cubase toetsenbord/ of shortcut stickers

rsvos

Industrial Darkness
Hallo iedereen,

Weet iemand waar ik een goedkoop cubase toetsenbord of van die shortcut stickers kan halen?

En werkt dat ook met cubase 6 ?

Musicstore heeft de stickers alleen in het duits.
bij de baxshop zijn ze uit het assortiment.

teach-music heeft ze ook. Mijn advies: doe het niet. Ik heb ze op mijn toetsenbord zitten. Eerste paar maanden top. Daarna laat de toplaag los en wordt het een grote smerige plakkerige kolerebende. Koop liever een goed toetsenbord met shortcut opdruk (Editorkeys) of leg een lijstje naast je toetsenbord. Trust me.

nou mijn protools stickers zitter er nog gewoon goed op na 3 jaar.

op ebay kun je vaak goedkope stickers vinden.

Er is 1 bedrijfje die ze voor een paar eurie aanbied:mega:

Is dat EditorKeys toetsenbord nog actueel (Cubase 6, 6.5 en 7) ??

Is dat EditorKeys toetsenbord nog actueel (Cubase 6, 6.5 en 7) ??

Ik denk het wel. Trouwens kun je het in Cubase customizen als je dat wilt. Dus je kunt het aanpassen aan wat jij wilt of dus hoe je toetsenconfiguratie is.

Dat keyboardje vind ik te duur. Zojuist stickers besteld in de VS. Betaalbaar en het proberen (dus) waard.

Goede tips over de stickers en het toetsenbord. :okdan:

teach-music heeft ze ook. Mijn advies: doe het niet. Ik heb ze op mijn toetsenbord zitten. Eerste paar maanden top. Daarna laat de toplaag los en wordt het een grote smerige plakkerige kolerebende. Koop liever een goed toetsenbord met shortcut opdruk (Editorkeys) of leg een lijstje naast je toetsenbord. Trust me.

Exact.

Ik heb een editorkeys keyboardje. Prima ding, maar maak laatste tijd amper muziek. Overnemen?

Dat is nog eens innovatief!
Als je die zou kunnen customizen via een plugin ofzo voor Cubase........en het ding betaalbaar is, dan is er echt een markt voor.

Zie ook http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Volgens mij kan je zelf bitmaps maken voor elke toets en per toets instellen en zo bijvoorbeeld een Cubase layout maken. Met een druk op de knop kan je dan als het goed is wisselen tussen layouts voor normaal toetsenbord, Cubase, andere DAW's of plugins, je favoriete game en wat je verder nog aan layouts zou willen.

Wel een dikke portemonnee meenemen, prijsopgaaf die ik eerder eens ergens heb gezien lag rond de 1500 euro (kan de link even niet meer vinden)...

Stickers, niet doen, wordt een zooitje, editors keys is wel handig, maar erg plastic
Je hebt ze ook op basis van Apple toetsenborden, die zijn een stuk degelijker, maar beste is gewoon cheatsheet uitprinten en toestcombis leren

Die Maximus Keyboards zijn echt heel erg vet. Heb er ooit eentje mogen proberen/aanschouwen bij een klant. Echt geweldig! Met 1 druk op de knop schakelen tussen allerlei verschillende layouts.

Alleen die prijs....

Back