Systemen van de maand juli

fuse

Gepokt en gemazeld
OK, toch maar weer eens aan het kijken geweest naar de nieuwe harde waren en de prijzen.

Er was weinig nieuws onder de zon. Dat komt later dit jaar wel. Wel even wat alternatieven erbij gezet zodat je wat makkelijker kunt vergelijken. Zo is bijv een Laptop in vergelijking tot vroeger helemaal niet zo duur. En Apple's vallen qua prijs ook wel mee.

Deze opsomming is voor de mensen die twijfelen over wat ze in de gemiddelde dozenschuif winkel moeten kopen. Ik heb voor het gemak gewoon gepakt wat ik zou moeten kopen als mijn eigen computer uitfikt. Niet te flauw gewoon een goede kwaliteit moederbord en en niet al te dure CPU. Wil je dual screen en/of TFT monitor(en). Het is allemaal persoonlijk natuurlijk maar voor de prijs van een 2e hands Prophet VS heb je al een leuk systeempje. :)
Maar computers blijven apparaten die veel onderhoud nodig hebben en dus ook veel tijd kosten om bij te houden. En ook qua software blijft het natuurlijk moeilijk want van al die programma's blijven maar updates nieuwe versies etc komen.

En deze keer gezipped html bestand (met notepad gemaakt overigens) zodat het wat leesbaarder is.

Attachments

• systemen_juli.zip
    2,5 KB · Bekeken: 107
pas mijn oude PIII 1 Ghz systeem ge-upgrade naar een ASUS A7N8X, Athlon XP2600 en 512 MB ram, voor iets meer dan 300,- Euro. Oude board en CPU weer doorverkocht aan een vriend voor 125,- dus voor 175,- Euro een nieuw systeem -
niet slecht :)

Ah, daar ist ie weer! :)

Onder "Totaal AMD" staat "Totaal PC", dat moet waarschijnlijk "Totaal Intel" zijn.

ik weet het niet 100% zeker, maar een 800Mhz FSB CPU heeft baat bij PC3200 (400Mhz) geheugen toch? Je gebruikt zelf PC2700 (333Mhz).

Graag zou ik willen weten waar de Delta 1010LT voor 300 euro (of een andere prijs onder de 350 euro) te koop is, bij voorkeur in NL.

Verder is het allemaal prima volgens mij. (helaas valt er over smaak niet te twisten :))

Goed werk!!

Qua geheugen hebbie gelijk. Da's maar een paar knaken duurder.

En die totaal dingen zijn foutjes. (HTML vanuit stilstand weetjewel)

Die delta 1010LT is wel voor 400 te koop ja. Gewoon niet goed gekeken.

Voor mensen die muziek maken live met computer is het handig om een laptop te kopen, powerbook/ibook/pc. Dit omdat de hardware in een laptop altijd net iets specifieker op elkaar is afgestemd. Waardoor je minder kans op lockups hebt. Zowieso is het belangrijk om een a-merk te kopen, dit middels casing, scherm, toetsenbord en het over 5 jaar nog handig gehalte.
Voor studio's ed is een normale pc/mac het beste omdat de hardware daarvoor gewoon goedkoper is.
Allemaal wel logisch, maar moest het toch ff melden

wat heb ik minimaal nodig om met 8 softsynths te werken en een sequncer, dus Cubase SX, FM7, Pro52, B4 ed?
dus hoeveel processorkracht en geheugen?

Quad Xeon systeempje met een raid 5 systeempje erbij en plenty geheugen.

Dan kan het niet mis gaan. :)

Erg leuk initiatief!!!

Aopen is als kastbouwe sowieso de laatste tijd ERG goed bezig. Ze hebben ook heel erg stille voedingen.
Leuk dat je die erbij zette. ;)

Verder zou ik ook eens kijken naar Aopen Mobo's voor intel systemen of MSI.

Voor AMD is Gigabyte ook een leuke optie

Gr.
Mw

misschien een stomme vraag, misschien in de verkeerde thread, maar toch een poging...

waar kun je het verbruik aan cpu kracht aflezen??
bij de creamware luna zit er gewoon een knop om te kijken hoeveel dsp er verbruikt wordt......

ik heb zelf een amd athlon xp 1800+ met 256mb ddr ram

Ik neem aan dat je Windows 2000 of XP draait, klik dan met je rechtermuisknop op de taakbalk en kies taakbeheer, vervolgens zie je bij het tabblad prestaties het CPU verbruik. Voor andere OS-en zou je een apart programmatje moeten gebruiken, zoek met google maareens naar CPU monitor of iets dergelijks.

