Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een synth ladekast gewoon, dat moet ik hebben in m'n slaapkamer! Flikker m'n sokken eruit. Tasty style Chinetti. Fijn dat je een JX-8P hebt, intrigerende synth.

Die kast is een archiefkast die ik heb aangepast (moest zelfs door het midden anders kon 'ie de trap niet op :() . Was een hele klus, o.a. met slijptollen de lades moeten aanpassen, maar het resultaat is fijn. 1 lade is nog bedoeld als extra desktop maar zo ver ben ik nog niet.

En Exo, inderdaad een Telefunken, M15a, ex Wereld Omroep dus met Doesburg klok. Daar moet ik nog een rolkar voor fabriceren zodat 'ie wat dichter bij de mixer kan komen :) Maar daar heb ik ook al plannetjes voor.

Hier mijn nieuwe Studio Recording Crib 2013-11'

vanaf-2013-11.jpg

Eerste wat me opviel aan de foto was... "Zie ik daar nou een Amiga (4000) keyboard!?"
En vervolgens zie ik in links staan dat je een Amiga user bent!

Edit: een een syntecno Teebee (?).

Idd, Ik maak nog steeds muziek met een Amiga,, met MED-SoundStudio en m'n SynthCtrl plugin die al de synths goed zet.
't is wel GEEN typische tracker muziek dat ik maak,, De Amiga Audio gaat door 2 tweakalizers.

idd, een gele Syntecno Teebee,,, Jaren geleden nieuw gekocht.
Ik had eerst een TB303 en TR606 kunnen kopen voor 20.000BEF, maar ik kon dat niet in midi sync brengen, (tja, dat was voor het internet tijdperk)
En ik vond de TB303 sequencer maar niks... Individueel okey, maar ik kon niet samen spelen met de rest van de tracks... Met de Syntecno gaat dat vanzelf,,
Soit, Geregeld zet ik de Pioneer EFX500 er achter, Een UC-16 gebruik ik als controller,, dat gaat allemaal door cubase.

Ik werk nog steeds met één midi cable, 16 midi channels, 3 Midi Mergers..
Een Atari STE met cubase loopt in sync mee, om bv snares te grooven en pitchbends te recorden,

Al de audio gaat door cubase, op een macbook 15" en een witte macbook beide op XP SP3.
Met een Profire 2626 sinds deze maand en een hercules FW 16/12

Ik neem alles in realtime op, een live recorded automation zeg maar.
Ik record de master out in stereo 16/44.1 met cleaning lab 2005 op een asus PIV met de creative Audigy notebook, die ook 48 omzet naar 44.1

Cleaning lab 2005 gebruik ik ook om te Masteren,, met Maximus en de tape simulator

Als mixboards gebruik ik 3 Falcon Lem's,. Multi track recording kan ik daar ook wel mee, via cubase, maar da's ni echt m'n ding,
Ik neem liever enkele sessies achter elkaar op, en maak daar dan een mix'd Track van.. Beetje een intro, opbouw, climax, chillout...

Vorige week wat rigoureuze veranderingen gemaakt, dus het mag wel weer eens in deze thread. Het is nog niet af maar wel al werkbaar. Of werkbaar genoeg.

studio_new_B.jpg

studio_new_A.jpg

Mooi geworden, zeker die ladenkast voor synths!

En het draagsysteem waar je Juno-60 op staat, hoe bevalt dat? Heb dat bij de IKEA onlangs eens bekeken, maar vond met name die schuine planken niet heel stabiel aanvoelen?

Vorige week wat rigoureuze veranderingen gemaakt, dus het mag wel weer eens in deze thread. Het is nog niet af maar wel al werkbaar. Of werkbaar genoeg.

studio_new_B.jpg

Ziet er erg netjes en strak uit zo, veel rustiger dan eerst :okdan:

Die Stolmen planken zijn inderdaad niet super stabiel, maar voor deze spullen lijkt het stabiel genoeg. Voor wat edit werk is het goed, maar er virtuoos op spelen zou ik afraden. Een Juno 60 weegt 12 kilo en dat lukt aardig, maar ik zou er niet meer dan 15 kilo op durven leggen. Eventueel zou je er, volgens mij, nog wel een kledingroede onder kunnen monteren, en daar dan iets aan bevestigen dat het schoenen ding ondersteunt.

En inderdaad, veel rustiger dan eerst nu. Ik werk vaak thuis en het werd me te gortig, de kabel bende en al die synths aan de muur. Nu nog maar zien hoe het er na een jaar gebruiken uit ziet.

Die Stolmen planken zijn inderdaad niet super stabiel, maar voor deze spullen lijkt het stabiel genoeg. Voor wat edit werk is het goed, maar er virtuoos op spelen zou ik afraden. Een Juno 60 weegt 12 kilo en dat lukt aardig, maar ik zou er niet meer dan 15 kilo op durven leggen. Eventueel zou je er, volgens mij, nog wel een kledingroede onder kunnen monteren, en daar dan iets aan bevestigen dat het schoenen ding ondersteunt.

Ahja, dat klopt wel redelijk met wat ik gezien had inderdaad, dank je voor t delen! :)

Ziet er mooi uit Chinetti! Ik dacht zelf een oplossing gevonden te hebben in de Stolmen planken, maar gezien meer reactie over de stabiliteit van het systeem heb ik toch mijn twijfels. Ik speel zelf namelijk nog graag op de synths. Dan toch maar een Jaspers, maar die zijn helaas ook een stuk duurder.

Ziet er mooi uit Raphie. Weer netje opgeruimd. Trouwens de tip van de blindplaatjes kan ik mij wel in vinden. Ik heb dat zelf ook gedaan in mijn Ikea rack. Staat gelijk erg strak

system-ms

Attachments

• korgsys kopie.jpg
    korgsys kopie.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 94
Ik heb de indruk dat er buiten jouw wereld niet veel om gemaald wordt welke kleur de 808 heeft. :)

Mooie setup, volgens mij valt er héél leuk te sequence-freaken met die MS set en een 808!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back