Wat is een goede aanvulling op de Arturia Minibrute?

Ik zit ook aan de JD-800 te denken, voor als het om grootse pads gaat.
En wat kost een Roland Gaia tegenwoordig?
Ik heb even naar de Gaia gekeken (de SH-01). De layout spreekt me wel aan; duidelijke knopjes en layout. Het geluid klinkt mij een beetje "dun" toe maar misschien is dat een goede match met het geweld van de minibrute. De SH-201 heeft een vergelijkbaar principe.

Maar daar had je het niet over ;)
"als je een analoge synth voor de presets koopt..."

Weet ik, maar als ik al een MB heb aangeschaft die een analoge synth is dan is dat een clue dat ik niet per definitie synth voor hun presets koop :)

Clavia Nord, rack of lead.
Knoppen, geen menu, polyfoon en multitimbraal en mooie dingen mee te maken (maar dat laatste is persoonlijk).
Het toeval wil dat ik zaterdag een Minibrute ga halen en een Nord Rack 2 heb staan. Ik laat nog wel horen of het een leuke combi is.
Dat zou best wel eens kunnen werken, benieuwd!

Ik heb even naar de Gaia gekeken (de SH-01). De layout spreekt me wel aan; duidelijke knopjes en layout. Het geluid klinkt mij een beetje "dun" toe maar misschien is dat een goede match met het geweld van de minibrute. De SH-201 heeft een vergelijkbaar principe.

Als je de GAIA wat vind zou ik ook eens naar een JP8000 of JP8080 kijken. Die vind ik persoonlijk een dieper geluid hebben dan de GAIA en is erg vergelijkbaar verder.

Als je de GAIA wat vind zou ik ook eens naar een JP8000 of JP8080 kijken. Die vind ik persoonlijk een dieper geluid hebben dan de GAIA en is erg vergelijkbaar verder.

Even bekeken op internet en dat zijn inderdaad leuke synths.. demo geluiden spraken me ook erg aan. Prijzen zijn ook nog te doen.

mocht je interesse hebben in de gaia, ik heb er net sinds vandaag 1 te koop staan van een half jaartje oud.

pb me maar in dat geval.

Misschien een andere optie om naast je mono-synth wat poly-werk, string-geluiden of dikkere sounds te creëren. Ik nam bij mijn Doepfer Dark Energy een Italiaans transistor-orgeltje. Je vind ze voor 20 euro, ze klinken bijna als een farfisa/vox (uiteraard niet helemaal, maar anders is niet altijd slechter). Ik sluit deze standaard door de external input van de Doepfer Dark energy, and guess what? this sounds lika an amazing poly-synth. Filter, envelopes, etc hebben allen effect, ook de modulatie en de lineaire filter modulatie geven vet op.

Ik denk dat je met de minibrute ook wel die weg uit kan, als hij tenminste external input heeft zitten?

op die manier kan je u bestaande (400 euro, mono) synth upgraden voor een prikje, met oneindige maffe sounds.

ik ben momenteel midi-out in die orgel aan het prepareren, en zal de Doepfer erin inbouwen. eens klaar post ik wel eens wat pics en sounds!

grts

Dat is wel een leuk idee. Ik heb nog een stapel Casio-tjes liggen die ik ooit wil gaan modden. Met een distortion effect pedaal kon ik er al wat leuks uit halen. De Minibrute heeft in audio in die ik nog niet geprobeerd heb, zal vanmiddag eens kijken of ik tijd heb.

En een Access Virus A/B/C?

Gisteren van een forumlid de Arturia V collection V3 binnen gekregen (ik zit nu een beetje in de Arturia hoek met de Spark en de MiniBrute). Soft Synths klonken vrij goed maar ik mis het hands-on gevoel. Waardoor ik me nu afvraag: moet ik misschien een goede midi controller gaan aanschaffen en zo ja welke. Ik heb mijn korg microstation die ik als masterkeyboard gebruikte verkocht, dus ik zit ook zonder (meer dan 25) keys. Heb al gekeken naar de keyboards van Arturia zelf omdat die geïntegreerd zijn met hun software. Probleem is dat die keyboards altijd met software komen, die ik dus al heb en ik heb nog niet iemand gevonden dat er vanaf wil tegen een nette prijs zonder de software.

Ideaal zou misschien een hardware synth zijn met keys die ook knoppen heeft die als controller te gebruiken is. Of misschien toch beiden los. Keuzes, keuzes..

Ok, ik heb een keuze gemaakt en gisterenavond die nieuwe synth opgehaald.

En het is geworden.... een Access Virus KC!

Ik kende de Access synths vaag en had er nooit veel aandacht aan besteed. Maar omdat het hier gesuggereerd werd en ik alle suggesties bekeek heb ik ook maar de Access synths onderzocht. Het was me al snel duidelijk dat ik in ieder geval niet de TI varianten moest hebben; behalve onbetaalbaar lijkt de focus ook erg op de TI plugin te liggen. Dus keek ik naar de A/B/C varianten. De C variant leek me de beste keus. De hoeveelheid knoppen en de sound demo's spraken me erg aan.

Echter had ik een probleem gecreëerd door mijn masterkeyboard te verkopen waardoor ik momenteel zonder (meer dan 25) keys zit. Toen ik een keyboard variant van de Access Virus C tegenkwam leek me dat dan ook perfect. Meteen toen ik de eerste geluiden in het wild hoorde had ik een wow-moment; ik was meteen verkocht (en de synth ook).

In de specs stond dat hij een kleine 15 kilo was; dat nam ik niet echt serieus maar dat bleek in real life best een stevig gewicht te zijn, zeker als je het met 1 arm tilt!

Ik wil graag iedereen bedanken voor het meedenken. Ik ben hierdoor wat dieper in het synth wereld gedoken en heb een paar erg leuke synths gezien die ik voorheen niet kende.
En ik denk nu een heel bijzondere synth aan mijn studio te hebben toegevoegd :)

:okdan: heel veel plezier met je gave bak!!

Back