check de fase van je mix goed. Ik vermoed dat er ergens een dik fase probleem zit
- Gebruik een koptelefoon die je goed kent om je mix te checken, en luister muziek van artiesten die je inspireren om het klankbeeld te kunnen benaderen

De track vind ik overigens wel wat hebben, als is het HELEMAAL mijn stijl niet.

Eens, OPNAME/MIXTECHNISCH klinkt het alsof de band in een koekblik van verkade staat te spelen
smal, op elkaar gedrukt en metalic geluid met te veel verb

Hmm ok. Ik moet wel zeggen dat ik geen "moderne" cleane stamp mix wil hebben, we zijn een 80s band en vinden het niet erg als het klinkt alsof de opname 25 jaar oud is :) het hoeft allemaal niet te clean en zo. Daar hebben we ook de kennis en apparatuur (en het geld) niet voor.

Maarrr, zeker wel bedankt voor de tips. Met name panning en analyse/EQ zal ik naar kijken, daar heb ik weinig ervaring mee dus dat kan vast beter! Ik ga er van de week weer verder aan werken.

Heeft niet zo zeer met sfeer te maken in deze maar met opname en mix techniek, kan zelfs low budget
Maar bijv het dichter miken van instrumenten in dodere ruimtes helpt al enorm
Het opnemen van gitaar in een badkamer is geen alternatief voor het droog opnemen en reverb toevoegen bijv.

Hmm yeah dat is waar natuurlijk (niet dat ik de gitaar in de badkamer heb opgenomen...), als ik er wat aan veranderd heb post ik misschien het resultaat wel

Back