Le nouveau beaujolais est arrivé
Le nouveau beaujolais est arrivé
Tx brz.
Gister hier gearriveerd. Ook besteld bij Cyclone Analogic, wist wel van Engeland, maar niet meer vergeleken.
Korte bespreking:
Enkele krassen erop, maar daar ga ik niet over klagen, koop hem niet om er naartoe te kijken!
Case is ook zeer (kras)gevoelig en voelt een beetje “goedkoop” aan, en is donkerder in kleur dan originele 303. Enkele pots lopen idd tegen de case aan. De pattern select en program select draaiknoppen voelen ook niet echt “goed” aan. Volumeknop moet ik nog checken. Gister enkel nog maar op de koptelefoon mee aan het spelen geweest, een dezer zal ik checken over mn monitors.
Jammer vind ik wel dat je bij het programmeren van de pitch niet continue noten kan invoeren (zoals bij “echte” 303), je dient elke keer op write/next te drukken om de pitch op te slaan en naar de volgende te gaan.
Enkele coole functies wel: random generen van patterns, 64 steps patterns mogelijk, linken van 8 patterns, “Scrap” bank (AA / BB), transpose aanpassen hoef je niet pitch ingedrukt te houden, COPY en PASTE (Superhandig!!), kleur leds instellen (spielerei!), oplichten vd pattern led als een pattern eronder zit, …
De “speciale” functies van 303(bvb in track mode) heb ik nog niet getest.
Ik gebruik wel lege patterns om betere controle te hebben als ik tussen nummer over wil gaan, bug nog niet opgemerkt!
Idd nog geen updates of TT-606 te bespeuren, 606 werd wel al mee in manual opgenomen!
BTW: heb hier nog een TB-303 case liggen, kan wel leuk worden!