FF jullie advies voor samplert voor live gebruik

Een ander voordeel van de octatrack vind ik ook dat je (als je het wilt) ook live kunt resamplen. In de praktijk komt het er dan (zoals ik me kan voorstellen) op neer dat het grootste gedeelte gesequenced hebt, maar dan bepaalde grooves resampled en dan live triggert.

M.n. voor breaks/fills geeft dit wel een spannend effect en maakt de liveset wat minder statisch (wat vaak een probleem is met livesets).

Een ander voordeel van de octatrack vind ik ook dat je (als je het wilt) ook live kunt resamplen. In de praktijk komt het er dan (zoals ik me kan voorstellen) op neer dat het grootste gedeelte gesequenced hebt, maar dan bepaalde grooves resampled en dan live triggert.

M.n. voor breaks/fills geeft dit wel een spannend effect en maakt de liveset wat minder statisch (wat vaak een probleem is met livesets).

Dat ligt er dus aan hoe slim je zo'n octatrack bekijkt.. en wat je er in gooit..
Maar met beetje slim voorwerk, kan je dus keihard wat je speelt samplen.. en dan gebruiken.
dus breaks en overgangen.. live je leuke yells opnemen en er mee fucken wat je wil..
je vocoderlijntjes.. heeft best geinige voordelen... t enige nadeel aan zo'n ding..

de mutes zijn vrij abrubt en kappen ook de fx af.. dus als jij leuke delay op je gedoe hebt
klinken die niet door (zelfde met reverb) .. dit kan je wegwerken met scenes.. door volume af te kappen
maargoed .. dat is dus 1 van die dingetjes waar je over na moet denken.. daarom is het wel eens geinig om een extern drumdoosje en een externe syth eraan te hangen.. die abrubte mutes werken niet zo samen met de manier hoe ik me ambient/noise maak.. ik heb dat opgelost met een monomachine.. ik vond een goedkope 2e hands :)

Ik had de RS7000 genoemd, maar nu zie ik dat de test in Interface ging om de SU-700.

Voor ca. 125 euro te krijgen. Met floppy laden is minder handig, en de encoders zijn zwak, die gaan snel kapot. Ik dacht dat de maker van Ableton is geinspireerd door de SU-700.

Andere klasse dan een Octatrack :-)

Back