Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
:okdan:

nieuw:
Minibrute
2x WA12
HM2EQ HAMMER
HM2 compressor NAIL

Ik ben jaloers op je compacte maar complete set-up.
ik zit al heel lang te denken om het broodnodige te behouden en de rest weg te doen.
maar ik kan dat niet. Bij alles heb ik wel een reden om het te behouden.

Ik merk dat ik steeds meer op dezelfde manier ga werken.
Gebruik amper nog VSTi's soms een instance van Diva voor wat strings
Samples gebruik ik ook niet, alles komt uit m'n synths
De tempest gaat nu standaard door de API 2500/5500 combo
De minitaur door de warm audio & SSL-G, de phatty ook
De Prophet08 en Voyager door de CharterOak
En de HM2 Nail & Hammer op de mixbus
cubase is dan hoofdzakelijk voor sequencing en mixdown/recording

En dat bevalt me prima, is een eenvoudige sound waar ik nog lang niet op ben uitgekeken.
Ben qua muzikaliteit wel geinspireerd door Deadmau5, maar ik probeer dat dan nog verder te reduceren tot een droge drumcomputer, ipv metrum en samples. Dus minder layeren, dikkere sounds, meer textuur.
Niet iedereen kan daar iets mee, want het klinkt niet voor iedereen "nu" genoeg. Maar het is mijn ding en hetgeen wat ik ook de komende periode blijf ontwikkelen

Qua hardware en worklow zeer tevreden, dus voorlopig geen nieuwe investeringen meer, Plugins sowieso niet meer, alleen Wavelab8 upgrade het komende jaar. Maar dat is dan puur voor de mastering

attachment.php

Hier mijn crib. Mijn gear bestaat uit één laptop en een boel boeken.
Sommigen hier op SF verklaren mij daarom òfwel voor totaal gestoord, òfwel voor een totale beginner.
Maar ik ben niet gestoord en al 30 jaar beroepsmatig bezig met klanksynthese/analyse.
Bovenop de boekenkast een konijn in een oranje wortelwagen: bedankje van wiskunde-alumnivereniging "De Wortel", Radboud Universiteit, voor een voordracht over Sound Design en wiskunde.
Op hoek tafel, voorgrond, klaar om te grijpen, gewikkeld in gele vaatdoeken, een staaf ijzer van 2 kg. Voor af en toe 'n beetje armbeweging. Maar ik doe er toch nog steeds te weinig mee. Want ik heb een heel, heel, heel erg leuk vak.
Gestoord of niet.... Hier kan je ongestoord werken 8~
Netjes en geeft een rustige, warme sfeer :koffie:

Cheers,
Exo. :mega:

Mooi RodmanSan! :okdan:

Wat is dat ding voor de Virus Ti (en links van de MPC5K) ?

Gebruik je die ATC nou nog veel zo? Lijkt me niet leuk meer om te programmeren.

Ik gebruik de Studio Electronics ATC-1 (@VasC) nog regelmatig om mijn baslijnen mee te programmeren.
Sinds dat ik mijn Sequentix Cirklon heb is het weer een must om ermee te pielen.

Tis idd. soms wel behelpen dat deze nu voortaan naar rechtsonder is verhuist....voorheen zat deze namelijk op de plek waar nu de MPC5K half in steekt....anders kreeg ik deze weer niet kwijt op mijn tafel...;)

Vrijwel alle studiomeubels hebben het, maar krijg je geen pijn in je nek van het steeds omhoog naar je scherm kijken?

@154...Is er bijna niet aan af te zien...maar dmv. een monitor voet van een ander merk heb ik het scherm veel verder naar voren kunnen kantelen en ook veel lager kunnen schuiven....dus het is niet zo'n strain als wat ik voorheen ermee had.

Ergonomisch gezien moet de bovenkant van je hoofd ongeveer gelijk zijn aan de bovenkant van je scherm. Goed voor je rug.

Juist. Had op een gegeven moment mn iMac ook op een verhoginkje, half van wat jij nu hebt en na een halve avond zat ik met een stijve nek op de bank.

Moet binnenkort verhuizen en heb dan eindelijk een echt aparte studioruimte, maar heb echt geen idee welk studiomeubel. Ze lijken allemaal ergonomisch echt strikt onverantwoord :(

Ik gebruik de Studio Electronics ATC-1 (@VasC) nog regelmatig om mijn baslijnen mee te programmeren.
Sinds dat ik mijn Sequentix Cirklon heb is het weer een must om ermee te pielen.

Tis idd. soms wel behelpen dat deze nu voortaan naar rechtsonder is verhuist....voorheen zat deze namelijk op de plek waar nu de MPC5K half in steekt....anders kreeg ik deze weer niet kwijt op mijn tafel...;)

Hoe is dat nou om te sequencen met een Cirklon? Sequence je er alles mee of alleen gedeeltes en de rest met de Mac, of alleen als je bepaalde stijl muziek wilt gaan maken?

Hoe is dat nou om te sequencen met een Cirklon? Sequence je er alles mee of alleen gedeeltes en de rest met de Mac, of alleen als je bepaalde stijl muziek wilt gaan maken?

Ik sequence er idd. alles mee....en kan het uiteindelijk daarna gewoon mee laten lopen met mijn Mac voor de uiteindelijke opnames.

Ik vind het een heerlijk creatief apparaat waar alle stijlen op passen...vooral handig voor bepaalde melodie lijnen uit te werken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back