handige info
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
subjectief natuurlijk.
cleane opnames en blinde tests zouden veel meer helpen
het psychologische effect van iets die hetzelfde eruit ziet als de echte 303 zou ik niet onderschatten.
..... zijn ze daarom indentiek? leeftijdsverschil, gebruik en omstandigheden spelen een belangrijke rol. 
Het gaat er volgens mij om hoe iets klinkt in de eindmix en mensen die die "eindmix" luisteren zien helemaal niet waarmee het gemaakt is dus hier gaat de vergelijking mank.
weet ik onderhand wel hoe iets zou moeten klinken lijkt me
, vandaar hier ook een kleine opsomming van mijn idee (gezien ik alle drie de clones hier heb en hier een beter "cleaner" beeld heb dan een opgenomen wav file.
dat iets wat een fractie kost van de handelswaarde van een origineel het zelfde klankenpallet kan hebben. 
Eens! Een TT klinkt als een TB, misschien niet als jóuw TB, maar grosso modo in the same league
Alles wat een TB eigen maakt, zit erin, wat bij andere clones vaak nog wel eens ontbrak
ah die prijs van het origineel is natuurlijk ook zo relatief als iets.
10 jaar terug was de prijs van een TT303 = een dure 303.
damn, nooit gedacht dat ik ook oud ging worden. Op zich kan je dus zeggen dat de TT303 duur is.
anyway
Het interesseert me vooral waarom de TT303 beter zou klinken dan een x0xb0x
Aangezien het enige verschil zowat het power supply gedeelte is.
En er nog wat dingen zijn die de TT303 fout heeft tov 303 en x0xb0x (bvb resonance curve die fout is, grotere range van env mod, ...)
Brian Castro (BC Audio, bekend van de x0xI0) heeft ook in zijn x0xb0xes het power supply gedeelte aangepast met originele remake van de Sumida transformers. Diezelfde zitten ook in de TT303. Hij heeft zijn testresultaten niet gedeeld, dus als dat de holy grail is om echt zoals een 303 te klinken, goed. Maar ik heb er toch enige twijfel over.
De x0x komt in mijn ogen/oren echt range te kort in het hoog en laag, ben hier wel benieuwd of dit het power supply gedeelte is dat hier verantwoordelijk is, ik was ook niet "echt" overtuigd toen ik mijn x0x kreeg terwijl hier toch echt de juiste onderdelen gebruikt... idem voor de ML303 die ook de juiste onderdelen heeft maar ook een geheel ander klankkleurenpallet heeft.

Software emulaties, mijn excuses maar dat klinkt ook nergens naar..

Ik heb een x0xi0 van Castro en kan met zekerheid zeggen dat het niet aan het power supply ligt, ik gebruik een goedkope onbegrensde adaptor nl..
Die ABL2 doet het best goed hoor. Niet zo scherp als een echte, maar dat wil je de oren van je publiek ook niet aan doen![]()

ah die prijs van het origineel is natuurlijk ook zo relatief als iets.
10 jaar terug was de prijs van een TT303 = een dure 303.
damn, nooit gedacht dat ik ook oud ging worden. Op zich kan je dus zeggen dat de TT303 duur is.
anyway
Het interesseert me vooral waarom de TT303 beter zou klinken dan een x0xb0x
Aangezien het enige verschil zowat het power supply gedeelte is.
En er nog wat dingen zijn die de TT303 fout heeft tov 303 en x0xb0x (bvb resonance curve die fout is, grotere range van env mod, ...)
Brian Castro (BC Audio, bekend van de x0xI0) heeft ook in zijn x0xb0xes het power supply gedeelte aangepast met originele remake van de Sumida transformers. Diezelfde zitten ook in de TT303. Hij heeft zijn testresultaten niet gedeeld, dus als dat de holy grail is om echt zoals een 303 te klinken, goed. Maar ik heb er toch enige twijfel over.
Ik wil zeker geloven dat een TT303 meer als een 303 klinkt dan een x0xb0x (en ik geloof het ook stiekem). Maar dat moet dan meetbaar zijn, niet zomaar de mening van iemand, mag zijn wie het wil.
Wat dan?

Niet relevant
De x0xI0 is 9VAC adapter, de 303 is 9VDC adapter
bovendien is het voedingsgedeelte van een x0x(I0) compleet verschillend van die van een 303