Mijn studio annex crib annex recording studio XVIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mooi nog steeds die electric Blue, zou je niet eens goede monitoren kopen? 5,25"ported KRK's daar kan je toch niks op horen man? da's één bult blubber roomgain

Ik werk vooral met headphones en gebruik de monitoren ivm huisgenoten en buren niet vaak genoeg om hele deftige te verantwoorden. Ik kan er tot zover prima mee uit de voeten, misschien dat ik een keer upgrade als we verhuizen en ik wat meer ruimte / isolatiemogelijkheden heb.

Ziet er mooi en georganiseerd uit Von Naphoven! Bevallen de Aira's goed?

Thanks :) Dikke pret met de Aira's ja, toch wel de leukste apparaten waar ik in tijden mee heb gespeeld. Werkt echt gaaf hands on / jammen en de klank is prima.

Mooi spul beiden :okdan: Fijn om te zien dat er nog veel appeal is voor de Sherman filterbank (als Belg)

Nee, is op een andere locatie.. Wel grappig dat dat restaurantje in Amersfoort zit en Boelies heet.

@liquidthrust
Er is zoveel ruimte te huur voor weinig.., gewoon goed zoeken!

Enigszins offtopic, maar haal jij je inkomen ook uit je muziek? Ik heb namelijk ook wel eens overwogen een studio ruimte te zoeken, maar als ik naast een 40+ uur baan naar een dedicated studio ruimte zou gaan zou ik nauwelijks meer thuis komen.

Met KRK's is geen reet mis. Altijd hetzelfde soort zever als ik Raphie's comments lees. :)
Mooie studio

met ported 5.25 drivers in een onbehandelde slaapkamer is héél veel mis, KRK is géén slecht merk of zo, maar je hoort harmonischen van 100hz, en onder de 60hz hoor je al niks meer
speel maar eens met een sweep of toongenerator, dan hoor je een overdreven aanzet tussen de 80-120 wat samen met de staande golven in de kamer "dik" klinkt. luister je dan op een gebalanceerde setup dan klinkt het vaak heel anders.

Ik heb een 10S subje van KRK ernaast daarvoor. Als ik die dan even bypass is het soms alsof ik door laptop speakertjes luister. Maar er zijn mensen di er perfect op mixen. ;)

Dat je met speakers van die grootte geen fatsoenlijk laag hebt moge wel duidelijk zijn. Ik hoorde het zelfde euvel op een paar Scanspeaks bij een zware Hi-Fi freak die bij redelijk wat studio's en mensen met te veel geld handgebouwde systemen heeft neergezet. Eerst even een lichte piek voordat het laag redelijk snel er af begint te vallen.

Het probleem is gewoon dat niet iedereen de plek, de ruimte of het budget heeft voor grotere speakers. Je kunt het met een sub of koptelefoon doen maar goed er gaat niks boven een paar grotere speakers.

Overigens wel jaren met plezier op KRK RP5's gewerkt, je moet er gewoon geen perfectie van verwachten maar vanaf midlaag tot hoog zijn ze wel goed, beter dan alle anderen in die prijs range én de grotere RP's toen ik ze beluisterd heb.

Mooi spul beiden :okdan: Fijn om te zien dat er nog veel appeal is voor de Sherman filterbank (als Belg)

Haha, het is mijn tweede zelfs :D Had mijn eerste FB2 weg gedaan maar miste hem toch dus vorig jaar weer eentje teruggekocht. Niks scheurt zo lekker als een Sherman.

Ik heb net zo'n MFXi8 voor live gekocht... ding klinkt als een grote, maar is lekker compact. Was echt zo klaar met dat Mackie geluid.....