Overigens zit er in Reason ook een CPU meter.

ik draai 98 en xp. 98 voor internet en officetoepassingen en xp voor muziek. dus tnx voor je antwoord....!!!!

Ook leuk, Shuttle doosjes, lekker klein. Ik heb er een, en met een tweetal fannetjes van ultim8pc.co.uk is ie stiller dan 20 db!!!
(oftewel, de HD maakt meer herrie)

Grtz,
Jeroen

ik ben van plan om deze week nog een pc te kopen, en ik heb al een offerte aangevraagd bij de funprice in arnhem. nou vroeg ik me af of jullie hier nog wat suggesties of aanvullingen hadden... dus mensen, wat zeggen we van deze unit:

1 cases atx miditower aopen qf50c blue 48.74
1 mainboard asus p4c800-deluxe i875p 183.19
1 cpu intel p4 2800mhz 512kb 800mhz fsb ht 268.07
2 memory ddr 512mb 400mhz pc3200 transcend 96.64
1 vga aopen gf4 ti4200 64mb aktie op=op 91.60
1 hd 80bg seagate barracuda 7200 rpm 84.03
1 hd 40gb diversen 7200rpm umda100/133 63.02
1 floppy drive 3,5" wit 10.08
1 cdwriter msi 52x52x24 ide wit 46.22
1 dvd 16x48x oem (msi/etc) 31.93
1 monitor tft 15" lg 1510s 293.28
1 samenstelling pc 1 jaar garantie 31.10

totaal incl. btw 1600 euro

ps: de geluidskaart zit al in de m-audio ozone midi controller...

nou snap ik de naam "funprice".

tel alle bedragen eens op....
kom je op zo'n 1350 euro

zij de fun, jij de price.......:)

Origineel geplaatst door Vinsound
nou snap ik de naam "funprice".

tel alle bedragen eens op....
kom je op zo'n 1350 euro

zij de fun, jij de price.......:)

ja is misschien een beetje verwarrend, maar de bedragen die boven staan zijn exlusief btw ;)
maar is het verder een goed plan om dit te kopen? ik heb namelijk niet erg veel verstand van computers. ik wil trouwens met softsynths en cubase gaan werken, dus puur software-matig.

Een aantal opmerkingen, omdat het zonde is om geld uit te geven voor onderdelen van een muziek-pc die je niet gebruikt:

Waar heb je dvd voor nodig?
Heeft je videokaart een mogelijkheid om 2 monitoren tegelijkertijd aan te sluiten?
Heb je een cd-writer nodig, of zit er toevallig nog 1tje in een oude pc?
Heb je een toetsenbord en muis nodig?
Waarom kies je voor intel? AMD is een stuk goedkoper
31 euro om de pc in elkaar te zetten en garantie? Normaal kost dat niks (garantie van 1 jaar)
De prijzen van de afzonderlijke artikelen zijn niet hoog, dus dat is prima.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Een aantal opmerkingen, omdat het zonde is om geld uit te geven voor onderdelen van een muziek-pc die je niet gebruikt:

Waar heb je dvd voor nodig?
Heeft je videokaart een mogelijkheid om 2 monitoren tegelijkertijd aan te sluiten?
Heb je een cd-writer nodig, of zit er toevallig nog 1tje in een oude pc?
Heb je een toetsenbord en muis nodig?
Waarom kies je voor intel? AMD is een stuk goedkoper
31 euro om de pc in elkaar te zetten en garantie? Normaal kost dat niks (garantie van 1 jaar)
De prijzen van de afzonderlijke artikelen zijn niet hoog, dus dat is prima.

dat van die twee beeldschermen is idd handig om nog even na te vragen, want ik wil daar misschien later nog wel mee werken... dvd speler is gewoon leuk vind ik, bovendien wordt het in de toekomst sowieso het standaard medium. mijn cd writer vertoont kuren, dus vervang ik liever.
maar even over amd, is dat wel verstandig lettend op de kwaliteit?

Back