ik heb een esx en octatrack
octatrack: staat hier ook, maar heel ander verhaal, na 3 maand sta ik nog nergens, vind het een moeilijk machine maar wat ik al kan doet hij wel meer dan goed... zou ik wel nooit live meenemen (voorlopig toch niet)
Die octatrack heeft best style leercurve, en een hoop gein hebben ze net een andere naam gegeven.
maar als jij de hele handleiding uit je kop leert.. en elk onderdeel echt degelijk test.. kom je erg in de buurt van een live-set met 1 machine..
In 1 bank, mag je 16 patterns doen (das nog simpel) in dezelfde bank, heb je 4 parts.. (in zo'n part staan de instellingen van je machines en van je crossfader) dus heel simpel gezegt.. of 1 liedje per bank (en als part-instellingen zorg je voor een opbouw-melody-climax-afbouw constructie) .. of je zorgt ervoor dat je keihard 4 liedjes per bank doet.. en dan 4 patterns per liedje)
en als je dat eenmaal goed onder de knie heb (dat je manieren in je parts doet voor overgangen (door in je part instellingen mee te geven die stukken sampled in combi met een pattern die daadwerkelijk die samples gebruikt, ga je aan de slag met de arrangertool..
waar je of per liedje een arrangement aanmaakt, en deze "chained" met de rest van je optreden..
of domweg 1 arrangement maakt, met loops waar je zelf uit moet springen..
en voila.. je gaat naar optreden.. laat je project in.. je drukt op play.. en tadaa draai maar aan je knoppen.. (want je kan niet alles automatiseren in je arrangement.. je moet toch wel iets doen.. denk aan mutes en filters en je crossfader) ..
ik ben helemaal geen live-set figuur.. ik ben bang voor grote menigten.. zelfs na 10jaar oefenen op me mc909 vond ik het niet relax.. maar denk dat ik het met me octatrack wel aandurf.. gewoon omdat het wat strakker te plannen is.. maar ook omdat je wel uit je strakke planning kan stappen als je daar zin in heb..
maar dat je goed moet nadenken over een octatrack hoe het werkt.. zeker in vergelijking met een esx... absoluut.. dr is weinig voorgekauwd,