Leuk die foto's van je ubergear.. :D

Attachments

• Schermafbeelding 2013-10-27 om 04.20.27.png
    Schermafbeelding 2013-10-27 om 04.20.27.png
    517,1 KB · Bekeken: 111
En voor de mensen die geen laag horen in de tempest, koop eens een datsoenlijke sub, jullie missen meer dan de helft van het spectrum op je 5,25" of 8" monitoren :D
Erg happy met m'n sb13 ultra
http://hificorner.nl/sb13-ultra.html?gclid=CP7joLqYnr0CFWjpwgodd1AAcQ

En alle consumenten/luisteraars die naar de tracks van jouw en anderen luisteren waar een tempest in gebruikt wordt? Die horen dus eigenlijk de tempest niet zeg je nou. Moeten consumenten/luisteraars van tempest muziek nu alleen luisteren met een 13 inch sub of groter met bijbehorend prijskaartje? Geef je er kortings bonnen bij? Want de sub is niet heel erg goedkoop. Of kunnen ze beter naar muziek luisteren waar geen tempest in gebruikt wordt en geen sub nodig hebben, is wel een stukje goedkoper.

Goed dit is een heel flauw inkoppertje natuurlijk :D , ik heb gehoord met mijn oortjes dat je mixen meer dan prima zijn en de tempest zelf ken ik niet.

Een goeie mix begint bij wat je er in stopt. Tel daarbij een fatsoenlijke mixer en dito outboard op en je bent er al bijna. Of je dan een sub hebt of niet is niet heel erg belangrijk. Je moet je er fijn bij voelen en weten wat je doet, en wat het geluid in je ruimte doet.

nou niet helemaal, er zijn hele genres die op SUB zijn gebouwd zoals Miami Bass en tegenwoordig trap.
de superlange superdubby subby ooooooooommphhhhhhhhhhhh kicks hoor je gewoon niet op je <8" monitoren, gaat dan een complete oktaaf of 2 aan je neus voorbij. daarom is tegenwoordig ook de definitie van een "dikke powerkick" een kick waar bijna alles gebeurt tussen de 80<>150hz... zodat die lekker "klapt" op earbuds en "5,25" monitors :D maar dat soort vst gelayerde kicks vind k dan weer niks, lekkere subby dreunen, veel leuker, ik ga er echt geen harmonischen boven maken om hem ook nog op earbuds te kunnen horen.

Vorige week nieuwe monitors gekocht dus een goeie reden hier weer eens een foto te plaatsen. Ben er erg blij mee moet ik zeggen :okdan: De rest van de studio is hetzelfde gebleven (foto's staan op pagina 41 van dit draadje).

Oh, ik heb er ook een Monotron Delay bij bedenk ik me net....geen foto van, maar wel een leuk ding! :D

attachment.php

Attachments

• IMG_0201.jpg
    IMG_0201.jpg
    105,7 KB · Bekeken: 105
Das geen miniatuur, dat is gewoon het orginele speelgoed van vroeger. Hij staat er alleen bij alsof hij van die speaker glijd straks.

Dat is inderdaad een model van de Millenium Falcon die ooit door een vriend van mij in elkaar is gezet en mooi gedetailleerd is gespoten, compleet met beschadigingen etc. Is niet het originele speelgoed van Kenner hoor....dat was vroeger misschien leuk, maar die verhoudingen van dat spul kloppen voor geen meter :)

Op de rechtermonitor staat trouwens een beeld van de Rancor uit Return of the Jedi. Vroeger was ik wel een aardige Star Wars fan, maar nu zou ik dat soort dingen niet zo gauw meer kopen eerlijk gezegd :D

Vorige week nieuwe monitors gekocht dus een goeie reden hier weer eens een foto te plaatsen. Ben er erg blij mee moet ik zeggen :okdan: De rest van de studio is hetzelfde gebleven (foto's staan op pagina 41 van dit draadje).

Oh, ik heb er ook een Monotron Delay bij bedenk ik me net....geen foto van, maar wel een leuk ding! :D

attachment.php

diepostert ..zit by my op mn mixert ;-] tochnie stiekum een dansjuh gedaan ergens ...ilegal;-]

eps ist wat ..nog steeds cheapass verkrijg baar loike sound library lijkme

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back