Nice pass-out!
Barefoot monitors!
Ben altijd heel benieuwd hoe die nu klinken. Vertel eens...
Ja ben heel blij met die monitoren. Klinkt zo strak en gedetailleerd.... Hele brede sweet spot: je hoeft dus niet gefixeerd op 1 positie te blijven zitten om alles goed te horen. Je kan zo een end omhoog/omlaag/naar links en naar rechts...
Het laag is zo ongelooflijk duidelijk en gaat heel diep. Ik kan nu fatsoenlijk horen hoeveel laag daadwerkelijk ergens in zit. Maar ja geldt ook voor het mid en hoog. Heb hiervoor jaren lang met HR824's van Mackie gewerkt en het verschil is niet normaal. De mackie gaat best laag, maar heel ongedefinieerd, het hoog is ergens heel vreemd, het lijkt alsof er bepaalde resonaties in het spectrum zitten die ik op de Barefoots helemaal niet meer hoor. Nu zijn die Mackies ook een beetje scooped; veel laag veel hoog, maar in het mid is er minder. Niet echt een eerlijke vergelijking
Waar het me natuurlijk om gaat is hoe ze vertalen naar andere systemen. Daar heb ik ze voor gekocht, en dat is precies waar ze in uitblinken. Ik kom nu al niet meer voor rare verassingen te staan, en heb ze nog maar net
Ook cool is die emulatie feature, ik kan na het draaien van een knoppie 3 andere speaker instellingen krijgen. Zo is er een hifi modus, Ietjes meer scooped (beetje mid weg, wat meer hoog/sub), een ns10 instelling en een cube instelling. Ik kon de cube instelling direct vergelijken en hoewel ze niet hetzelfde klinken, de avantone is wat mid-iger en smeert de boel wat meer dicht, is het een bruikbare en welkome aanvulling!
Een toffe designkeuze blijft toch die Subwoofers die aan weerskanten van het kabinet zitten. Dit maakt erg veel uit qua klankoverdracht van het kabinet naar waar het ding op staat. Dit is praktisch gezien 0. De linker woofer heft de fysieke kracht op van de rechter. Dit maakt nu dat niets meer trilt in mijn ruimte, behalve de lucht natuurlijk en mijn broekspijpen als ik de boel hard zet

. Er werken nog meer mensen in het pand waar ik zit en die hebben nu MINDER last van bassen tov van de mackies. Terwijl die Barefoots bijna 3x zoveel vermogen hebben... Ja al met al ben ik er zeker blij mee!!