Welke VA Hardware synth...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat is ook zeker een optie. Heb een poging gedaan maar werkte nog niet voor mij. De ipad moet een extra functie krijgen zodat alle onzin wordt uitgezet. Alleen een synth-pack erop en gaan met die banaan ;-)

Ik heb even contact gehad met JayB (beantwoord gewoo netjes zijn berichten op FB).

Heb hem de vraag gesteld als hier en hij gaf eigenlijk aan wat hier ook besproken wordt;

De jp8000; mooi apparaat (volgens hem wel een beetje overschat) maar geen meerwaarde voor mij. Een roland klinkt als een roland en met de fantom x7 erbij is dat niet de beste optie.

Even gevraagd naar de virus. Veelzijdige machine wat zich absoluut leent voor mijn wens.

Hij wees me ook nog op de An1x, nord lead, korg ms2000. De Yamaha an1x wil ik zeker proberen, maar kan er nergens een vinden. Nord lead zal altijd goed en functioneel zijn.

Eerder in dit topic werd gesproken dat een nord lead zo z'n voor en tegens heeft. Welke zijn dat?

Ten eerste, je kan beter de search gebruiken, alles wat je nu vraagt is uitvoerig op het forum te vinden.
Daarbij loop je nu in cirkeltjes, een aantal vragen is steeds al beantwoord in dit draadje.

Wat beteft nord lead goed en altijd functioneel, hij is zeker niet altijd goed en zeker ook niet altijd functioneel.

Koop nou gewoon een Virus B.
Sluit het best aan bij je wensen, past in je budget. Klaar.

Als je geluiden zo goed mogelijk wilt namaken heb je meer aan een uitgebreide synth lijkt me. Daarom zou ik de JP8000 en Nord Lead afraden. Zijn allebei niet heel uitgebreid op synthese gebied. Daarbij heeft de Nord Lead een bepaald geluid wat je moet liggen. Ik hou er persoonlijk niet zo van.

MS2000 is een leuke synth maar niet zo geschikt aangezien die maar 4-stemmig is. De AN1x is een mogelijkheid. Bediening is niet zo heel makkelijk, wel goedkoop aan te komen.
De AN1x is altijd wel ergens te vinden overigens. http://www.ebay.de/itm/Yamaha-An1x-/170953466727?pt=DE_Musikinstr_Synthesizer_Soundmodule&hash=item27cd9ee367

Als je op zoek bent naar Sylenth in hardware is de eerste synth waar ik aan denk de Access Virus. Ik denk dat dat ook degene is waar de artiesten die je noemt veelvuldig gebruik van maken. Makkelijk te bedienen en heel all-round.
De V-Synth kan ik ook aanraden. Zit een VA-Synth in vergelijkbaar aan de JP8000 maar vééééél uitgebreider. Goede interface ook, bijna alles is van de frontpanel te bedienen. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid om te samplen mocht het niet lukken om een geluid na te maken. Zowel de Virus als V-Synth hebben een hele goede effectensectie. Niet geheel onbelangrijk aangezien effecten veel invloed op een geluid kunnen hebben. Bespaart je ook een aparte effectenmodule.

Dus ik zou als ik jouw was naar een Access Virus kijken of anders een V-Synth.

Ben nu met een aantal dingen bezig; an1x, jp8000, korg radias. Heb op de radias in een korg m3 geprutst en deze zal absoluut werken voor mij. De an1x ook en is qua prijs een stuk interessanter.

Virus is helaas niet binnen budget. De radias wordt evt geleverd met koffer en voor een nette prijs.

Nog niks definitief en houd jullie op de hoogte.

Een korg radias is echt niet zo bijzonder dat ik m voor zn sound zou nemen... Dus een combi.

Ben nu met een aantal dingen bezig; an1x, jp8000, korg radias. Heb op de radias in een korg m3 geprutst en deze zal absoluut werken voor mij. De an1x ook en is qua prijs een stuk interessanter.

Virus is helaas niet binnen budget. De radias wordt evt geleverd met koffer en voor een nette prijs.

Nog niks definitief en houd jullie op de hoogte.

