Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eurorack crib...

attachment.php

Attachments

• IMG_7829.jpg
    IMG_7829.jpg
    79,8 KB · Bekeken: 140
Dikke setup Hanz, tof skiffje!
Hoe bevalt de phonogene en waar voed jij hem mee?
Welk filter vind jij fijn bij die module passen, als ik non modular materiaal sample dan krijg veel artifacts, met name op lagere snelheid. Het wasp filter vind ik fijn maar ben benieuwd naar bevindingen van andere mensen.

Wat betreft het skiffje,
Voor de liefhebbers (sorry voor de ongegeneerde verkooppraat) heb ik er nog eentje te koop..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=160931

@VCOVCA, @Exo,

thx!

ik had die foto eigenlijk vooral gepost om te laten zien dat je ook op een heel andere manier kunt omgaan met geluid. Het middelpunt van mijn crib is mijn eigen software WaveWizard en die kan over vijf minuten ook op jouw PC draaien via de (gratis) SF-toegangscode (zie handtekening).

Met WaveWizard kun je zeer krachtige bewerkingen doen die met de meeste gear of andere software onmogelijk zijn. De SF-draad WaveWizard geeft daarvan een indruk. Je kunt daar ook altijd terecht met vragen over geluid, toonopwekking, filters, effecten, geluidsanalyse, physical modeling, DSP, spectraalanalyse, FFT etc. (en je weet: domme vragen bestaan niet). Mijn reactie zal, waar nodig, als bijlage een zg. "preset" bevatten: een programmacode-bestand dat je met slechts één muisklik kunt runnen op WaveWizard. Het resultaat is dan een of ander geluid(s-effect) en/of een plaatje, animatie.

@VCOVCA, @Exo,

thx!

ik had die foto eigenlijk vooral gepost om te laten zien dat je ook op een heel andere manier kunt omgaan met geluid. Het middelpunt van mijn crib is mijn eigen software WaveWizard en die kan over vijf minuten ook op jouw PC draaien via de (gratis) SF-toegangscode (zie handtekening).

Met WaveWizard kun je zeer krachtige bewerkingen doen die met de meeste gear of andere software onmogelijk zijn. De SF-draad WaveWizard geeft daarvan een indruk. Je kunt daar ook altijd terecht met vragen over geluid, toonopwekking, filters, effecten, geluidsanalyse, physical modeling, DSP, spectraalanalyse, FFT etc. (en je weet: domme vragen bestaan niet). Mijn reactie zal, waar nodig, als bijlage een zg. "preset" bevatten: een programmacode-bestand dat je met slechts één muisklik kunt runnen op WaveWizard. Het resultaat is dan een of ander geluid(s-effect) en/of een plaatje, animatie.

Nu maak je me nieuwsgierig... :walker:

Oei,je wijkt af Hanz,eurorack is niet echt pro he! ;)

ik vind dat stofje op de tafel wel heel erg mooi.

Dank allemaal! :)
Ik gebruik de Phonogene meestal ongefilterd, vind die lowres bitcrusher artefact sound wel mooi eigenlijk.
Meestal 'recycle' ik een modulaire patch (of 'dubbel' de actuele patch) maar ik heb ook een tijdje allerlei dingen erin gesampled vanaf 'n mp3 speler. Het meest authentieke voor het musique concrete is natuurlijk een ouwe radio erbij, en dan maar kijken wat er binnenkomt... Radio Belgrado ofzo... :D
Qua voorbeelden... verwacht geen wonderen, maar ik zal wel een keertje wat Soundcloud clipjes inlinken. Voor mij is dit systeem vooral patch-therapie, weg van het scherm, lekker een simpel riffje bouwen en dan hopeloos uit de hand laten lopen met veul patchkabels. Er is voor mij nog geen softsynth waarmee je dat gevoel krijgt.
Meestal druk ik dan dus te laat (of niet) op 'record'. Hoewel, met zo'n systeempje en een ipad erachter als multitrack recorder heb je een fijne compacte setup die erg inspirerend werkt.
Oh, en 't stofje is een souvenir uit Vietnam ;)

Laatst gewijzigd:
Die derde module van rechtsboven, de pingable envelope generator, die leent zich er erg goed voor. :W

Oooh zooo. Tja,een RCD ook... Phonogene ook... en Maths natuulk...
Niet verder vertellen hoor! :D

Ik gebruik de Studio Electronics ATC-1 (@VasC) nog regelmatig om mijn baslijnen mee te programmeren.
Sinds dat ik mijn Sequentix Cirklon heb is het weer een must om ermee te pielen.

Tis idd. soms wel behelpen dat deze nu voortaan naar rechtsonder is verhuist....voorheen zat deze namelijk op de plek waar nu de MPC5K half in steekt....anders kreeg ik deze weer niet kwijt op mijn tafel...;)

MOOIE set.
wat nou moeilijk programmeren?

en zelfs al is het wat lastiger dan op synths vol met knoppen, het geluid maakt het helemaal goed.

er is er vanavond hier weer 1 vertrokken naar een veel beter huis, ik vind het een top synth - zeker met alle filters. ik vind echt dat ie een minimoog aankan wat een power.

(en er zit echt heel veel meer in dan bassen......)

mijn huidige setup...

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 132
Vet retor stoel man.. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back