Wat is een goede aanvulling op de Arturia Minibrute?

fijne synth ja de virus, tis gewoon een alleskunner, heb de jp8000 trouwens ook en niet de minibrute maar een 101, wou de minibrute ook erg graag hebben, maar het is wel een keertje mooi geweest met mijn gear verslaving dus hou het maar bij de sh101.

Heb zelf ook nog de ion, vind dat toch de va met meest eigen karakter, vult elke synth prima aan. Had die nog aan het rijtje willen toevoegen maar las al dat je de virus al hebt. veel plezier ermee

Ik ben de presets nog aan het verkennen: vooral onder de indruk door de kwaliteit van het geluid en de vele mogelijkheden. In het weekend eens lekker de goed geschreven manual doorspitten :)

2 Minibrutes daar heb ik ook even aan gedacht :)

Ik kende de mogelijkheid al om een extra oscillator aan de audio-in te hangen. Ik wilde misschien een (lunetta) oscillator in elkaar gaan zetten maar ik heb ook nog een toon generator staan die ik eens wil uitproberen.

Om een pitchshifter zoals de Ring Ting op de uitgang te gebruiken is ook een goed idee. Daniel van Sweetwater heeft wel een vaker goede ideeën (hij is dan ook Director of Product Optimization...).

Die Ring Thing vind ik wel een interessant idee.
Zelf had ik het idee om m'n Dark Energy als een soort van tweede oscillator te gebruiken.

Voorlopig blijft het bij gedachte-experimenten, want ik wacht al ruim vier maanden op de door mij bestelde MiniBrute.

Een DE gebruiken als 2e oscillator is ook iets waar ik wel eens aan gedacht heb, volgens mij is daar ergens een demo van (sonicstate?). Helaas bezit ik die niet. Je kunt dan ook de CVs gebruiken en dat is best cool.

Mijn MB had ik besteld en thuis, binnen 4 dagen :)

Mijn MB had ik besteld en thuis, binnen 4 dagen

Ja,ja,ja! Wrijf het er maar in! ;)

Ik heb een Dark Energy en Dark Time en ik zie met beiden wel mogelijkheden in combinatie met de MiniBrute.

Ik heb vandaag m'n MiniBrute ontvangen en kon de verleiding niet weerstaan om nog voor het eten de Dark Energy er aan te hangen.
Dat lijkt prima te werken.
De DE een beetje ontstemmen en het klinkt meteen lekker.

Dat kan ik beamen.

Ik heb vanavond even met de combinatie Dark Time/MiniBrute gespeeld en daar kun je toch leuke dingen mee doen.
De Dark Time stuurde via CV/Gate de MiniBrute aan en met het toetsenbord van de MiniBrute bespeelde ik (via MIDI) weer de Dark Time.

De MiniBrute Dark Energy en Dark Time vormen in mijn studio een aangenaam analoog hoekje.

groet

Tom

Back