Waarom zou je een synth nemen die je niet zo bijzonder vindt? Dan kan je beter doorsparen of zoeken naar een synth die beter bij je past in plaats van overhaast een synth te kopen..

Ik ben uiteindelijk toch terecht gekomen bij de an1x.

Vooral z'n sound icm prijs was doorslaggevend.

De basis van de synth vind ik tot nu toe vrij duidelijk. Echt zelf iets namaken heb ik nog niet gedaan en zal dan vast genoeg vragen hebben...

Binnenkort de an1x een ander kleurtje geven. Spuiten of wrappen, dat weet ik nog niet. Zal ongetwijfeld een rubriek zijn hier en eerst even zoeken,

vind ik ook.

Het is toch niet dat ie baby-blauw is ofzo.
Tegenwoordig mag blijkbaar niets nog een kleur hebben. Allemaal zwart en wit, das vet neig.

maar je hebt gezien je overige thread er geen zak ervaring in + je mist duidelijk een minimum aan zelfredzaamheid dus veel geluk daarmee :doei:

ik vind dit een grappig draadje :) je vraagt naar bekende weg?
... of ik echt verstand van synths heb? Heb de laatste 7,5 jaar beroepsmatig zo'n 1000 gigs gespeeld op zo'n 35 verschillende synths, dus zeg jij het maar...
dan moet je toch weten waarmee je
... o.a. David Guetta, Brennan Heart, Evil Activities, SHM, Will.I.Am, Afrojack en natuurlijk nog veel meer...
mee kunt naspelen,
en toch zoek je een synth die bij voorkeur niet blauw is,
maar heb je een an1x die wel blauw is maar goede koop voor zn klank, en maak je m toch duurkoop door m parelmoer te spuiten

@keybern, ik mag jouw soort humor wel. Wist niet dat naast philippe Geubels meerdere Belgen zoveel humor hadden.

@Roel, ja ik weet het. Had laatst een slechte week achter de rug en ik had het gepost voordat ik er over nagedacht had... Dom van me.

1000 kick spelen en niet weten wat je wil ..naaa daar geloof ik niet in. 60 % komt oorspronkelijk uit een jp8000 30 % uit een north zo ongeveer. 70 % kan je naspelen met een anx1 en 100% kan je naspelen met een laptop en een midi controller en een paar pluggsd. ik zeg :mega: je komt er zelf wel uit.

ik zou ook de Novation KS4/5 in overweging trekken. Rond de 300 heb je er eentje. Ik speel zelf live een K-Station (toetsenbord te klein, dus ook wel eens over een controller) die je nog goedkoper krijgt.

Als je op ca. 35 synths heb gespeeld dan zou je toch al zo ver moeten zijn dat de kleur je geen ruk meer uit maakt? Als er nu een grote deuk in zit, of een lelijke vlek, dan snap ik het nog een beetje... Maar een goede AN1X een nieuwe kleur geven lijkt me echt zonde van je tijd. Ga lekker de handleiding een paar keer lezen in die tijd, scheelt weer vragen stellen hier op SF als je echt zelf iets gaat maken met de synth: Echt zelf iets namaken heb ik nog niet gedaan en zal dan vast genoeg vragen hebben...

Of ga je auto lekker wrappen, volgens mij haal je nu 2 hobby's door elkaar... :-)

1000 kick spelen en niet weten wat je wil ..naaa daar geloof ik niet in. 60 % komt oorspronkelijk uit een jp8000 30 % uit een north zo ongeveer. 70 % kan je naspelen met een anx1 en 100% kan je naspelen met een laptop en een midi controller en een paar pluggsd. ik zeg :mega: je komt er zelf wel uit.

Die valt af, die is ook blauw...;)

Hoezo noemt niemand de Waldorf Blofeld (keyboard) ? Polyphony 25 stemmen, 3 oscs/voice waarvan 2 ook wavetable kunnen zijn. 16 part multitimbral, ingebouwde effecten. Analoge waveforms van de Q serie...Unison modus etc,etc..
En met license SL zelfs eigen samples als oscilatoren te gebruiken. Start your google engines zou ik zeggen ;-)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back